Gezondheid

1 GLAS KURKUMA SAP IS GELIJK AAN 60 MINUTEN BEWEGING

01 171 - 1 GLAS KURKUMA SAP IS GELIJK AAN 60 MINUTEN BEWEGING1 GLAS KURKUMA SAP STAAT GELIJK AAN 60 MINUTEN BEWEGING

Een bekend keukenbestanddeel, kurkuma is niet alleen uw gewone specerij. Kurkuma kruiden zijn populair omdat een deel van curry gerechten bijna altijd te vinden is in superfood lijsten vanwege de vele gezondheidsvoordelen, variërend van de antibiotische eigenschappen tot het stimuleren van geheugen tot zelfs het bestrijden van sommige kankertypes. En volgens een studie is er nog een voordeel dat we aan de toch al lange lijst kunnen toevoegen: kurkuma kan net zo goed uw cardiovasculaire gezondheid verbeteren als lichaamsbeweging!

Kurkuma en het cardiovasculaire systeem

De studie, die werd gepubliceerd in het American Journal of Cardiology, beweert dat kurkuma-extract de kans op coronaire aanvallen tot 56% kan verlagen. Dit recente onderzoek ondersteunt het eerder uitgebrachte onderzoek in 2012 in het Diet Research-tijdschrift waarin werd gezegd dat het eten van kruiden of het nemen van supplementen vaak net zo effectief is als een aerobe fitnessoefening om je gezondheid in het centrum te verbeteren. Stel je eens voor dat een snufje kurkuma en de effecten ervan op het cardiovasculaire systeem kunnen worden vergeleken met een uur stevig wandelen of joggen. Als je belangrijkste doel om te trainen is om je gezondheid te verbeteren , is dit misschien waar je op hebt gewacht.

Curcumine, het magische ingrediënt

De gezondheidsvoordelen van kurkuma kunnen worden toegeschreven aan het primaire polyfenol, bekend als curcumine . Niet alleen verantwoordelijk voor de kleur van het kruid, curcumine heeft ook actieve eigenschappen die de vasculaire functie kunnen verbeteren, vooral bij postmenopauzale vrouwen. In deze tijd van het leven van een vrouw kunnen hartproblemen zich gemakkelijk voordoen en daarom een ​​echt gezondheidsrisico worden.

Hoe gebruik te maken van kurkuma voor uw cardiovasculaire gezondheid
Hieronder staan ​​een paar belangrijke punten om op te merken als u van plan bent kurkuma te gebruiken voor uw hartgezondheid:

  • Op basis van de resultaten van het onderzoek kan 150 mg kurkuma-extract (equivalent aan 25 mg curcumine) gedurende acht weken dagelijks de hartfunctie verbeteren.
  • Het curcuminegehalte in kurkumapoeder dat je in de winkels kunt kopen is niet hoog, meestal slechts 2%.
  • Om van de gezondheidsvoordelen te genieten, heb je dagelijks een theelepel kurkuma nodig, of je kunt in plaats daarvan kurkuma-extractcapsules kopen.
  • Het toevoegen van een snuifje kurkuma aan maaltijden, het eten van kurkuma sap, of het toevoegen van kurkuma aan je thee zal je helpen te genieten van de beloningen.

Hoewel kurkuma helpt bij het verbeteren van de ziekteverzekering en de functie van het cardiovasculaire systeem, moet u niet volledig op het kruid vertrouwen en gewoon vergeten te trainen. Zelfs experts, zoals de onderzoekers van de analyse, zijn het erover eens dat er zeker helemaal niets is dat het lichaamsbewust zijn kan vervangen, ongeacht hoeveel supplementen je neemt en hoeveel curcumine je verbruikt.

pinit fg en rect red 28 - 1 GLAS KURKUMA SAP IS GELIJK AAN 60 MINUTEN BEWEGING