Lichaam

17 NATUURLIJKE MANIEREN OM GAS- EN OPGEBLAZEN GEVOEL KWIJT TE RAKEN

17 NATUURLIJKE MANIEREN OM GAS- EN OPGEBLAZEN GEVOEL KWIJT TE RAKEN

  • Wat veroorzaakt gaspijn en opgeblazen gevoel?
  • Wat zijn de symptomen van gas en opgeblazen gevoel?
  • Hoe kan ik gaspijnen en opgeblazen gevoel voorkomen?
  • Remedies voor gas pijn en opgeblazen gevoel

Veel volwassenen vragen zich af hoe ze een opgeblazen gevoel kwijt kunnen en hoe ze gas kunnen ontlasten.

Gas en een opgeblazen gevoel zijn veel voorkomende klachten bij mensen van alle leeftijden.

Gas kan ongelooflijk pijnlijk zijn, waardoor het vermogen van een persoon om alledaagse taken uit te voeren ernstig wordt aangetast.

Gaspijn en een opgeblazen gevoel kunnen de kwaliteit van leven van een persoon negatief beïnvloeden, omdat deze symptomen het moeilijk maken om bepaalde activiteiten te genieten.

Plus, overmatig gas en een opgeblazen gevoel kunnen beschamend zijn, omdat ze vaak leiden tot oprispingen en winderigheid.

Ongeveer 30 procent van de volwassenen lijdt aan chronisch gas en een opgeblazen gevoel.

Vaak is buikpijn het gevolg van teveel gas.

Deze pijn kan zich uitstrekken van achter de borst helemaal tot aan het bekken.

Gaspijn wordt gekenmerkt als een doffe pijn die samenvalt met plotselinge, scherpe krampen.

Wanneer iemand aanzienlijke gaspijn ervaart, kan het moeilijk zijn om alleen te bewegen, te ademen en te spreken.

Opzwellen is het gevolg van overtollig gas in de buik. Een opgeblazen buik voelt hard en strak aan.

Degenen die opgeblazen zijn ervaren vaak ongemak als het gas het spijsverteringskanaal vult.

Veel mensen zullen ook een opgezwollen buik hebben, wat betekent dat de buik steekt door het teveel aan gas dat erin zit.

 

Wat veroorzaakt gaspijn en opgeblazen gevoel?

 

Er zijn talloze factoren die bijdragen aan gaspijn en een opgeblazen gevoel.

Veel mensen zullen gaspijn en een opgeblazen gevoel ervaren als gevolg van voedingsfactoren.

Deze factoren omvatten:

  • Constipatie: Constipatie, of het onvermogen om een ​​stoelgang te produceren, kan het voor het lichaam moeilijk maken om gas te laten ontsnappen.
  • Zuivelintolerantie: Mensen die lactose-intolerantie hebben, wat betekent dat hun lichaam geen zuivelproducten kan verwerken, ervaren vaak teveel gas en een opgeblazen gevoel als gevolg van het nuttigen van zuivelproducten. Dit komt omdat het lichaam van de persoon de suikers in zuivelproducten niet goed kan scheiden.
  • Gluten-intolerantie : degenen die een glutenallergie hebben, die voorkomt in tarwe, haver en andere granen, zullen vaak teveel gas krijgen, omdat het lichaam moeite heeft met het verwerken van de gluten.
  • Gevoeligheid voor kunstmatige zoetstoffen: kunstmatige zoetstoffen zoals xylitol en mannitol zijn te vinden in tal van voedingsmiddelen zoals snoep en dieetdranken. Veel mensen zijn intolerant voor deze stoffen en hun lichaam produceert overtollig gas als gevolg van het nuttigen van deze ingrediënten.
  • Onderliggende gezondheidstoestand: sommige mensen produceren overtollig gas als gevolg van een onderliggende gezondheidstoestand die het spijsverteringsstelsel beïnvloedt. Enkele van deze aandoeningen omvatten colitis ulcerosa, de ziekte van Crohn en diverticulitis. Diabetici kunnen ook gas en een opgeblazen gevoel ervaren omdat hun dunne darm veel bacteriën bevat.
  • Inslikken van lucht: We slikken allemaal lucht van tijd tot tijd. Terwijl we eten, drinken en kauwgom kauwen, dringen kleine hoeveelheden lucht ons spijsverteringskanaal binnen. Deze lucht verandert in het gas wanneer het de darmen binnendringt.
  • Overmatige vezelinname: hoewel vezels een belangrijk onderdeel zijn van een voedzaam dieet, kan vezels de boosdoener zijn achter buitensporig gas. Vezel helpt het cholesterolgehalte te beheersen en moedigt regelmatige, gezonde stoelgang aan. Het is te vinden in de meeste plantaardig voedsel, granen en bonen. Vezel kan ook worden geconsumeerd in de vorm van een supplement zoals Metamucil.
  • Koolzuurhoudende dranken: dranken als frisdrank, bier en seltzer zijn koolzuurhoudend, wat betekent dat ze kleine luchtbelletjes hebben. Wanneer u deze luchtbellen consumeert, komt overtollige lucht het spijsverteringskanaal binnen, wat kan leiden tot gas en een opgeblazen gevoel.

 

Wat zijn de symptomen van gas en opgeblazen gevoel?

 

Overmatig gas en een opgeblazen gevoel kunnen de volgende symptomen veroorzaken:

  • Opgezette buik
  • Pijnlijke maag- en buikkrampen
  • Doffe pijn in het hele spijsverteringskanaal
  • Overmatig boeren
  • Frequent passeren van gas
  • Gevoelens van beklemming in het spijsverteringskanaal
  • Een buik die moeilijk aanvoelt
  • Ongebruikelijke geluiden komen uit de buik, omdat er gassen rondgaan

 

Hoe kan ik gaspijnen en opgeblazen gevoel voorkomen?

 

Er zijn veel gewoonten die u kunt aanpassen om gaspijn en een opgeblazen gevoel te verminderen.

Een aantal manieren om gaspijn en een opgeblazen gevoel te voorkomen zijn:

  • Voedsel beter kauwen : door grondiger te kauwen, zorgt u ervoor dat de enzymen in uw speeksel het voedsel afbreken voordat het in uw spijsverteringskanaal terechtkomt. Voedsel dat niet op de juiste manier is afgebroken, produceert grotere hoeveelheden gas als het langs het spijsverteringskanaal beweegt.
  • Drink langzaam een ​​drankje: Gulpende dranken laten overtollige lucht in uw mond komen en worden ingeslikt. Het inslikken van grote hoeveelheden lucht zal zakken gas in uw spijsverteringskanaal veroorzaken.
  • Vermijd koolzuurhoudende dranken: koolzuurhoudende dranken zoals frisdrank en bier bevatten gasbelletjes. Deze bubbels komen in het spijsverteringskanaal en kunnen leiden tot enorme gaspijn en een opgeblazen gevoel.
  • Verplaats je: als je iemand bent die graag rondzit in plaats van actief te blijven, zullen gas en voedsel langzamer door je spijsverteringskanaal bewegen. Oefening moedigt het spijsverteringsstelsel aan om voedsel sneller te verplaatsen, waardoor wordt voorkomen dat zich gas ontwikkelt.
  • Vermijd voedsel dat gas activeert: sommige mensen kunnen gevoelig zijn voor voedsel dat pittig of gefrituurd is. Als bepaalde voedingsmiddelen pijnlijk gas en een opgeblazen gevoel lijken te veroorzaken, vermijd dan zoveel mogelijk dit voedsel.

 

Remedies voor gas pijn en opgeblazen gevoel

 

Hoewel gaspijn en een opgeblazen gevoel pijnlijk kunnen zijn, zijn er verschillende remedies die snelle verlichting van uw spijsverteringskanaal kunnen leveren en gas effectief kunnen verdrijven.

Deze lijst zal je laten zien hoe je snel van een opgeblazen gevoel en gaspijnen af ​​kunt komen.

 

Pepermuntthee

 

Als u wilt weten hoe u gaspijnen kunt bestrijden, is pepermunt één van de meest effectieve methoden.

Pepermunt bevat een chemische stof genaamd menthol die zenuwen kalmeert die worden beïnvloed door pijnen die verband houden met het spijsverteringskanaal.

Het heeft ook antispasmodische eigenschappen om gas snel te ontlasten.

Bovendien kan pepermunt snel symptomen van angst verlichten die maag- en buikpijn kunnen verergeren.

Routebeschrijving:

Het enige wat je nodig hebt voor deze remedie is een zak met natuurlijke pepermuntthee en wat water.

Verwarm de waterbeker van een drinkbeker tot het bijna kookt en je ziet kleine luchtbelletjes naar de oppervlakte stijgen.

Plaats de pepermunttheezak in het hete water en bedek de mok snel.

Laat de thee 15 minuten trekken.

Terwijl de theezak nog in de mok zit, druk je dan stevig tegen de zak met een lepel om meer thee in het water te dwingen.

Gooi het theezakje weg.

Als de thee te heet is om te drinken, plaats dan een grote metalen lepel in de mok om wat van de hitte te absorberen of plaats een ijsblokje of twee direct in de mok.

Voeg geen suiker toe aan dit middel, omdat suiker gaspijnen kan verergeren.

 

Gemberthee

 

Net als pepermunt, is gember een natuurlijke substantie die snel en dramatisch gaspijnen en een opgeblazen gevoel kan verminderen.

Gember wordt al eeuwenlang gebruikt om pijnen in verband met gas te behandelen.

Gember behandelt ook misselijkheid en brandend maagzuur.

Gember bevat gingerolen en shogaols, twee verbindingen die significante ontstekingsremmende eigenschappen hebben.

Ginger verjaagt gas dat vastzit in het spijsverteringskanaal om snel verlichting te bieden.

Routebeschrijving:

Om dit te verhelpen, heb je een middelgrote wortel van verse gember nodig, het sap van een citroen, honing en water.

Boender de gemberwortel onder stromend water zoals je een aardappel zou doen.

Hak de gemberwortel in verschillende brokken van een halve inch. Plaats deze stukjes in een grote mok.

Kook intussen een volle kop water.

Wanneer het water kleine belletjes vormt op het oppervlak, giet het water in de beker, over de gember.

Voeg de citroen en honing toe en laat deze combinatie 10 minuten trekken terwijl ze afgedekt zijn.

Dan, zeef het mengsel in een nieuwe mok om de gemberstukjes te verwijderen.

Je kunt deze thee meerdere keren per dag drinken na het eten van een grote maaltijd.

 

Ga voor een wandeling

 

Als u na het eten vaak last krijgt van gaspijn en een opgeblazen gevoel, kunt u dit probleem alleen maar verlengen als u in een stoel zit of ligt.

Zakken met lucht in het spijsverteringskanaal zullen meestal vast blijven zitten als je lichaam niet in beweging is.

Studies hebben aangetoond dat oefening gas en een opgeblazen gevoel kan elimineren.

Dat komt omdat fysieke bewegingen deze luchtzakken in het spijsverteringskanaal agiteren en hen dwingen sneller te bewegen.

Slechts 10 tot 15 minuten lichamelijke activiteit kan opzwellen en gaspijn drastisch verminderen.

Een wandeling maken na de maaltijd is een geweldige manier om wat lichamelijke activiteit te krijgen om deze symptomen te verminderen.

 

koriander

 

Cilantro helpt de spijsvertering door indigestie, brandend maagzuur, een opgeblazen gevoel en gas te verminderen, dankzij de windafdrijvende eigenschappen.

De zaden worden koriander genoemd en zijn even heilzaam.

Routebeschrijving:

Doe 10 korianderzaadjes in een kleine braadpan.

Zet het vuur aan tot medium en toast de zaadjes net zolang tot ze aromatisch worden.

Giet de zaden in een glas karnemelk.

Een andere remedie is om een ​​theelepel gedroogde korianderblaadjes toe te voegen aan een glas water om een ​​thee te maken.

Verwarm het mengsel totdat kleine belletjes het oppervlak van de vloeistof bereiken.

Laat dit tien minuten trekken voordat je gaat spannen.

 

Kamille thee

 

Kamille wordt al eeuwenlang als verteringshulpmiddel gebruikt.

Zijn kalmerende eigenschappen kunnen gaspijn en opgeblazen gevoel aanzienlijk verminderen door het gas in de maag op te lossen.

Het kan ook maagzuur verminderen en indigestie verlichten.

Verwarm een ​​kopje water tot vlak voordat het begint te koken.

Giet dit in een warme mok met een zak natuurlijke kamille thee.

Voeg wat honing en citroensap toe naar smaak, en laat dit mengsel gedurende 15 minuten afgedekt worden.

Vermijd het toevoegen van melk, want het melkzuur in melk kan het spijsverteringsstelsel nog meer verergeren.

 

Venkelzaad

 

Venkelzaden zijn geweldig voor het verminderen van gas dat zich in het bovenste deel van het spijsverteringskanaal bevindt.

Dit type gas beïnvloedt de maag en kan brandend maagzuur veroorzaken.

Venkelzaden kunnen snel de pijn verlichten die gepaard gaat met dit soort gas.

De natuurlijke oliën in venkel beheersen ook winderigheid en pijnen die samenhangen met zure reflux.

Routebeschrijving:

Rooster een grote lepel venkelzaad in een kleine koekenpan op middelhoog vuur tot het geurig is.

Verwijder de zaden van het vuur en giet ze in een glas karnemelk.

Je kunt ook een venkelthee maken met gedroogde venkelbladeren.

Verwarm water tot het bijna aan de kook is en kleine belletjes vormt op het oppervlak.

Giet dit in een mok en voeg een grote lepel gedroogde venkelblaadjes toe.

Laat dit 15 minuten steilen.

 

Pompoen

 

Voor degenen die willen weten hoe ze gas kwijt kunnen, is pompoen een effectieve en heerlijke oplossing.

Pompoen zit vol met enzymen die het voedsel in onze darmen snel afbreken.

Gas kan het gevolg zijn van aanslepend voedsel in de darmen, zodat pompoen gas kan ontlasten door dit voedsel sneller uit je systeem te krijgen.

De vezel in pompoen zal ook constipatie verlichten, wat een oorzaak kan zijn van overmatig gas en een opgeblazen gevoel.

Routebeschrijving:

Er zijn veel verschillende manieren om pompoen te consumeren.

Je kunt een blikje pompoen mengen met gewone Griekse yoghurt, kaneel en honing om een ​​heerlijke smoothie te maken die gas zal ontlasten.

De probiotica in de yoghurt zorgen voor een goede balans tussen uw darmkanaal en obstipatie.

Je kunt ook gestoomde pompoen toevoegen aan je diner als een heerlijk bijgerecht dat gas en een opgeblazen gevoel tegengaat.

Pompoen is veilig om dagelijks te consumeren.

 

Lemon Water

 

Als je wilt weten hoe je van gas af raakt, is citroen een snelle en effectieve remedie.

Het begint elke dag met een groot glas citroenwater.

Citroen heeft antibacteriële eigenschappen die ongezonde bacteriën in de darm kunnen uitroeien die gas en een opgeblazen gevoel kunnen veroorzaken.

Lemon maakt ook iets dat zoutzuur heet, dat voedsel in de darmen afbreekt, waardoor gas en een opgeblazen gevoel worden verlicht.

Dit helpt ook bij het verlichten van constipatie, waardoor voedsel met een veel sneller tempo door het spijsverteringskanaal wordt gevoerd.

Routebeschrijving:

Verwarm een ​​glas water tot het warm is maar niet zo heet dat het moeilijk te drinken is.

Voeg het sap van een citroen toe en roer. Drink het snel.

Als je geen verse citroenen hebt, volstaan ​​een paar theelepels citroensap.

 

Drink meer water

 

Nippen van veel water gedurende de dag is een van de beste manieren om gaspijn en een opgeblazen gevoel te voorkomen en te verlichten.

Water helpt alles te verplaatsen en gasbelletjes uit het lichaam te duwen terwijl het door het spijsverteringskanaal reist.

Het is echter belangrijk om geen water te slikken.

De actie van slurpen kan ervoor zorgen dat u overtollige lucht inslikt en meer gas creëert.

 

Start een trainingsroutine

 

Regelmatige lichaamsbeweging zorgt ervoor dat het gas in je lichaam blijft bewegen.

Door stil te zitten kan het gas in het spijsverteringskanaal blijven, maar door rond te bewegen zullen gasbellen worden geroerd en het voedsel sneller worden verplaatst.

Dertig minuten lichaamsbeweging per dag zal niet alleen enorm helpen en gas en een opgeblazen gevoel voorkomen, maar het zal ook je hele lichaam gezond houden.

Regelmatige lichaamsbeweging vermindert zelfs de symptomen van depressie en angst.

Routebeschrijving:

Besteed elke dag 30 minuten aan oefenen.

Vind een oefeningsroutine die voor u werkt, of het nu gaat om joggen, yoga of een fysieke activiteit zoals tennis.

 

Anijszaad

 

Anijszaad heeft windafdrijvend eigenschappen, wat betekent dat het gas en een opgeblazen gevoel snel kan verlichten.

Dit zaad kalmeert ook het spijsverteringsstelsel, waardoor voedsel en gas gemakkelijker door de darmen kunnen reizen.

Anijszaad kan opgewonden zenuwen die gas in het spijsverteringskanaal opvangen, verlichten.

Routebeschrijving:

Voeg een lepel anijszaad toe aan een kop kokend heet water.

Laat dit mengsel gedurende een kwartier afdekken terwijl het bedekt is.

Dan, zeef het mengsel in een drinkbeker en nip langzaam.

Je kunt deze thee op elk moment van de dag drinken, en zo vaak als je wilt.

 

Leer enkele ademhalingsoefeningen

 

Angst en stress kunnen grote schade aanrichten aan je spijsverteringsstelsel.

Wanneer we angstig zijn, spannen we de spieren en zenuwen in ons lichaam die kunnen resulteren in gevangen gas.

Veel mensen slikken ook overtollige lucht in als ze angst ervaren, wat kan resulteren in een teveel aan gas in het spijsverteringskanaal.

Ademhalingsoefeningen zijn bedoeld om de zenuwen te kalmeren en gevoelens van stress en angst te verminderen.

Door elke dag de tijd te nemen om u op uw ademhaling te concentreren, kunt u de pijn en ongemakken die gepaard gaan met gas en een opgeblazen gevoel verlichten.

Routebeschrijving:

Besteed elke dag tien minuten lang diep ademhalen.

Terwijl je deze diepe ademhalingen uitvoert, richt je op het gevoel in je onderbuik.

Je moet snel verlichting voelen van de pijn en het ongemak van gas en een opgeblazen gevoel.

Diep ademhalen na elke maaltijd zal je lichaam in een ontspannen toestand brengen die de spijsvertering kan helpen om soepeler te verlopen.

 

Kaneel

 

Kaneel kalmeert het spijsverteringskanaal en vermindert de spijsvertering.

Van kaneel is aangetoond dat het onmiddellijke verlichting biedt van de pijn en het ongemak in verband met gas en een opgeblazen gevoel.

Kaneel zal ook de ontwikkeling van meer gas in het spijsverteringskanaal voorkomen.

Routebeschrijving:

Verwarm twee kopjes water tot het water bijna aan het koken is.

Voeg twee theelepels kaneelpoeder toe en roer goed.

Drink deze thee 's morgens dagelijks om te voorkomen dat er gas in het spijsverteringskanaal terechtkomt.

Je kunt ook meer kaneel in je dieet opnemen.

Neem echter nooit zelf een eetlepel kaneelpoeder, omdat de fijne poederconsistentie het moeilijk maakt om door te slikken.

 

Citroensap en bakpoeder

 

Veel commerciële spijsverteringshulpmiddelen gebruiken bicarbonaatzout, of zuiveringszout, als toonaangevend ingrediënt.

Het bruisen van bakpoeder doodt snel gas bij contact, wat onmiddellijke verlichting biedt van de pijn en het ongemak dat gepaard gaat met gas en een opgeblazen gevoel.

Deze combinatie bezorgt snel een maagklachten en verdrijft pijnlijk gasbelletjes zodra het is ingeslikt.

Routebeschrijving:

Giet twee eetlepels bakpoeder in een glas.

Voeg dan het sap van de ene helft van een citroen toe. Vul het glas met koud water en het zal snel bubbelen.

Drink dit snel, omdat het bruisen binnen enkele minuten verdwijnt.

Dit mengsel kan meerdere keren per dag worden geconsumeerd als u chronische gaspijn en een opgeblazen gevoel ervaart.

 

Knoflook

 

Als je wilt weten hoe je snel van een opgeblazen gevoel kunt komen, sla dan wat knoflook op.

Knoflook is een wonderplant die antibacteriële, schimmelwerende en ontstekingsremmende eigenschappen bevat.

Door knoflook te consumeren, kun je veel spijsverteringsstoornissen genezen die gas en een opgeblazen gevoel kunnen veroorzaken.

Knoflook bevordert ook de spijsvertering, breekt voedsel af dat vastzit in het spijsverteringskanaal en verplaatst gas snel door.

Routebeschrijving:

Er zijn veel manieren om knoflook te gebruiken om gaspijn en een opgeblazen gevoel te verminderen.

Rauwe knoflook is altijd beter te gebruiken omdat het verwarmen van knoflook ervoor zorgt dat sommige van zijn genezende chemicaliën verdampen.

Probeer rauwe teentjes knoflook in je maaltijd te raspen.

Je kunt ook proberen om knoflookteentjes in twee kopjes water te koken en dit elke ochtend als thee te drinken.

 

Karnemelk

 

Als u geen lactose-intolerantie heeft, is karnemelk een fantastische remedie tegen gaspijn en een opgeblazen gevoel.

Karnemelk vermindert de ontsteking van de darmen die gas kan veroorzaken.

Door zeezout en carambolezaden of selderijzaad aan karnemelk toe te voegen ontstaat een drank die gas en een opgeblazen gevoel snel kan bestrijden.

Routebeschrijving:

Voeg een theelepel zeezout en een theelepel carambolezaad of selderijzaad toe aan een glas karnemelk.

Drink dit mengsel twee keer per dag om een ​​goede spijsvertering te behouden en gaspijnen en een opgeblazen gevoel te voorkomen.

 

Yoghurt

 

Het eten van yoghurt gedurende de dag zal gaspijn en een opgeblazen gevoel verlichten.

Yoghurt bevat probiotica die helpen bij het afbreken van voedsel in het spijsverteringsstelsel.

Probiotica leveren gezonde bacteriën aan de darmen die weg eten bij gassen en voedsel dat misschien in het spijsverteringskanaal vastzit.

Routebeschrijving:

Begin elke ochtend goed met een kom vol yoghurt.

Dit zal je spijsverteringsstelsel in vorm krijgen zodat het gas de rest van de dag kan bestrijden.

 

Conclusie

 

Als je je afvraagt ​​hoe je een opgeblazen gevoel kunt krijgen en hoe je gas kunt ontlasten, dan is deze lijst alles wat je nodig hebt.

Als u chronische gaspijn en een opgeblazen gevoel ervaart, biedt een van de hierboven genoemde methoden een snelle en effectieve verlichting.

Gas en een opgeblazen gevoel kunnen beschamend en zelfs pijnlijk zijn, maar dankzij deze natuurlijke remedies hoeft u niet langer te lijden.

pinit fg en rect red 28 - 17 NATUURLIJKE MANIEREN OM GAS- EN OPGEBLAZEN GEVOEL KWIJT TE RAKEN