page contents
Gezondheid

4 KOPER RIJKE VOEDINGSMIDDELEN ESSENTIEEL VOOR EEN GEZOND BREIN, HART EN BOTTEN, STIMULEERT HET IMMUUNSYSTEEM

copper rich foods - 4 KOPER RIJKE VOEDINGSMIDDELEN ESSENTIEEL VOOR EEN GEZOND BREIN, HART EN BOTTEN, STIMULEERT HET IMMUUNSYSTEEM

4 KOPER RIJKE VOEDINGSMIDDELEN

Zorg ervoor dat u genoeg van dit element in uw dieet krijgt en geniet van een groot aantal gezondheidsvoordelen

Wat is het? Koper is een essentieel sporenelement, wat betekent dat je lichaam het via je dieet moet consumeren.

Waarom je het nodig hebt: het is essentieel voor een gezond brein, hart en botten, stimuleert het immuunsysteem en bestrijdt schadelijke vrije radicalen.

champignons

De meeste paddestoelen zitten vol met koper, maar voor een maximale slag eet je shiitakes. Slechts vier van hen zorgen voor 0,6 mg van het element, wat een derde van uw dagelijkse behoefte is. Ze bevatten ook veel vitamine B5, wat nodig is om vetten, koolhydraten en eiwitten af ​​te breken.

schelpdier

Zeevruchten, vooral schelpdieren, zijn enorm rijk aan koper. De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) beveelt aan dat je ongeveer 1-3 mg koper per dag consumeert, en je raakt dit doelwit door zes oesters te eten, wat ongeveer 2,4 mg zal opleveren.

Lever

Slechts 20 gram runderlever zal alle door de WHO aanbevolen dagelijkse inname van koper bieden. Bovendien is de lever een van de meest voedzame voedingsmiddelen, met een hoog gehalte aan andere vitamines en mineralen, waaronder vitamine A en de Bs, en zink en selenium.

cashewnoten

Een 30 g portie cashewnoten bevat ongeveer 30% van uw aanbevolen dagelijkse hoeveelheid koper. Dat maakt ze de nummer één voor koper, hoewel hazelnoten, paranoten, walnoten, pecannoten en pijnboompitten allemaal goede alternatieve opties zijn.

4 KOPER RIJKE VOEDINGSMIDDELEN