Voedsel

15 SEX STIMULERENDE ETENSWAREN

15 SEX STIMULERENDE ETENSWAREN

  • Vlees
  • oesters
  • Zalm
  • appel
  • Rode bietensap
  • Rode wijn
  • Koffie
  • Perziken en andere vruchten
  • Pittig voedsel
  • Watermeloen
  • Wortels
  • Gember
  • Knoflook
  • Granaatappelsap
  • Spinazie
  • Conclusie

Voedsel is onze belangrijkste energiebron; het levert vitamines, mineralen, vezels, eiwitten en andere broodnodige voedingsstoffen die ons gezond en sterk houden.

Een uitgebalanceerd dieet wordt ten zeerste aanbevolen voor alle mensen die een gezonde levensstijl willen hebben en het risico op talrijke ziektes en gezondheidsproblemen willen verminderen.

Het seksleven is hier geen uitzondering!

In feite kunnen sommige voedingsmiddelen je helpen een revolutie teweeg te brengen in je seksleven door het libido te verbeteren, meer uithoudingsvermogen te bieden en nog veel meer.

Scroll naar beneden om het beste voedsel te zien dat je kunt eten voor betere seks volgens de wetenschap.

 

Vlees

 

Als je een vleesliefhebber bent, dan zul je blij zijn te weten dat vlees je kan helpen om een ​​beter seksleven te hebben. Waarom?

Allereerst is vlees een grote bron van eiwitten, de bouwsteen van botten, spieren, kraakbeen, huid, noem maar op.

Niet alleen is eiwit geweldig voor je seksleven, maar het kan je ook helpen als je te zwaar bent.

Eén studie volgde 31 abdominaal obese mannen en de resultaten toonden aan dat mannen die een eiwitrijk dieet volgden, verbeteringen zagen in hun gewicht, erectiele functie, seksuele begeerte en urinaire symptomen ( 1 ).

Varkensvlees, kip en rundvlees bevatten carnitine, L-arginine en zink, allemaal met gunstige effecten op het seksleven.

Carnitine en l-arginine zijn aminozuren die de doorbloeding verbeteren.

Ononderbroken doorbloeding door uw lichaam, inclusief genitaliën, is essentieel voor erecties en algehele seksuele opwinding.

Italiaanse wetenschappers ontdekten deze verbeterde aminozuren bij 40{e53bba1030de5d23439f4ba6954652b37d97872d9284df4dd04ceeeea490ae9f} van de deelnemers en de cardiovasculaire gezondheid ( 2 ).

Een afzonderlijke studie wees uit dat l-arginine en carnitine de motiliteit, het libido en de algehele seksuele prestaties van sperma verbeteren ( 3 ).

Omdat vlees het libido kan verbeteren, is het een geweldig voedsel voor seks voor zowel mannen als vrouwen.

Houd in gedachten dat we het hebben over onverwerkt vlees, geen hotdogs, worstjes en andere verwerkte alternatieven.

In plaats van elke dag vlees te eten, kun je het het beste één keer per twee keer per week doen.

 

oesters

 

Oesters zijn een bekende libido-booster, maar het is niet ongebruikelijk dat mensen aannemen dat deze voordelen slechts een mythe zijn en niets anders.

Het blijkt dat oesters inderdaad kunnen helpen om je seksleven radicaal te veranderen door het libido te verbeteren.

Een team van Amerikaanse en Italiaanse wetenschappers voerde een studie uit die tot doel had de impact van oesters op libido-seksaandrijving te evalueren.

Hun bevindingen, gepresenteerd tijdens de jaarlijkse bijeenkomst van de American Chemical Society, onthulden dat oesters en andere schelpdieren van tweekleppige weekdieren familie rijk zijn aan aminozuren die de niveaus van geslachtshormonen verhogen.

Kort gezegd bevestigde de studie de lustopwekkende en libido-versterkende eigenschappen van oesters ( 4 ).

Bovendien zijn oesters een uitstekende bron van zink.

Dit mineraal, zoals eerder genoemd, heeft een grote invloed op je seksuele gezondheid en prestaties.

Uit een onderzoek van het Journal of Human Reproductive Services is bijvoorbeeld gebleken dat inname van zink een rol speelt bij de verlenging van de ejaculatielatentie, toename van een aantal penisstoten, hogere testosteronniveaus en verbeterd seksueel gedrag ( 5 ).

 

Zalm

 

Zalm en andere vette vis zijn de beste bronnen van Omega-3-vetzuren, die je lichaam nodig heeft om naar behoren te functioneren.

Omega-3 vetzuren worden geassocieerd met de gezondheid van de hersenen en het hart, ze voorkomen artritis en helpen gewrichtspijn te beheersen, maar de meesten van ons realiseren zich niet dat ze ook nuttig zijn voor je seksuele prestaties.

Er zijn aanwijzingen dat Omega-3’s een enorm potentieel hebben om oxidatieve stress te verlagen en de mate van cavernosale fibrose (de vorming van abnormaal vezelig weefsel in het erectiele weefsel van de penis) te verminderen ( 6 ).

Vanwege deze effecten helpen Omega-3-vetzuren de sterkte van erecties te verbeteren en kunt u dit probleem aanpakken als u te maken hebt met erectiestoornissen.

Ook voorkomen deze gezonde vetten de opeenhoping van plaque in de bloedvaten en verbeteren de bloedstroom door uw lichaam.

 

appel

 

Apple per dag houdt de dokter weg, maar het doet meer dan dat.

Een studie waarvan de bevindingen werden gepubliceerd in de Archives of Gynaecology and Obstetrics ontdekte dat het eten van meer appels het seksleven van vrouwen verbetert ( 7 ).

Wetenschappers hebben 731 seksueel actieve Italiaanse vrouwen van 18 tot 43 jaar ingeschreven zonder de geschiedenis van seksuele problemen.

De resultaten toonden aan dat vrouwen die dagelijks appels aten verbeteringen in de smering en de algehele seksuele functie ervaren.

Wat maakt appels zo goed voor je seksleven?

Ze zijn rijk aan polyfenolen en antioxidanten die de bloedtoevoer naar het genitale gebied stimuleren, dwz de vagina en helpen bij opwinding.

Bovendien bevatten appels ook phloridzin, een veel voorkomend fyto-oestrogeen dat qua structuur vergelijkbaar is met estradiol, een vrouwelijk geslachtshormoon.

Deze specifieke verbinding speelt een rol bij vaginale smering en vrouwelijke seksualiteit.

Eet daarom dagelijks appels voor een beter seksleven.

 

Rode bietensap

 

Als je op zoek bent naar natuurlijke manieren om je uithoudingsvermogen te vergroten, moet je bietensap gaan consumeren .

Bieten zijn een grote bron van vitamine C waarvan de effecten veel verder gaan dan een sterkere immuniteit.

U ziet dat deze vitamine ook uw seksleven kan helpen verbeteren.

Eén studie volgde vrouwen en vond dat een hoge inname van ascorbinezuur (vitamine C) geassocieerd is met een verhoogde frequentie van geslachtsgemeenschap ( 8 ).

Bovendien laat bewijs zien dat bietensap je uithoudingsvermogen kan helpen verbeteren.

Wetenschappers van de Universiteit van Exeter ontdekten dat nitraten in bietensap leiden tot een vermindering van de zuurstofopname en dat je oefening 16{e53bba1030de5d23439f4ba6954652b37d97872d9284df4dd04ceeeea490ae9f} langer duurt ( 9 ).

Je hebt dit type uithoudingsvermogen ook tussen de vellen nodig.

Nitraten in bieten veranderen in stikstofmonoxide in het lichaam, waardoor de zuurstofkosten van fysieke activiteit worden verlaagd.

Je weet wat je nu moet doen, drink dagelijks een glas of bietensap.

Je verbetert je atletische prestaties, doet het beter in bed en je zelfvertrouwen neemt ook toe.

 

Rode wijn

 

Laten we eerst iets verduidelijken, je moet alcohol nooit gebruiken als een hulpmiddel om je seksleven te verbeteren.

Het is niet ongebruikelijk dat mensen aannemen dat hoe meer ze drinken, hoe beter hun geslachtsgemeenschap is.

Dat gezegd hebbende, rode wijn kan helpen het libido te verbeteren.

Een onderzoek dat in het Journal of Sexual Medicine verscheen, vond dat een matige inname van rode wijn het libido, de smering en de algehele seksuele functie bij vrouwen verbeterde ( 10 ).

Hoe helpt wijn? Dankzij resveratrol en andere nuttige chemicaliën, verhoogt het de bloedtoevoer naar het genitale gebied en helpt het je opgewonden te worden.

Bovendien is rode wijn een goede bron van magnesium, die deelneemt aan de spierfunctie, de gezondheid van het hart, en het is belangrijk voor de productie van testosteron.

Eén studie toonde aan dat suppletie met magnesium de vrije en totale testosteronniveaus bij zowel sedentaire mannen als atleten verhoogt ( 11 ).

Denk niet dat je meer wijn moet gaan drinken om een ​​beter seksleven te hebben.

Overmatig gebruik kan uw libido belemmeren. Blijf bij 1-2 glazen.

 

Koffie

 

Kun je je niet voorstellen dat je je dag zonder koffie begint? Nu heb je nog een andere reden om deze populaire drank te drinken.

Koffie heeft een stimulerend effect dat je niet alleen alert houdt, maar ook je seksleven ten goede komt.

Het stimulerende middel activeert een kettingreactie in het lichaam die uiteindelijk de bloedtoevoer naar het genitale gebied verhoogt.

Wetenschappers van de Universiteit van Texas ontdekten dat mannen die dagelijks twee of drie kopjes koffie drinken minder kans lopen om een ​​erectiestoornis te ontwikkelen ( 12 ).

Bovendien onthulde een studie waarvan de bevindingen werden gepubliceerd in het International Journal of Sports Nutrition en Exercising Metabolism, dat cafeïne ergogene voordelen heeft, dat wil zeggen dat het de mogelijkheid heeft om de atletische prestaties van het uithoudingsvermogen te verbeteren ( 13 ).

Zoals je al weet, vereist mind-blowing sex uithoudingsvermogen en uithoudingsvermogen, maar koffie kan ze bieden.

 

Perziken en andere vruchten

 

Een gezond seksleven begint met een uitgebalanceerd dieet.

Je kunt je uithoudingsvermogen niet verbeteren, het libido verhogen of erecties versterken met junkfood.

Die voedingsmiddelen hebben weinig tot geen voedingswaarde die noodzakelijk is voor een optimale gezondheid en seksuele prestaties.

Daarom moet je de inname van perziken en ander fruit dat rijk is aan vitamine C innemen.

Deze vitamine werkt als een antioxidant en beschermt je lichaam tegen verschillende ziektes, maar het werkt ook als een goede mannelijke vruchtbaarheidsbooster.

Een onderzoek van het Journal of Medicinal Food ontdekte dat inname van vitamine C het aantal zaadcellen, de beweeglijkheid en de morfologie van het sperma verbetert en vormt als een aanvullend hulpmiddel om de spermakwaliteit vóór de conceptie te verbeteren.

Daarom, als u en uw significante andere zwanger proberen te worden, moet u overwegen om de consumptie van vitamine C te verhogen ( 14 ).

 

Pittig voedsel

 

Volgens een Frans onderzoek hebben mannen die van heter, pittig voedsel houden, de neiging om hogere testosteronniveaus te hebben in vergelijking met heren die dat niet doen.

Het onderzoek onderzocht 114 mannen in de leeftijd van 18-44 jaar op hun specerijvoorkeuren en ontdekte dat mannen met een hoger testosteron een grotere voorkeur voor pittig voedsel aannamen ( 15 ).

Dit kan te wijten zijn aan capsaïcine, een actieve stof die het meest wordt aangetroffen in chili pepers.

Het zorgt ervoor dat uw bloed naar de juiste plaatsen stroomt.

Uit een afzonderlijk onderzoek bleek dat capsaïcine de proliferatie van testiculaire cellen verbetert en bijdraagt ​​tot de directe of indirecte afgifte van testosteron ( 16).

 

Watermeloen

 

Watermeloenen zijn onvermijdelijk zomereten, iedereen houdt van ze. Wat moet er niet leuk vinden?

Ze zijn superlekker en een perfecte verfrissing op een warme zomerdag.

Wist je dat ze ook wonderen kunnen doen voor je seksleven?

Watermeloenen zijn een van de rijkste bronnen van l-citrulline, een aminozuur dat door uw lichaam wordt omgezet in l-arginine om de productie van stikstofoxide te stimuleren.

Op zijn beurt neemt je bloedstroom toe.

Eén onderzoek toonde aan dat watermeloenen Viagra-achtige effecten op de bloedvaten van je lichaam hebben en ze hebben ook het potentieel om je libido te verhogen.

Eet vandaag een paar plakjes ( 17 ).

 

Wortels

 

Wortelen zijn rijk aan carotenoïden, krachtige antioxidanten die het lichaam helpen om vitamine A te maken.

Vanwege carotenoïden leveren wortels een aantal gezondheidsvoordelen en is de kwaliteit van het sperma er één van.

Een onderzoek van de vruchtbaarheid en steriliteit onderzocht het effect van verschillende groenten en fruit op de kwaliteit van het sperma en vond dat wortelen de beste algemene effecten op het aantal en de beweeglijkheid van het sperma vertoonden ( 18 ).

Mannen die de meeste wortels consumeerden, ervoeren verbeteringen in de kwaliteit en prestaties van het sperma met 6,5-8{e53bba1030de5d23439f4ba6954652b37d97872d9284df4dd04ceeeea490ae9f}.

Probeer dagelijks wortels te eten. In plaats van chips en andere ongezonde snacks, kies je voor wortelstokken.

 

Gember

 

Gember is een krachtige specerij bekend om zijn geweldige gezondheidsvoordelen.

De belangrijkste voedingsstoffen in gember zijn vitamine C en B6, ijzer en magnesium.

Er zijn aanwijzingen dat inname van gember positief geassocieerd is met hogere serumtestosteronspiegels, het gewicht van de teelballen en de algehele androgene activiteit ( 19 ).

In een onderzoek bij onvruchtbare mannen ging drie maanden gembergebruik gepaard met verbeteringen in vruchtbaarheid en zaadparameters, evenals een significante toename van de testosteronconcentratie ( 20 ).

 

Knoflook

 

Oké, je hebt waarschijnlijk nooit gedacht over knoflook als een soort voedsel voor seks.

Wat is romantisch of gepassioneerd over knoflook, vooral als we bedenken dat het een unieke “geur” ​​in de ademhaling is?

De voordelen van knoflook reiken verder dan een sterkere immuniteit, het komt ook uw seksleven ten goede.

Een studie waarvan de bevindingen werden gepubliceerd in het Journal of Nutrition, toonde aan dat suppletie met knoflook hormonen verandert die geassocieerd zijn met eiwitanabolisme en de testosteronniveaus verhoogt ( 21 ).

Deze resultaten zijn niet verrassend als je bedenkt dat knoflook rijk is aan vitamine C, magnesium, ijzer, calcium en vitamine B6.

Gelukkig gaat knoflook perfect samen met bijna alle ingrediënten en is het gemakkelijk om het in je dieet op te nemen.

 

Granaatappelsap

 

Granaatappel is een rijke bron van vitamine C en B6, ijzer, magnesium en krachtige antioxidanten die uw gezondheid en welzijn verbeteren.

Het regelmatig drinken van granaatappelsap kan je libido een flinke boost geven.

In één onderzoek ondervonden mannen en vrouwen die granaatappelsap dronken een verhoging van de testosteronniveaus, wat het libido in beide geslachten verbetert ( 22 ).

Het International Journal of Impotence Research publiceerde een onderzoek waaruit bleek dat het gebruik van granaatappelsap gepaard gaat met een betere erectiekwaliteit ( 23 ).

Waarom? Wetenschappers veronderstellen dat antioxidanten uit granaatappelsap de bloedtoevoer naar mannelijke geslachtsorganen stimuleren door de stikstofmonoxide niveaus te verhogen ( 24 ).

 

Spinazie

 

Dit is nog een ander voedsel dat je waarschijnlijk nooit in verband brengt met een verbeterde seksuele gezondheid, maar de voordelen ervan zijn evident.

Spinazie is rijk aan tal van voedingsstoffen, waaronder vitamine A, C, B6, calcium, ijzer en magnesium.

Spinazie is echter een uitstekende bron van l-arginine, die sterk wordt geassocieerd met verbetering van erecties en algehele seksuele functie, volgens een onderzoek van Journal of Sex and Marital Therapy ( 25 ).

L-arginine verhoogt het stikstofmonoxide gehalte en heeft een gunstig effect op de bloedstroom.

Zoals overal in dit artikel te zien is, is optimale doorbloeding cruciaal voor seksuele gezondheid en prestaties.

Plus, spinazie past perfect in een uitgebalanceerd dieet, dus het beste is om de inname van deze veggie te verhogen.

 

Conclusie

 

Voedsel is een remedie voor bijna alles, inclusief zwakke seksuele gezondheid en prestaties.

Een breed scala aan voedingsmiddelen verbetert het libido, erectiele functies bij mannen, smering bij vrouwen, uithoudingsvermogen, doorbloeding en nog veel meer.

Dit artikel bevat vijftien verbazingwekkende voedingsmiddelen die je gemakkelijk kunt opnemen in je menu.

15 SEX STIMULERENDE ETENSWAREN

pinit fg en rect red 28 - 15 SEX STIMULERENDE ETENSWAREN