Vitamine en mineralen

11 GEZONDE EIGENSCHAPPEN VAN BIOTINE (VITAMINE B7)

11 GEZONDE EIGENSCHAPPEN VAN BIOTINE (VITAMINE B7)

  • Wat is Biotin
  • Tekenen van biotinedeficiëntie
  • Gezondheidsvoordelen van vitamine B7
    • Helpt tegen cognitieve achteruitgang
    • Bouwt spieren en weefsels opnieuw op
    • Helpt bij ontstekingen
    • Verbetert het immuunsysteem
    • Beschermt tegen bepaalde soorten kanker
    • Helpt bij het onderhouden van gezonde nagels, haar en huid
    • Helpt een gezond metabolisme te ondersteunen
    • Helpt bij diabetes type 2
    • Voorkomt ernstige geboorteafwijkingen
    • Verlaagt het risico op hartziekten
    • Helpt bij schildklier- en bijnierfuncties
  • Beste Biotin-voedingsmiddelen
  • Voorzorgsmaatregelen biotine
  • Biotine Risico’s
  • Biotinedosis
  • Biotine-interacties

Wat is Biotin

Veel mensen realiseren zich niet hoe belangrijk Biotine is voor hun algehele gezondheid, omdat het een kleine en onbeduidende vitamine lijkt.

Het is echter belangrijk om te weten over Biotine en hoe dit uw lichaam kan beïnvloeden, om te voorkomen dat u last krijgt van de effecten die een tekort kan hebben.

Er zijn veel erfelijke medische aandoeningen en ziektes die kunnen worden geholpen door het gebruik van biotine; hieronder is opgenomen alle informatie die u nodig heeft om Biotin te begrijpen en hoe u de inname ervan kunt beheersen om ervoor te zorgen dat u en uw geliefden geen last hebben van deze gemakkelijk te vermijden problemen.

De eerste stap om Biotine- tekort te kunnen voorkomen , is door de vraag te begrijpen: “wat is Biotine” en hoe het het lichaam beïnvloedt.

Biotine of vitamine B7 is geclassificeerd als een co-enzym van carboxylase-enzymen en is essentieel voor de ontwikkeling en groei van alle organismen.

Het is betrokken bij het metabolisme van koolhydraten, vetzuren en aminozuren.

In tegenstelling tot andere vitamines, wordt vitamine B7 niet op natuurlijke wijze door het lichaam geproduceerd.

Daarom moet je het uit alternatieve bronnen halen.

Van biotine is bewezen dat het helpt met veel gezondheidsfactoren zoals DNA-stabiliteit, neurologische functies en de gezondheid van de huid, het haar en de nagels, evenals de bloedsuikerspiegel.

Het komt zelden voor dat iemand een vitamine B7 tekort heeft, maar als het gebeurt, kan het gevaarlijk zijn voor uw gezondheid.

Een paar van de verschillende negatieve gezondheidseffecten die dit type tekort kan veroorzaken als ze niet worden behandeld, zijn onder meer haarverlies, huiduitslag en spierpijn, tot ernstiger effecten zoals bloedarmoede, groeiachterstand en zelfs neurologische disfunctie.

Er zijn groepen die geclassificeerd zijn als een hoger risico op vitamine B7-tekort; een paar van die groepen zijn zwangere vrouwen, rokers, mensen met inflammatoire darmaandoeningen en alcoholisten.

Nogmaals, gewoon deel uitmaken van deze groepen betekent niet dat je dit soort tekortkomingen zult ervaren, maar het vergroot wel de kans dat het gebeurt.

 

Tekenen van biotinedeficiëntie

Hoewel het hebben van een tekort aan biotine uiterst zeldzaam is, betekent dat niet dat het niet kan gebeuren met jou of iemand van wie je houdt.

Niemand is immuun voor dit soort gebreken en het is noodzakelijk om uw lichaam te kennen en te weten wat uw risicofactoren zijn om ze op tijd te kunnen bestrijden.

Over het algemeen zijn er drie situaties waarin dit type tekort kan optreden:

  • consumptie van rauwe eiwitten voor een langere periode,
  • het verlengen van parenterale voeding zonder enige vorm van biotinesuppletie, en
  • zuigelingen voeden met elementaire formules die geen biotine bevatten.

Er zijn verschillende symptomen die u kunnen afremmen als u een tekort krijgt, en voor degenen met een duidelijk gebrek aan biotine, kunt u dingen ervaren zoals een schilferige rode uitslag rond de mond, geslachtsorganen, ogen en neus.

Een ander klein teken van dit soort deficiëntie is ook alopecia of haarverlies.

Er zijn ook enkele neurologische symptomen die u zou kunnen ervaren.

Sommige van deze symptomen zijn tintelingen en gevoelloosheid in de ledematen, lusteloosheid, toevallen, hallucinaties, depressie en ataxie.

Het is mogelijk om een ​​erfelijke aandoening van het biotinemetabolisme te ervaren, wat in feite een extreem geval is dat de ernstigere symptomen zoals toevallen en een verzwakt immuunsysteem kan veroorzaken.

Dit is buitengewoon gevaarlijk, omdat het ervoor kan zorgen dat u gevoeliger bent voor schimmel- en bacteriële infecties dan degenen die voldoende biotine in hun dieet en systeem hebben.

Volgens sommige onderzoekers kunnen de uitslag in het gezicht en de ongewone vetverdeling in het gezicht ook tekenen zijn van een tekort aan biotine.

Als u het echter nooit weet, kunt u het beste contact opnemen met uw arts om er zeker van te zijn dat er geen ander probleem is en dit zijn gewoon de tekenen van een vitamine B7-tekort.

 

Gezondheidsvoordelen van vitamine B7

Net als bij de meeste soorten vitamine B, is het vitamine B7-gebruik belangrijk om te zorgen dat je gezond blijft.

Iedereen met een tekort aan deze vitamine kan een of meerdere symptomen ervaren.

Er is enig onderzoek uitgevoerd om erachter te komen welke voordelen Biotin biedt, maar er moet nog veel worden gedaan om uit te zoeken wat het specifiek voor het lichaam doet.

Hieronder vindt u echter enkele voordelen, door ervoor te zorgen dat u uw biotinegehalte goed beheert om ervoor te zorgen dat u gezond blijft.

Zelfs als u momenteel enkele van de hieronder beschreven problemen niet ervaart, is het altijd goed om te weten waar u op moet letten om te voorkomen dat u een tekort heeft, wat kan leiden tot gezondheidsproblemen.

 

Helpt tegen cognitieve achteruitgang

Vitamine B7 heeft bewezen te helpen bij diverse cognitieve ziekten zoals dementie en Alzheimer.

Biotine is nodig voor de vorming van myelineschede, een vetachtige substantie die wordt gebruikt om de zenuwen te omgeven en helpt om hun impulsgeleiding te vergemakkelijken.

Een auto-immuunziekte die wordt gekenmerkt door het verlies van myeline-beschadiging is multiple sclerose. ( 1 )

Aangezien is voorgesteld dat biotine effectief is in vetzuursynthese en energieproductie, denken artsen en wetenschappers dat het kan helpen bij het omkeren of beperken van multiple sclerose-gerelateerde stoornissen.

Met aandoeningen zoals Alzheimer en dementie zijn er veel uitstekende voordelen die het bijhouden van biotine niveaus essentieel voor gezond blijven houden.

Hoewel het de effecten van deze ziektes nooit voor altijd zal uitsluiten, of niet zal garanderen dat iemand ze helemaal niet krijgt, is bewezen dat de effecten van Biotin kunnen helpen bij het vertragen van het ziekteproces.

Er zijn verschillende soorten ziekten die van invloed kunnen zijn op uw cognitieve vaardigheden, en Vitamine B7 speelt een primaire rol bij het helpen van de zenuwsignalering en neurotransmitteractiviteit die door hen wordt beïnvloed.

Kort gezegd, Vitamine B7 helpt met geheugen, en het kan helpen met de verdediging tegen erfelijke aandoeningen zoals de ziekte van Alzheimer en dementie.

Daarom, als dit soort stoornissen in uw familie voorkomt, kan biotine een goede vitamine zijn om te nemen om de waarschijnlijkheid van toekomstige degeneratie van het geheugen te voorkomen.

 

Bouwt spieren en weefsels opnieuw op

Van biotine is bewezen dat het helpt bij het herstellen en opbouwen van spieren, en het groeien en onderhouden van weefsels in het lichaam.

Daarom, als u een actieve sporter bent of een baan hebt die buitensporig veel spiergebruik vereist, kan Vitamine B7 u helpen uw spieren te behouden en te voorkomen dat ze beschadigd raken.

Ontsteking van de gewrichten en spieren is een van de grootste oorzaken van spierpijn en bewegingsproblemen.

Aangezien biotine bekend staat om de aanpak van dit probleem, is het een eenvoudige en gemakkelijke oplossing voor als u dit probleem regelmatig ondervindt vanwege uw dagelijkse activiteiten.

Dit betekent niet dat Biotin een wondermiddel is.

Bij spierpijn kan het moeilijk zijn vast te stellen wat wel en niet helpt.

Dit is echter iets om met uw arts te bespreken als de pijn consistent is, vanwege uw dagelijkse activiteiten. ( 2 )

U kunt uw inname eenvoudig verhogen door te veranderen wat u eet of door een vitamine B7-supplement te nemen.

Wat je doet, hangt af van je voorkeur, maar een goede eigenschap van het voedsel dat biotine bevat, is dat ze vaak worden gegeten en dat je op veel manieren kunt genieten zonder extra pillen of supplementen te moeten nemen.

 

Helpt bij ontstekingen

Volgens onderzoek met menselijke witte bloedcellen en muismodellen kan het hebben van een tekort aan vitamine B7 verschillende inflammatoire aandoeningen verergeren, maar het kan ook de productie van pro-inflammatoire cytokines verhogen.

In deze modellen werd een biotinesuppletie gebruikt, en het resultaat was dat de productie van pro-inflammatoire cytokines afnam.

Het toonde ook aan dat allergische ontsteking verbeterde.

Op basis van deze resultaten is gesuggereerd dat er meer onderzoek moet worden gedaan, omdat biotine mogelijk kan worden gebruikt als een potentiële therapie tegen verschillende allergische en inflammatoire ziekten bij de mens. ( 3 )

De theorie hierachter is dat een van de resultaten geactiveerd bij iemand met een tekort aan vitamine B7 was dat er een afname van de Nf-Kb-activiteit was, wat een belangrijke oorzaak is van dit soort stoornissen.

 

Verbetert het immuunsysteem

Het is bewezen dat Biotin nodig is bij volwassenen en baby’s voor de ontwikkeling van hun witte bloedcellen.

Dit is slechts een van de vele redenen waarom het tekort is gekoppeld aan een verminderde immuunfunctie, waardoor u vatbaarder bent voor het risico op infecties.

Biotine helpt de lichaamseigen productie van Th1-cytokinen te verhogen, wat essentieel is bij het bestrijden van zowel virale als bacteriële infecties.

Wanneer u een tekort aan vitamine B7 ondervindt, kunt u een verminderde mate van cellulaire proliferatie ervaren.

Dit kan leiden tot een negatief effect op de werking van uw immuunsysteem.

Er wordt aangenomen dat 1 op de 123 mensen in de classificatie van biotinidasedeficiëntie kan vallen. ( 4 )

Het niet kunnen recyclen van biotine is in verband gebracht met chronische vaginale candidiasis en daarom kan deze aandoening reageren op en te behandelen zijn met het gebruik van een vitamine B7-supplement.

 

Beschermt tegen bepaalde soorten kanker

DNA-bindende eiwitten, zoals histonen, worden gebruikt om DNA te verpakken en vouwen in chromatine; biotine bindt zich covalent aan histonen.

Wanneer het DNA reparatie of stabiliteit, cellulaire proliferatie of gene silencing nodig heeft, heeft biotine een grote rol gespeeld wanneer het aan deze histonen wordt toegevoegd.

Als uw biotine niveaus dalen, kan dit ertoe leiden dat u onvoldoende biotinylatie van histonen heeft.

Dit kan het risico op kanker verhogen, vanwege abnormale genexpressie.

Er zijn enkele onderzoeken uitgevoerd die aangeven dat het hebben van hogere niveaus van biotine kan leiden tot toename van genetische schade en genomische instabiliteit; op basis van deze studies is gesuggereerd dat sommige effecten daadwerkelijk dosisafhankelijk kunnen zijn.

Het is echter duidelijk dat het verband tussen het kankerrisico en histon-biotinylatie verder moet worden onderzocht om meer definitief bewijs te verkrijgen. ( 5 )

 

Helpt bij het onderhouden van gezonde nagels, haar en huid

Biotine komt het lichaam ten goede door te helpen weefsels zoals gezonde nagels, huid en haar te behouden.

Daarom, wanneer u een tekort aan vitamine B7 ondervindt, kunt u problemen ondervinden zoals een droge, geïrriteerde huid, broos of dunner wordend haar of dunner wordende nagels.

Hierdoor zijn er veel beautyproducten zoals gezichtscrèmes die biotine als ingrediënt bevatten.

Het is echter nog steeds effectiever om een ​​bron te gebruiken die wordt verteerd, als afkomstig van voedselbronnen.

Er zijn onderzoeken geweest die biotine hebben gebruikt om zwakke nagels en haar te behandelen.

Geloof het of niet, dit werd voor het eerst ontdekt toen paarden werden behandeld met biotine toen hun hoeven broos werden en gemakkelijk kraakten.

In de loop der jaren is vitamine B7 er ook in geslaagd om je huid te beschermen tegen problemen zoals acne, huiduitslag, ernstige uitdroging en zelfs schimmelinfecties. ( 6 )

 

Helpt een gezond metabolisme te ondersteunen

Biotine is gekoppeld aan de genexpressies die essentieel zijn voor het uitvoeren van de vele functies van het metabolisme.

Net als andere B-vitaminen, is vitamine B7 nodig om het voedsel dat mensen eten om te zetten in bruikbare energie die nodig is voor een gezond metabolisme.

Hoe doet biotine dit? Vitamine B7 kan op verschillende manieren helpen bij het metabolisme.

Ten eerste wordt het gebruikt om de brandstof van het lichaam (koolhydraten en andere suikers) om te zetten in glucose die kan worden gebruikt voor energie.

Vitamine B7 kan ook vetzuren activeren uit voedingsmiddelen die veel vet bevatten, zoals dierlijke en olievetten.

Ten slotte helpt Biotin het lichaam verschillende aminozuren te gebruiken, opgesplitst in de eiwitten die het lichaam opneemt.

Om gezonde en normale metabolische activiteit te ervaren, moet het lichaam in staat zijn om de macrovoedingsstoffen van in energie gegeten voedsel te veranderen. ( 7 )

Enkele van de symptomen van een traag metabolisme omvatten symptomen zoals vermoeidheid, lage energieniveaus, spijsverteringsproblemen, slecht humeur, gewichtstoename en mogelijk de ontwikkeling van diabetes.

 

Helpt bij diabetes type 2

Het is bekend dat Biotine in combinatie met chroom helpt om de bloedsuikerspiegel van een diabetespatiënt te verlagen.

Dit is uiterst belangrijk, vooral wanneer mensen worden geclassificeerd als diabetes type 2, wat moeilijker te controleren is.

Sommige mensen reageren niet goed op receptgeneesmiddelen die bedoeld zijn om de bloedsuikerspiegel te helpen reguleren en door een dagelijks supplement of bron van vitamine B7 aan hun dieet toe te voegen, kunnen ze betere niveaus ervaren.

De manier waarop biotine deze niveaus beïnvloedt, is door de activiteit van insuline te vergemakkelijken, wat cruciaal is voor het lichaam om de bloedsuikerspiegels in evenwicht te houden en te beheersen.

Wanneer insulinerespons een probleem wordt, kunnen de bloedsuikerspiegels van uw lichaam sterk en gevaarlijk variëren, en dit is over het algemeen wat bepaalt dat iemand wordt geclassificeerd als diabetes type 2 of dat het risico loopt op diabetes. Het kan ook andere metabole syndromen en gewichtstoename veroorzaken. ( 8 )

Simpel gezegd helpt Biotin de enzymen te verminderen die door de lever worden geproduceerd, en dit helpt op zijn beurt om te voorkomen dat er zoveel suiker vrijkomt in de bloedbaan.

Een tekort aan vitamine B7 is gekoppeld aan een afname van het gebruik van glucose en een verminderde glucosetolerantie.

Daarom is het mogelijk om de symptomen van diabetes te bestrijden in bestaande gevallen, en zelfs de zenuwpijn die kan worden ervaren door diabetici.

 

Voorkomt ernstige geboorteafwijkingen

Veel mensen stellen niet de vraag: “Wat is biotine?”, Maar het is een vraag waar zwangere of vrouwen die borstvoeding geven op moeten letten.

Een groeiende foetus vereist veel biotine om correct te groeien, en omdat het zijn voedingsstoffen van zijn moeder krijgt, als je geen gezonde vitamine B7-inname hebt, zal je biotine door de foetus worden gebruikt, waardoor je een tekort.

Hoewel het niet is bewezen, wordt door artsen en wetenschappers vermoed dat het hebben van een lage biotine tijdens de zwangerschap geboorteafwijkingen zoals ledemaatafwijkingen en zelfs een gespleten gehemelte kan veroorzaken.

Studies hebben aangetoond dat lagere niveaus van biotine de groei van het embryonale palatum kunnen vertragen of zelfs stoppen.

Er is geen definitief bewijs dat aantoont dat dit soort tekortkomingen deze gebreken kunnen veroorzaken, maar er is genoeg om te bewijzen dat er meer onderzoek moet zijn om een ​​meer definitief antwoord te krijgen.

 

Verlaagt het risico op hartziekten

Een normaal metabolisme is noodzakelijk om de bloedvaten en de gezondheid van het hart te helpen behouden, en biotine kan hierbij helpen.

Als u een hoog risico loopt op hartaandoeningen, is het mogelijk om vitamine B7 te combineren met een stof zoals chroom om uw hoge dichtheid lipoproteïne (HDL) te helpen verhogen.

Dit is vooral handig en nuttig bij patiënten met diabetes die een hoger risico op hartaandoeningen lopen.

Als u verhoogde triglycerideniveaus heeft, is bewezen dat een gezonde dosis biotine deze niveaus helpt om hanteerbaarder en veiliger te zijn.

Een paar van de verschillende hartaandoeningen die biotine kan bestrijden, zijn hartaanvallen, ontstekingen, beroertes en atherosclerose.

Dit betekent niet dat het nemen van biotine garandeert dat je geen van deze dingen zult ervaren, maar het is een uitstekende manier om je kansen te verkleinen.

 

Helpt bij schildklier- en bijnierfuncties

B-vitaminen hebben bewezen effectief te zijn in de verdediging tegen ziekten zoals bijniervermoeidheid en helpen een goede schildklieractiviteit te bevorderen.

Bijnier en schildklier worden geclassificeerd als “meester” klieren.

Het is hun taak om verantwoordelijk te zijn voor het reguleren van lichaamstoestanden, zoals pijnperceptie, slaap, energie, stemming en honger. ( 9 )

Daarom, als u symptomen ervaart zoals slaapstoornissen, vermoeidheid en gewichtstoename of -verlies, kunnen dit tekenen zijn dat uw biotinegehalte en andere vitamine B-waarden niet stabiel zijn.

Uw arts kan u iets simpels voorschrijven als meer biotine aan uw dieet toevoegen, wat zal helpen bij deze symptomen van deze tekortkoming.

Deze kunnen u als minder ernstige symptomen zien, maar over het algemeen kunnen ze uw algehele gezondheid echt beïnvloeden en is het een eenvoudig probleem om dit met een kleine inspanning te verhelpen.

 

Beste Biotin-voedingsmiddelen

Bij het beheren van een tekort aan Biotine of het proberen te voorkomen, zijn er 8 verschillende bronnen die u kunt gebruiken om uw vitamine B7-aantal op te voeren.

De drie belangrijkste bronnen voor het beheersen van vitamine B7 zijn bacteriële synthese, supplementen en voedsel, en de enige natuurlijk voorkomende biotinebron is van voedsel.

De biotine die in voedselbronnen wordt gevonden, staat ook bekend als “d-biotine” en is de beste en meest aanbevolen manier om het biotinegehalte onder controle te houden.

Hoewel bewezen is dat meer dan 51 verschillende voedingsmiddelen biotine bevatten, staat het niet op hun etiketten, omdat hun niveaus sterk uiteenlopen en autoriteiten zoals de USDA niet het gevoel hebben dat het moet worden vermeld.

Na het testen zijn er echter een paar voedingsmiddelen die meer biotine bevatten dan andere.

Gelukkig zijn de 9 beste voedselbronnen van biotine veelvoorkomende voedselproducten.

Hieronder vindt u een lijst van de 9 beste voedingsmiddelen die Biotin bevatten, en hoeveel milligram ervan ze hebben:

  • Bloemkool – 1 kopje heeft 0,2-2 milligram
  • Lever – 3 gekookte ounces heeft 27-35 milligram
  • Whole Grain Bread – 1 slice heeft, 2 – 6 milligram
  • Zalm – 3 ons heeft 4-5 milligram
  • Eieren – 1 heel ei heeft 13-25 milligram
  • Frambozen – 1 kopje heeft 0,2-2 milligram
  • Gist – 7 gram, dat is ongeveer 1 eetlepel, heeft 1,4-14 milligram
  • Avocado – 1 geheel heeft 2-6 milligram
  • Kaas (beste bron is biologische geitenkaas) – 1 ounce heeft .4-2 milligram

Zoals gezegd, er zijn veel meer voedingsmiddelen die vitamine B7 kunnen leveren, maar de 9 hierboven weergegeven geeft je de beste kans om je biotinegehalte op peil te houden en de kans op een tekort te verkleinen.

Een goede eigenschap van biotine is dat het gemakkelijk is om het voedsel dat nodig is aan je dieet toe te voegen om een ​​gezonde inname te krijgen.

Er zijn duizenden recepten die je kunt maken, zelfs alleen met de 9 voedselbronnen hierboven die je in staat stellen om je Vitamine B7-niveaus op schema te houden.

 

Voorzorgsmaatregelen biotine

Hoewel dit type tekort zelden voorkomt, zijn er verschillende risicofactoren die mensen in overweging moeten nemen wanneer ze een risico lopen.

Een voorzorgsmaatregel die u kunt nemen, is het verhogen van uw dagelijkse inname van biotine.

Hieronder staan ​​enkele van de risico’s die ertoe kunnen leiden dat iemand een tekort heeft in zijn biotinegehalte.

Alleen omdat u mogelijk een of meer van deze risicofactoren heeft, betekent dat niet dat u symptomen zult ervaren, maar het maakt het waarschijnlijker.

Daarom, als u vragen hebt of het gevoel hebt dat u een van de symptomen ervaart die gepaard gaan met dit tekort, is het het beste contact op te nemen met uw persoonlijke arts om er zeker van te zijn dat dit de werkelijke oorzaak kan zijn.

 

Biotine Risico’s

Een van de grootste risico’s voor een gezond biotinegehalte is roken.

Zelfs met een gezonde inname van vitamine B7 voorkomt roken dat uw systeem wordt opgenomen.

Roken is echter niet de enige risicofactor waar u rekening mee moet houden.

Wanneer u zwanger bent, is de kans groter dat u een afname van uw biotinegehalte ervaart.

Zelfs tijdens een normale zwangerschap kunnen vrouwen een afname van hun biotinegehalte ervaren, wat betekent dat ze een gezonde inname van biotine nodig hebben om hun niveau op peil te houden en ervoor te zorgen dat hun baby bij de geboorte geen tekort ervaart.

Iedereen met een leverziekte loopt ook een hoog risico op een biotine-tekort.

Van cirrose is aangetoond dat het de biotine niveaus verlaagt, wat betekent dat mensen met de ziekte hun inname moeten verhogen, via voedselbronnen of andere goedgekeurde suppletie.

Ten slotte hebben degenen die anti-epileptica nodig hebben ook een hoger risico op lage biotinegehalten.

Iets in hun medicatie zorgt ervoor dat hun biotine niveaus op natuurlijke wijze dalen.

 

Biotinedosis

Als het gaat om inname van vitamine B7, zijn wetenschappers en artsen nog steeds niet zeker van de dagelijkse behoeften voor individuen.

Daarom zijn ze niet in staat geweest om een ​​aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vast te stellen om het biotinegehalte te verbeteren, omdat ze met veel andere vitamines en supplementen zijn gebruikt.

Ze erkennen echter wel dat een verhoging van het biotinegehalte een voordeel is tijdens een zwangerschap.

Dit zal helpen om de moeder en baby te houden van het ervaren van een tekort.

Voor de gemiddelde gezonde volwassene wordt voorspeld dat ze dagelijks ongeveer 30 microgram nodig hebben.

In de onderstaande lijst vindt u de adequate inname die wetenschappers hebben bedacht, op zijn minst hun beste schatting, voor individuele leeftijdsgroepen.

Het is echter belangrijk om te weten dat dit slechts aanbevelingen zijn.

Zoals gezegd, moet er nog meer onderzoek worden gedaan om deze aanbevelingen voor inname te bevestigen.

De volgende zijn slechts een richtlijn:

  • Baby’s 0-6 maanden oud – 5 microgram per dag
  • Baby’s 7-12 maanden oud – 6 microgram per dag
  • Kinderen 1-3 jaar oud – 8 microgram per dag
  • Kinderen van 4-8 jaar oud – 12 microgram per dag
  • Kinderen van 9-13 jaar oud – 20 microgram per dag
  • Adolescenten 14-18 jaar oud – 25 microgram per dag
  • Volwassenen 19 jaar en ouder – 30 microgram per dag
  • Vrouwen die zwanger zijn – 30 microgram per dag
  • Vrouwen die borstvoeding geven – 35 microgram per dag

 

Biotine-interacties

Er zijn veel verschillende interacties die biotine kunnen hebben, maar de twee belangrijkste zijn die met vitamine B5 en met anticonvulsieve medicijnen.

Daarom is het noodzakelijk om voorzichtig te zijn als u een soort van pantotheenzuur of vitamine B5 neemt, om een ​​vitamine-onbalans te voorkomen.

Als u anticonvulsieve medicijnen gebruikt of een behandeling met anticonvulsiva ondergaat, kunt u het beste een arts raadplegen om ervoor te zorgen dat uw inname van biotine niet inwerkt op uw medicijnen.

Deze medicijnen kunnen ervoor zorgen dat u een tekort aan Biotine-waarden ervaart, maar uiteindelijk moet uw arts u kunnen helpen om ervoor te zorgen dat u veilig bent.

Bovendien is er niet veel kennis over hoe antimicrobiële geneesmiddelen reageren met biotine, dus het is altijd belangrijk om voorzorgsmaatregelen te nemen.

11 GEZONDE EIGENSCHAPPEN VAN BIOTINE (VITAMINE B7)

pinit fg en rect red 28 - 11 GEZONDE EIGENSCHAPPEN VAN BIOTINE (VITAMINE B7)