Gezondheid voor Vrouwen

19 MANIEREN OM UW VRUCHTBAARHEID TE STIMULEREN

boost fertility - 19 MANIEREN OM UW VRUCHTBAARHEID TE STIMULEREN

Je ziet een baby in een kinderwagen in het winkelcentrum en je hart doet pijn Een baby wordt geboren in je favoriete televisieshow en je kijkt je ogen uit. Je hebt babybrein! Maar je bent al een paar maanden bezig om zelf zwanger te worden en dat'blauw' op de zwangerschapstick heb je nog niet gezien.

Probeer de volgende tips om uw kansen op zwanger te worden te vergroten. 

Breng uw basale lichaamstemperatuur in kaart. 
Volg uw basale lichaamstemperatuur (BBT) om te beoordelen of u ovuleert. Je BBT is je laagste lichaamstemperatuur en wordt gemeten als je helemaal in rust bent. Die gematigde waarde fluctueert gedurende uw cyclus. De dag nadat je ovuleert, stijgt je BBT met 0,4 tot 1,0 graad en blijft hij verhoogd tot je volgende menstruatie. U moet uw BBT elke ochtend controleren en in kaart brengen met een basale thermometer voordat u uit bed komt, idealiter elke dag op dezelfde tijd. Volg het over een paar maanden om te beoordelen wanneer je ovuleert en heb dan seks rond het tijdstip van de eisprong.

Beoordeel uw baarmoederhalsslijm.
Volg uw cervicale secreties om uw vruchtbaarheid te beoordelen. Uw baarmoederhalsslijm verandert tijdens uw cyclus in hoeveelheid en kwaliteit. Je hebt het meest als je gaat ovuleren en het minst direct na je menstruatie. Je bent het meest vruchtbaar als je slijm lijkt op eiwit, er elastisch en helder uitziet en aanvoelt. Hoe meer van dit slijm je hebt, hoe groter de kans dat je zwanger raakt. Ovulatie is gedaan wanneer het slijm is verdikt.

Gebruik een ovulatiekalender. 
Een kalender of calculator voor vruchtbaarheid of ovulatie kan u helpen de lengte van uw cyclus te bepalen en de dag van de maand waarin u het meest vruchtbaar bent. Na verloop van tijd zie je patronen in je cyclus. En u kunt die informatie gebruiken om de beste tijd te bepalen om te proberen zwanger te raken. Je kunt veel vruchtbaarheid-apps online vinden om je te helpen.

Probeer een ovulatiekit. 
Een over-the-counter ovulatietest kan beoordelen wanneer u ovuleert. Op die manier krijg je een idee wanneer je van plan bent om seks te hebben. Omdat de kit niet kan worden ingebracht om te zien of je hebt geovuleerd, weet je dat deze kits niet 100% nauwkeurig zijn.

Zorg voor een gezond gewicht.
Door ervoor te zorgen dat u niet te licht of te zwaar bent, blijft uw voortplantingscyclus in balans. Controleer uw BMI (body mass index) score; een rangorde van 19 tot 24 geeft een gezond gewicht aan. Alles boven dat bereik moet worden besproken met uw zorgverzekeraar. Lees meer over voedsel dat de vruchtbaarheid stimuleert .

Kijk wat je eet.
Ongezonde voedselinname, te veel of te weinig, is erkend als een bijdragende factor voor onvruchtbaarheid, omdat het uw voortplantingscyclus onregelmatig kan maken. En dat zorgt ervoor dat je af en toe ovuleert of helemaal niet. Schakel eiwitbronnen om een ​​deel van het rundvlees, varkensvlees of de kip die u eet te vervangen door dierlijke eiwitten met plantaardige eiwitbronnen, zoals gekookte gedroogde bonen en noten. Wanneer 5 procent van het totale aantal calorieën dat wordt gegeten afkomstig is van plantaardig eiwit in plaats van dier, daalt het risico van ovulatoire onvruchtbaarheid met meer dan 50 procent. Voeg vetarme zuivelproducten toe, want hoe meer vetarme zuivelproducten u eet, hoe groter uw risico op ovulatoire onvruchtbaarheid. Probeer één vetarme zuivel per dag te vervangen door één vetrijke portie, zoals een glas volle melk.

Blijf gehydrateerd.
Uw cervixvocht - dat helpt het sperma het doelwit te vinden - wordt traag wanneer u niet genoeg water drinkt. Consumeer veel water, zodat uw urine lichtgeel is.

Snijd cafeïne. Een hoge inname van cafeïne verstoort de conceptie. Overweeg het elimineren of vermijden van cafeïnehoudende koffie, thee en frisdranken (cafeïnevrij is prima). Veroorzaakt de gedachte dat je die ochtendmorgen verliest, dat je in een koud zweet breekt? Je kunt een tot twee 8-ounce bekers per dag houden. Maak kennis met je ob-gyn. Uw zorgverlener kan met u spreken over de algehele status van uw gezondheid en suggesties doen voor veranderingen in de levensstijl die u moet doorvoeren en die u kunnen helpen zwanger te raken. Omdat sommige vruchtbaarheidskwesties erfelijk kunnen zijn, is het ook een goed idee om een ​​arts te raadplegen als u een familiegeschiedenis van onvruchtbaarheid heeft. 

Ga naar de tandarts. 
Tandvleesaandoeningen zijn gekoppeld aan te zware en te vroeg geboren baby's. En de gezondheid van uw mond en tanden kan veranderen als u zwanger bent. Om ervoor te zorgen dat uw mond in topvorm is, bezoekt u uw tandarts.

Omgaan met stress. 
Proberen om zwanger te raken kan stressvol zijn. Doe je best om spanningen en angsten onder controle te houden en te verminderen. Probeer ontspanningstechnieken zoals meditatie, acupunctuur of yoga.

Oefening binnen de rede.
Het is prima om wat gematigde activiteit te krijgen. Maar het inspelen op inspannende, krachtige en extreme inspanningen kan van invloed zijn op uw menstruatiecyclus, wat leidt tot onvruchtbaarheid. Dus, geef de marathon door als je probeert zwanger te raken.

Inspecteer uw medicijnkastje. 
Sommige voorgeschreven medicijnen kunnen tijdens de zwangerschap onveilig zijn of het moeilijker maken om zwanger te raken. Controleer de medicijnen die u neemt met uw zorgverzekeraar.

Smeer het glijmiddel. 
Sommige smeermiddelen kunnen ervoor zorgen dat sperma sterft voordat ze het ei bereiken. Als je wat smering nodig hebt om je comfortabeler te maken tijdens het vrijen, probeer dan een smeermiddel dat spermavriendelijk is of gebruik canola-olie. Stop met drinken. Ja, er zijn geen aanwijzingen dat het drinken van af en toe een glas wijn een rol speelt in uw vruchtbaarheid. Maar overweeg om alcohol door te geven als je probeert zwanger te worden om aan de veilige kant te blijven.

Stoppen met roken. 
Jij en je partner moeten deze gewoonte weggooien omwille van je gezondheid, je vruchtbaarheid en een gezonde baby. Roken maakt u vatbaar voor buitenbaarmoederlijke zwangerschappen (wanneer een embryo ergens anders dan de baarmoeder implanteert, zoals in een van de eileiders), verlaagt het aantal en de kwaliteit van het sperma en is het gekoppeld aan een verhoogd risico op een miskraam.

Laad op vitamines. 
Vraag je ob-gyn welke vrijetijds prenatale vitamine je nodig hebt of of je een voorgeschreven prenatale vitamine moet nemen. Ze kan ook suggereren dat je foliumzuur of een prenatale vitamine met foliumzuur gebruikt. Foliumzuur helpt het risico op spina bifida en andere neurale buisdefecten bij baby's te verminderen. Voedselbronnen van foliumzuur omvatten bonen, sinaasappelsap, spinazie en aardbeien.

Veel seks! 

Sla de zak twee of drie keer per week; je zult sneller zwanger raken. Sommige deskundigen zeggen dat wanneer je probeert zwanger te worden, je elke dag om de dag seks zou moeten hebben, vooral wanneer je vlak voor en na de ovulatie het meest vruchtbaar bent.

Pas op voor wat je doet na seks.
Een paar dingen om te vermijden na seks zijn sauna's, lange runs, bubbelbaden of andere activiteiten die je lichaamstemperatuur verhogen. Je zou ook douchen na het vrijen moeten overslaan omdat het je een risico op een bekkenontsteking geeft.

pinit fg en rect red 28 - 19 MANIEREN OM UW VRUCHTBAARHEID TE STIMULEREN