Dieet en Gewichtsverlies

31 ONWAARHEDEN OVER GEWICHTSVERLIES EN AFVALLEN

31 ONWAARHEDEN OVER GEWICHTSVERLIES EN AFVALLEN

  • Gewichtsverlies Mythen
    • Afvallen is gezond
    • Voedingsmiddelen met negatieve calorieën
    • Producten met natuurlijk gewichtsverlies zijn veilig
    • U moet al het voedsel dat u wilt vermijden
    • Je moet niet-vet voedsel eten
    • Je moet Fast Food vermijden
    • U moet maaltijden overslaan
    • Je moet geen noten eten
    • U moet uw porties beheersen
    • Je moet brood vermijden
    • Je moet toetjes vermijden
    • Je kunt alleen afvallen als je traint
    • Je moet Fad Diets volgen
    • Je kunt afvallen door een vegetariër te worden
    • Je moet jezelf niet wegen
    • Je moet verhongeren
    • U moet afslankpillen nemen
    • Gezonde voeding is duur
    • Je moet snacken vermijden
    • Water helpt om af te vallen
    • Als u stabiel dieet hebt en regelmatig oefent, krijgt u geen gewicht
    • Je moet geen pauze nemen van een dieet
    • Jojo Dieet veroorzaakt permanente schade aan het metabolisme
    • Aerobics is beter dan gewichtheffen
    • Koolhydraten maken je dik
    • Obesitas is afhankelijk van Willpower
    • Alle calorieën zijn hetzelfde
    • U moet niet snel gewicht proberen te verliezen
    • Crunches helpt bij het wegwerken van buikvet
    • Ontbijt helpt om af te vallen
    • Alle vetten zijn slecht
  • Conclusie

Een mythe wordt gedefinieerd als elk geloof waar een grote meerderheid van mensen in gelooft, hoewel het in werkelijkheid niet waar is.

Daarom is een mythe over gewichtsverlies een overtuiging die verband houdt met het verliezen van gewicht die helemaal niet waar is of slechts ten dele waar is.

De meeste mythen zijn meestal gecentreerd rond een basisprincipe of concept.

Het is niet nodig dat dit centrale concept zelf gebreken vertoont.

In feite is er in de meeste gevallen absoluut niets mis met het principe waarop een veronderstelde mythe is gebaseerd.

Wat er echter in de loop van de tijd gebeurt, is dat het oorspronkelijke concept verandert en het geleidelijk verandert in een enigszins gevarieerde of geheel andere uitspraak, zodanig dat het niet meer juist of waar is.

Dit is wanneer het bekend wordt als een mythe.

Iedereen die probeert af te vallen, probeert vaak eerst zelf wat achtergrondonderzoek te doen, wat kan leiden tot artikelen of blogs die verschillende dergelijke mythen naar voren brengen, die beweren zeer relevant te zijn voor iemands gewichtsverlies.

Het wordt echter ernstig problematisch wanneer iemand deze mythen begint te gebruiken of deze in zijn dagelijks leven opneemt, aangezien wat door deze mythen wordt beweerd de persoon misschien niet naar zijn of haar uiteindelijke doel van afvallen leidt.

Bijvoorbeeld, na elke paar maanden komt er een nieuw dieetplan naar voren dat beweert beter te zijn dan enig ander dieetplan.

Geef het echter nog een paar maanden en je zult dit dieet niet meer horen, omdat mensen naar de volgende zijn overgegaan.

Dus wat betekent dit?

Dit betekent in feite dat je iets niet als de absolute waarheid moet houden tot en tenzij je de relevante bronnen hebt die bewijs leveren voor de nauwkeurigheid ervan.

Dit artikel bespreekt drieëndertig dergelijke mythen over gewichtsverlies, die je misschien hebt gehoord van mensen of tegenkomt op internet, en biedt de juiste feiten die zulke mythen ontkrachten.

Het doel van het delen van deze mythen en de werkelijke realiteit achter hen is om te dienen als een waarschuwing voor individuen, zodat ze niet snel geloven wat er in de toekomst naar hen wordt gegooid.

Bovendien zal het zich bewust zijn van deze mythen en wat er achter hen gebeurt ook mensen helpen om op een gezondere manier af te vallen, als ze dat willen, omdat ze nu in staat zouden zijn om mythes los te zien van feitelijke waarheden, en te weten welk advies te volgen en welk advies te negeren.

 

Gewichtsverlies Mythen

 

Afvallen is gezond

 

Als je ooit iemand hoort klagen over hoge bloeddruk of een hoge bloedsuikerspiegel, is het eerste advies dat de meeste mensen snel geven, dat ze onmiddellijk gewicht moeten verliezen.

Echter, afvallen is niet altijd gezond – men zou moeten proberen om vet te verliezen, niet spier, hoewel beide uiteindelijk tot gewichtsverlies leiden.

Daarom, in plaats van het uitvoeren van crashdiëten of caloriearme diëten die leiden tot verlies van spieren, moet je streven naar betere diëten die zijn ontworpen om vet te verbranden en de spier te behouden, wat ook wordt uitgelegd in dit onderzoek van Michael Lowe en zijn team .

 

Voedingsmiddelen met negatieve calorieën

 

Er zijn verschillende soorten fruit en groenten die mensen helpen bij het verbranden van vet, zoals broccoli, selderij en grapefruit, omdat de energie die wordt verkregen uit deze voedingsmiddelen minder is dan de energie die nodig is om ze te verteren.

Dus het idee is dat je deze voedingsmiddelen in elke hoeveelheid kunt eten en helemaal geen gewicht kunt krijgen.

Er zijn echter geen voedingsmiddelen met negatieve calorieën, het is een mythe.

Zoals Dr. Donald Hensrud uitlegt , heeft zelfs extra caloriearm voedsel calorieën en zou het kunnen bijdragen aan gewichtstoename.

 

Producten met natuurlijk gewichtsverlies zijn veilig

 

U moet weten dat de FDA-goedkeuring niet nodig is voor natuurlijke supplementen, wat betekent dat ze niet hetzelfde niveau van wetenschappelijk onderzoek ondergaan.

Ze kunnen bioactieve stoffen bevatten die een aanzienlijke invloed op het lichaam kunnen hebben.

De FDA verbood bijvoorbeeld efedrine vanwege de bijbehorende gezondheidsproblemen.

 

U moet al het voedsel dat u wilt vermijden

 

Het is echter zo dat je uiteindelijk minder calorieën moet verbruiken dan hoeveel je verbrandt.

Dus het maakt echt niet uit wat voor soort voedsel je eet.

Over het algemeen is het een goed idee om bewerkte voedingsmiddelen en vet voedsel te vermijden , omdat dat je gaat helpen om sneller af te vallen.

 

Je moet niet-vet voedsel eten

 

Feit is dat je je calorieën meer moet tellen dan de hoeveelheid vet in je eten.

Dus als u iets rijk aan calorieën heeft, maakt het niet uit of het vetarm is.

Veel van deze vetvrije producten bevatten eigenlijk veel suiker, en frequente suikerspikes kunnen leiden tot viscerale vetafzetting.

Bovendien moet je vet voedsel niet vermijden, omdat ze je een gevoel van volheid geven .

 

Je moet Fast Food vermijden

 

Ik zeg niet dat fastfood het beste voedsel ooit is en je moet het elke dag eten.

Er is een goede reden waarom het “junkfood” wordt genoemd.

Het is echter ok om uw favoriete burger eens per maand of twee te eten.

Het is absoluut niet gezond (als je ‘Supersize Me’ niet hebt bekeken, bekijk het vandaag nog!), Maar je moet jezelf een pauze gunnen van een dieet en een Big Mac elke twee maanden je daadwerkelijk helpen betere resultaten te bereiken .

 

U moet maaltijden overslaan

 

Als je minder dan drie maaltijden per dag hebt, krijg je meer honger.

Dus als u bijvoorbeeld het ontbijt overslaat, zult u waarschijnlijk meer gaan eten tijdens de resterende maaltijden en zult u de voorkeur geven aan voedingsmiddelen die rijk zijn aan vetten.

Daarom kunt u uiteindelijk meer calorieën eten, zelfs als u maaltijden overslaat .

 

Je moet geen noten eten

 

Verschillende studies hebben aangetoond dat dat niet zo is; mensen komen niet aan als ze noten eten.

Integendeel, ze kunnen afvallen omdat noten niet door het lichaam worden opgenomen en meestal worden uitgescheiden.

Ook verzadigen en verhogen het energieverbruik voor rust met bijna 11{e53bba1030de5d23439f4ba6954652b37d97872d9284df4dd04ceeeea490ae9f}.

 

U moet uw porties beheersen

 

Het is een feit dat je niet kunt afvallen tot en tenzij je je calorie-inname beperkt.

Volgens onderzoek van Medical News Today moet je om gewicht te verliezen een calorietekort hebben, waarbij je meer calorieën verbrandt dan je binnenkrijgt.

 

Je moet brood vermijden

 

Om een ​​uitgebalanceerd dieet te hebben, moet je koolhydraten nemen.

Macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) maken mensen niet dik – het is gewoon een teveel aan calorieën die dat kunnen.

Volgens een onderzoek van Foster GD en anderen  in 2003, is er geen significant verschil in gewichtsverlies nadat deelnemers gedurende een jaar of langer op een koolhydraatarm dieet hebben gezeten.

Er was echter een absoluut verschil van 4{e53bba1030de5d23439f4ba6954652b37d97872d9284df4dd04ceeeea490ae9f} in gewichtsverlies in vergelijking met caloriearme en vetarme diëten na de eerste 6 maanden.

Kortom, er is een kortetermijnvoordeel maar het verdwijnt na 12 maanden.

 

Je moet toetjes vermijden

 

Als je ’s ochtends een dessert hebt, kan het later op de dag de trek verminderen.

Zo kunnen desserts in het dieet helpen om meer gewicht te verliezen en het ook voor een langere periode te verliezen.

Volgens het onderzoek van Dr. Daniela Jakubowicz en haar team namen 200 zwaarlijvige mensen deel aan een onderzoek waarbij ze een caloriearm dieet kregen toegewezen.

Sommige van deze mensen aten ’s ochtends woestijnen en na 8 maanden was er geen verschil in gewichtsverlies tussen 2 groepen.

Dus beroof jezelf niet van een enkele zoete traktatie.

 

Je kunt alleen afvallen als je traint

 

Volgens onderzoek van Amy Luke en Richard S Cooper hebben fysieke oefeningen geen effect op het risico van overgewicht.

Het is echter zo dat je veel calorieën kunt verbranden door te sporten, maar om af te vallen moet je een calorietekort hebben.

Om bijvoorbeeld 1 pond per week te verliezen, zou je elke dag 500 calorieën of meer moeten verbranden, wat overeenkomt met een stevige wandeling van twee uur, een half uur zwemmen of het huis drie uur schoonmaken.

Op de lange termijn kan het beperken van het dieet veel effectiever zijn als het gaat om gewichtsverlies.

 

Je moet Fad Diets volgen

 

Je zult talloze voorbeelden vinden van zulke rage diëten, die religieus worden gevolgd door sommige individuen.

Het feit is echter dat deze fad-diëten slechts tijdelijk werken.

Hoewel ze je kunnen helpen om een ​​paar kilo af te vallen, dwingen ze je ook om je calorie-inname te beperken, veel voedsel dat je eerder had te verwijderen of zelfs pillen te nemen die je honger verminderen.

Dit is echter geen erg duurzame aanpak en kan op de lange termijn niet worden aangehouden.

Dergelijke diëten hebben meestal geen uitgebalanceerde maaltijdplannen, daarom hebben ze kortstondige resultaten en komen en gaan ze vrij snel.

 

Je kunt afvallen door een vegetariër te worden

 

Als u geen goed uitgebalanceerd dieet volgt, kan dit leiden tot voedingstekorten en kan het u vet maken.

Aldus moeten dergelijke diëten zorgvuldig worden ontworpen.

Bovendien kunnen vegetariërs ook aankomen als ze zich overgeven aan zetmeelrijke groenten en bepaalde vruchten die rijk zijn aan calorieën.

Ook hebben vegetariërs volgens verschillende studies meestal tekorten aan calcium, eiwitten, zink en andere vitamines, waardoor het risico op verschillende andere gezondheidsproblemen, zoals botbreuken en hart- en vaatziekten, kan toenemen.

Een studie uitgevoerd door Dr. Christopher Gardner en zijn team toonde geen verschil tussen low-carb Atkins-dieet en vegetarisch Ornish-dieet.

De resultaten toonden zelfs een beter gewichtsverlies in een koolhydraatarme groep met bijna 100{e53bba1030de5d23439f4ba6954652b37d97872d9284df4dd04ceeeea490ae9f} (10,4 lbs vergeleken met 5,7 lbs)

 

Je moet jezelf niet wegen

 

Neem even de tijd om hier zelf over na te denken.

Denkt u dat u bijvoorbeeld in staat zou zijn om het succes van een onderneming te verzekeren zonder zelfs maar naar de balans te kijken om te zien hoeveel winst en verlies deze oplevert?

Evenzo moet iedereen die wil afvallen, goed letten op wat de schaal zegt.

Voor de meeste mensen is er geen constante afname van het gewicht tijdens het proces van gewichtsverlies.

In plaats daarvan zijn er grote variaties – er kunnen momenten zijn dat uw gewicht daalt en er zijn momenten dat u overstuur zou zijn om uw gewicht te zien toenemen.

Als u echter enige toename of afnamen in uw gewicht nauwlettend in de gaten hebt gehouden, kunt u zien dat de meeste van deze gewichtstoenamen eenvoudigweg periodiek zijn.

Daardoor zou je je niet ontmoedigd voelen en zou je enthousiasme ook niet afnemen.

Een goed idee zou zijn om jezelf ongeveer een keer per week te wegen.

 

Je moet verhongeren

 

Mensen geloven dat als ze hun calorieën drastisch verminderen, ze gemakkelijk kunnen afvallen.

Het feit blijft echter dat uithongering nooit tot gezond gewichtsverlies zal leiden – alles wat je hoeft te doen is je calorie-inname beperken.

Dit betekent echter niet dat u calorieën volledig uit uw dieet haalt.

Het wordt aanbevolen dat u niet onder een bepaald ingestelde niveau komt, wat ongeveer duizend calorieën per dag is.

Bovendien kan uithongering leiden tot een afname van de stofwisseling, wat betekent dat zodra je je normale eetgewoonten hervat, al dat gewicht veel sneller zal worden herwonnen.

Houd daarnaast ook rekening met het feit dat elke extreme caloriebeperking ook kan leiden tot een voedingsonbalans .

Daarom moet uw dieet met mate worden gepland en aangepast.

 

U moet afslankpillen nemen

 

Het wordt algemeen aanvaard door mensen dat dergelijke pillen de opname van vet kunnen blokkeren, uw stofwisseling kunnen verhogen en uw honger kunnen verminderen.

Hoewel het mogelijk is dat u een afname in uw gewicht constateert als gevolg van het hebben van dergelijke pillen, betekent dit niet dat de resultaten van deze pillen op de lange termijn zijn.

Net als elk ander vrij verkrijgbaar medicijn hebben deze pillen ook hun eigen bijwerkingen.

Je kunt niet zomaar een toevlucht nemen tot het nemen van aanvullende kruidensupplementen om je gebrek aan fysieke activiteit of slechte inname via de voeding in te halen.

Aan het eind van de dag moet je ervoor zorgen dat je goed traint en eet.

Uit Mayo Clinic-onderzoek blijkt dat deze vrij verkrijgbare pillen geen verlengend effect hebben als u geen andere gezonde levensveranderingen doorvoert.

 

Gezonde voeding is duur

 

Hoewel het waar is dat biologisch voedselproducten meer kosten dan de reguliere voedingsmiddelen, is het niet noodzakelijk dat een gezond voedsel ook biologisch is.

U kunt bijvoorbeeld koekjes vol suiker en transvet kopen, of u kunt gewoon veel gezonde ingrediënten kopen om uzelf een partij goedkope koekjes te maken, zoals bruine suiker, eieren en haver.

 

Je moet snacken vermijden

 

Integendeel, snacken is eigenlijk goed.

Het gaat erom wat je eet.

Als u bijvoorbeeld een snack wilt hebben een paar uur na de lunch, zullen uw voedselkeuzes bepalen of dat snacken gezond voor u is of niet.

In plaats van bijvoorbeeld een chocoladepudding te nemen, zou het beter zijn als je in plaats daarvan kiest voor een gezonde mueslireep met lagere calorieën.

Studie door Kong A toonde aan dat mensen die op de juiste manier snacken een beter gewichtsverlies ervaren.

 

Water helpt om af te vallen

 

Ondanks wat mensen graag willen geloven, is er niets dat water kan doen om het metabolisme te versnellen.

Het is echter waar dat het hebben van water net voor je je maaltijd gaat laten voelen dat je je al verzadigd voelt zoals beschreven in dit Obesitas Journal onderzoek .

Bovendien verwarren mensen vaak de staat van dorst hebben met de staat van honger hebben.

Dus, de volgende keer dat je merkt dat je zin hebt in iets om te eten, ga je snel wat water of sap naar binnen en je zult zelf zien dat je honger volledig weg is.

 

Als u stabiel dieet hebt en regelmatig oefent, krijgt u geen gewicht

 

Dit is eigenlijk niets meer dan een mythe omdat je rekening moet houden met het feit dat je metabole snelheid in de loop van de tijd afneemt.

Een zeventigjarige man heeft meer vet en minder spieren dan een twintigjarige man, ook al hebben ze allebei precies hetzelfde gewicht.

Houd er dus rekening mee dat je metabolisme elk jaar langzaam naar beneden gaat, wat betekent dat je een aantal lichamelijke activiteiten moet verhogen of je calorie-inname moet beperken.

 

Je moet geen pauze nemen van een dieet

 

In feite is het helemaal goed als je af en toe vals speelt.

Je hebt misschien zelfs een aantal recente voedingspatronen gezien die dit concept aannemen, omdat sommigen van hen nu het individu vragen om een ​​weekend vrij te nemen.

In feite zijn veel mensen succesvol in staat om gewicht te verliezen dankzij dergelijke cheat-dagen.

Als je een dag of zelfs een weekend vrij neemt van je dieet, krijg je de mentale pauze die je nodig hebt om jezelf te vermaken door al je favoriete voedsel te eten.

Bovendien, het hebben van meer calorieën op deze cheat-dagen maakt gebruik van het principe van het verplaatsen van calorieën, die daadwerkelijk het metabolisme van het lichaam kunnen versnellen.

 

Jojo Dieet veroorzaakt permanente schade aan het metabolisme

 

Wat er gebeurt is dat sommige mensen wanhopig willen afvallen en daarom een ​​zeer beperkt dieet hebben dat maar heel weinig calorieën bevat.

Dit leidt ertoe dat ze snel gewicht verliezen, wat hen vervolgens enthousiast maakt.

Dit proces zorgt er echter ook voor dat ze de spieren van het lichaam verliezen.

Daarom leidt dit tot een vermindering van hun metabolisme, wat betekent dat ook het gewichtsverlies tot stilstand komt.

Ze realiseren zich snel dat het niet mogelijk is om voor altijd op dat dieet met lage calorieën te blijven en dan te stoppen.

Dit betekent dat ze nu hun oude eetgewoonten hervatten totdat ze een ander dieet tegenkomen dat ze willen uitproberen.

Het werkelijke feit is echter dat het de stofwisseling schaadt, deze schade is niet onomkeerbaar.

De beste manier om het metabolisme van het lichaam te herstellen, is door spieren op te bouwen.

Daarom is het noodzakelijk om goed te oefenen en een gezond dieet te hebben, wat tot spieraanwinst zal leiden.

 

Aerobics is beter dan gewichtheffen

 

In feite worden de meeste mensen die zwaarlijvig zijn en willen afvallen eerst gevraagd om regelmatig te gaan wandelen of joggen.

Dit komt echter vooral omdat het gemakkelijker is om aerobe oefeningen uit te voeren in vergelijking met anaerobe krachttraining.

Het feit is echter dat krachttraining twee keer zoveel calorieën kan verbranden als bij aërobe activiteiten.

Daar zijn twee belangrijke redenen voor.

De eerste reden is dat aërobe activiteiten alleen energie kunnen verbranden terwijl hun lichaam ze uitvoert.

Dit betekent dat je lichaam stopt met het verbranden van vet zodra je stopt met trainen op de loopband.

Krachttraining kan het metabolisme van het lichaam echter maximaal twee dagen na de activiteit hoog houden.

Bovendien leidt het ook tot spierwinst.

Een studie uitgevoerd door Duke University bewees dat er geen significant verschil in gewichtsverlies is tussen degenen die net aerobics en weerstandstraining hebben gedaan.

 

Koolhydraten maken je dik

 

Het is wetenschappelijk bewezen dat koolhydraatarme diëten mensen helpen bij het verliezen van gewicht.

In sommige gevallen hoeven mensen hun calorieën niet eens te beperken; alles wat ze moeten doen is het aantal koolhydraten verminderen en een hoge eiwitinname hebben.

Dit betekent echter niet dat koolhydraten mensen ertoe aanzetten om aan te komen.

De echte waarheid waaromheen deze mythe is gecentreerd, is dat geraffineerde koolhydraten, zoals suiker en geraffineerde granen, worden geassocieerd met gewichtstoename.

Tegelijkertijd zijn echter hele voedingsmiddelen extreem gezond, hoewel ze een hoog koolhydraatgehalte hebben.

Het American Institute for Cancer Research biedt zelfs enkele geweldige recepten rond gecompliceerde koolhydraten, die je zouden moeten helpen je gewicht te beheersen.

 

Obesitas is afhankelijk van Willpower

 

Dit is onnauwkeurig omdat verliezen of aankomen niet altijd een keuze is of afhankelijk is van uw wilskracht.

Er zijn veel verschillende factoren die allemaal samenkomen om te leiden tot obesitas.

Er zijn bijvoorbeeld een aantal genetische variabelen die gekoppeld zijn aan obesitas, en verschillende medische aandoeningen kunnen ook leiden tot een toename van het risico op het krijgen van gewicht, zoals PCOS, hypothyreoïdie en depressie.

Daarnaast heeft het menselijk lichaam verschillende biologische en hormonenroutes, die worden gebruikt om het lichaamsgewicht te reguleren.

Er is soms een probleem met deze paden bij mensen met obesitas, wat betekent dat het voor hen erg moeilijk wordt om gewicht te verliezen en het ook te behouden.

Een persoon die resistent is tegen leptine (een hormoon dat in het lichaam wordt aangetroffen) heeft bijvoorbeeld een veel grotere kans op obesitas in vergelijking met een gewoon persoon.

Leptine wordt gebruikt om de hersenen te vertellen dat het lichaam voldoende vet bevat dat erin is opgeslagen.

Omdat de leptine in het lichaam niet in staat is om de boodschap aan de hersenen over te brengen, blijven de hersenen denken dat het lichaam honger lijdt.

Voor mensen die met dit biologische probleem worden geconfronteerd, is er heel weinig dat ze in hun gezicht kunnen doen, ongeacht hoe sterk hun wilskracht ook is.

Daarom, de volgende keer dat iemand zegt dat het puur aan de keus is of hij of zij dik of dun wil zijn, onthoud dan dat gedrag je eten bepaalt, en dat hangt af van de biochemie en fysiologie van het lichaam.

 

Alle calorieën zijn hetzelfde

 

Hoewel ze dezelfde hoeveelheid energie hebben, betekent dit niet dat elke caloriebron hetzelfde effect op het lichaam zal hebben.

Wat dit betekent is dat één calorie uit een vetbron niet hetzelfde effect op je gewicht zal hebben als één calorie uit een eiwitbron.

Dit komt omdat voedingsmiddelen via verschillende metabole routes gaan, wat betekent dat ze verschillende effecten op de honger kunnen hebben, evenals de hormonen die het lichaamsgewicht reguleren.

Mensen geloven ook dat afvallen over het algemeen een lineair proces is.

Uw gewicht blijft echter schommelen.

Er zijn tijden dat het misschien hoger lijkt dan wat het gewoonlijk is of zou moeten zijn, en er zijn momenten dat het lager is dan dit niveau.

Bij vrouwen varieert het watergewicht bijvoorbeeld tijdens hun menstruatiecyclus.

 

U moet niet snel gewicht proberen te verliezen

 

In plaats daarvan wordt geadviseerd dat mensen gewichtsverlies op een langzame en geleidelijke manier moeten benaderen.

Echter, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, is er eigenlijk geen bewijs dat dit ondersteunt.

Sterker nog, een groter probleem is of mensen in staat zijn om hun gewichtsverlies te behouden en te behouden in vergelijking met hoe snel ze kilo’s afwerpen.

 

Crunches helpt bij het wegwerken van buikvet

 

Volgens Green Med Info-onderzoek helpen buikspieroefeningen niet met buikvet.

Ik weet dat dit niet logisch is, maar de studie is uitgevoerd bij 24 gezonde deelnemers en na 6 weken was er geen significante verbetering in het abdominale gebied.

Dit bewijst dat als je echt van die love handles af wilt zijn, je je moet concentreren op je dieet terwijl je je workout doet.

 

Ontbijt helpt om af te vallen

 

Dit is een bekende misvatting, omdat iedereen weet dat “het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag is”.

Het feitelijke wetenschappelijke bewijs hiervan is echter inconsistent.

Een recente studie aan de Columbia University toonde aan dat mensen met overgewicht die het ontbijt overgeslagen eigenlijk in gewicht afnamen.

Dit betekent dat de jury zich nog steeds over deze kwestie buigt, dus wees niet boos als je een ontbijt of twee overslaat.

 

Alle vetten zijn slecht

 

Vetten worden niet gelijk gemaakt.

Veel soorten vet zijn cruciaal voor het behoud van uw gezondheid.

Een studie uitgevoerd door Brigham en het Women’s Hospital toonde aan dat het vervangen van verzadigde vetten door onverzadigde vetzuren bijdroeg aan het verlagen van het risico op talrijke overlijdens.

Probeer dus weg te blijven van verzadigde vetten, maar zeg “ja” tegen enkelvoudig onverzadigde vetten zoals olijfolie.

 

Conclusie

 

Nadat je dit artikel hebt doorgenomen, zul je je waarschijnlijk gaan realiseren hoeveel mythen er rondgaan met betrekking tot gewichtsverlies, en hoe gemakkelijk de meeste mensen komen om ze te accepteren en erin te geloven, omdat er maar heel weinig mensen zijn die echt door de moeite om na te gaan of er onderzoek is dat deze veronderstelde waarheden ondersteunt.

Het doel om mensen bewust te maken van deze mythen is om hen te helpen hun eigen plannen en diëten voor gewichtsverlies op een veel meer geïnformeerde manier te organiseren, zodat ze op een gezonde manier daadwerkelijk gewicht kunnen verliezen, wat ook door hen kan worden volgehouden.

Er is dus geen reden om extra streng voor jezelf te zijn door voedsel waar je van houdt te verwijderen of jezelf te onderwerpen aan een zeer beperkt dieet als je wilt afvallen.

U hoeft uw verlangens naar uw favoriete voedselproduct niet te negeren of desserts volledig uit uw dieet te verwijderen.

Probeer in plaats daarvan een gezond dieet voor jezelf te plannen, dat je alle basisvoedingsstoffen kan bieden die je nodig hebt om gezond en fit te blijven.

Probeer tegelijkertijd ervoor te zorgen dat u meer calorieën verbrandt dan u binnenkrijgt als u ook wilt afvallen.

31 ONWAARHEDEN OVER GEWICHTSVERLIES EN AFVALLEN

pinit fg en rect red 28 - 31 ONWAARHEDEN OVER GEWICHTSVERLIES EN AFVALLEN