Gezondheid voor Vrouwen

5 BESTE YOGAHOUDINGEN VOOR ZWANGERE VROUWEN YOGA OEFENINGEN

honey gives you energy - 5 BESTE YOGAHOUDINGEN VOOR ZWANGERE VROUWEN YOGA OEFENINGEN

Zwangerschap kan een mooie en prachtige tijd zijn, maar het kan ook gepaard gaan met veel pijnen en kwalen. Vaak doet je lichaam pijn op compleet nieuwe plaatsen en manieren. 

Dus wat kun je doen om een ​​comfortabelere negen maanden te hebben? Oefening. Hoe moe je ook bent, oefenen tijdens de zwangerschap is belangrijk - voor jou en je baby . 

Yoga is een bijzonder veilige en effectieve oefening voor zwangere vrouwen omdat het naast verlichting tijdens de zwangerschap kan helpen om je lichaam voor te bereiden op bevalling en bevalling. De zachte bewegingen en langzame ademhaling kunnen ook voor stressverlichting zorgen. 

Hier zijn de vijf beste yogahoudingen voor zwangere vrouwen, volgens Laura McCorry , een nieuwe moeder, gecertificeerde yoga-instructeur en blogmaster bij Yoga One Blog . 

Kat / koe pose. Als je rugpijn ervaart, wil je tussen deze twee poses schommelen. Deze basisverzameling van bewegingen strekt de wervelkolom uit en laat uw buik hangen, wat de spanning kan verlichten. Het kan ook helpen de baby in optimale positie te brengen voor de geboorte. Deze poses zal je helpen tijdens de bevalling als u last back arbeid. Om de voordelen van deze poses te maximaliseren, synchroniseer je adem met je rekken door het inademen van en het uitbreiden van je buik op de koe rekken en uitademen en contracteren van je buik als je je rug boog zoals een kat.xCat Cow.jpg.pagespeed.ic.9ihe1fQDfD - 5 BESTE YOGAHOUDINGEN VOOR ZWANGERE VROUWEN YOGA OEFENINGEN

Evenwichtstafel vormen. Van handen en voeten, strek je rechterbeen achter je en bereik je je linkerarm naar voren, houd 3-5 ademhalingen vast en wissel dan af. Deze pose vereist kernkracht om het evenwicht te bewaren, dus het is goed om die buikspieren te werken, wat belangrijk zal zijn tijdens de bevalling! Je kunt ook verlichting vinden van pijn in de ronde band als je het regelmatig beoefent.xTable Pose.jpg.pagespeed.ic.zbu77BoD8q - 5 BESTE YOGAHOUDINGEN VOOR ZWANGERE VROUWEN YOGA OEFENINGEN

Neerwaarts gerichte hond tegen een muur. Deze variatie van de neerwaartse hond is uitstekend om de bovenrug- en schouderspanning te verminderen en om het heiligbeen en de onderrug te openen. Als u een muur gebruikt, blijft uw hoofd ook verhoogd, wat wordt aanbevolen als u last heeft van brandend maagzuur. Opmerking: de afgebeelde versie gebruikt geen muur. Om te wijzigen, plaatst u uw handen op een muur in plaats van de vloer.xDownward Dog.jpg.pagespeed.ic.XeG9otlyKU - 5 BESTE YOGAHOUDINGEN VOOR ZWANGERE VROUWEN YOGA OEFENINGEN

Goddess Pose. Een hurkzit met brede benen kan worden gedaan met of zonder de steun van een muur voor balans. Deze pose versterkt de benen en de bekkenbodem en stimuleert de heupopening - alle belangrijke componenten van het geboorteproces!xGoddess Pose.jpg.pagespeed.ic.zPNclxiRd1 - 5 BESTE YOGAHOUDINGEN VOOR ZWANGERE VROUWEN YOGA OEFENINGEN


Gebonden hoek poseert. 
Oefen een goede houding en diepe ademhaling terwijl je in baddha konasana bent, of een gebonden hoekhouding. U kunt zelfs een voet- en kuitmassage geven om de bloedsomloop te verbeteren en de belasting van het toegevoegde gewicht te verminderen.xBound Angle.jpg.pagespeed.ic.7obR2J1C V - 5 BESTE YOGAHOUDINGEN VOOR ZWANGERE VROUWEN YOGA OEFENINGEN