Slaap & Dromen

5 GOEDE SLAAPGEWOONTEN VOOR EEN GOEDE NACHTRUST

Veel mensen lijken tegenwoordig de vitale rol te hebben vergeten die een goede nachtrust heeft op ons lichaam en onze geest. Deze slaapgewoonten zullen je leven veranderen en je beter laten slapen en je beter laten voelen. Werkelijk.

Een goede nachtrust betekent ook een diepe, gezonde REM-cyclus, waarin onze hoofden zich echt kunnen ontspannen door volledig de wereld van dromen binnen te gaan. Niet alleen mensen hebben slaap en dromen nodig; zowat alle dieren hebben bewezen diep in de droom te kunnen slapen. Dit type rust en ontspanning is slechts een deel van ons DNA en onze natuurlijke biologische cyclus.

Wat gebeurt er als we het diepste, meest bevredigende deel van onze slaapcyclus overslaan? Nou ja, veel niet zo leuke dingen eigenlijk. Onze hersenen kunnen mistig aanvoelen, we kunnen moeite hebben met concentratie, reflexen, fysieke energieniveaus en zelfs met onze emoties - die we vaak verwerken tijdens dromen.

Een speciale substantie, de cerebrale spinale vloeistof, wordt geproduceerd tijdens diepe stadia van slaap, die in feite alle gifstoffen in je hersenen opruimt en helpt je geest te genezen van de smurrie die zich gedurende de dag heeft opgehoopt. Goede, gezonde slaap is ook de sleutel tot het behouden van de juiste productie van hormonen die niet alleen rechtstreeks verband houden met onze seksuele levens, maar ook met onze lichamelijke gezondheid en mentaal welzijn.

Feeling tired - 5 GOEDE SLAAPGEWOONTEN VOOR EEN GOEDE NACHTRUST

Lijst met gezonde slaap-gewoonten

We hebben een beetje onderzoek gedaan om verschillende manieren te bedenken om te helpen een vervullende, diepe REM-slaap in je nacht te brengen.

1. Kies het juiste dieet

Het eten van verwerkt, gefrituurd of suikerarm voedsel werkt negatief op het goed functioneren van chemische stoffen in de hersenen. Focus op het eten van voedsel zoals verse groenten, fruit en vooral noten ( die voedingsmiddelen zijn ook goed voor dromen ). Vermijd vlees indien mogelijk, vanwege hun grote hoeveelheden vetten en vreemde hormonen die kunnen interfereren met uw gezonde hormoonbalans.

Je lichaam heeft vet nodig, daar bestaat geen twijfel over. We kunnen echter kiezen voor gezonde opties, die gevuld zijn met hersen-positieve voedingsstoffen zoals omega-rijke vetzuren of natuurlijke plantaardige oliën. Noten zijn een prachtige bron van gezonde vetten die de functies van uw hersenen stimuleren en uw slaapkwaliteit aanzienlijk kunnen verbeteren.

Groenten en fruit daarentegen zijn gevuld met essentiële voedingsstoffen en vitamines die nodig zijn voor de algehele lichamelijke gezondheid en helpen om je energieniveaus in balans te houden. Wanneer uw lichaam gezond is, kan het gemakkelijker ontspannen en dus in een solide REM-slaapcyclus terechtkomen. Groenten en fruit zijn ook de sleutel tot het harmoniseren van emoties en alleen het opnemen van meer van deze ingrediënten in je dieet kan de effecten van angst of depressie helpen verminderen. Zorg ervoor dat je tijdens je dag voldoende water drinkt om gehydrateerd te blijven.

2. Lees een boek voordat je gaat slapen

Van lezen is aangetoond dat het vergelijkbare effecten op de hersenen heeft als diepe meditatie. Dit is ideaal voor het aangaan van een gezonde, diepe slaap. Lezen ontspant je niet alleen, maar het helpt je ook concentratie en focus te oefenen. Het helpt bij het creëren van de perfecte mentale toestand om de droomwereld binnen te gaan - vooral als je op zoek bent naar een lucide droom terwijl je slaapt.

Je dromen bevatten waarschijnlijk een aantal motieven of zelfs scènes uit het leesmateriaal waarin je bent ondergedompeld. Dit kan best leuk zijn en je kunt met verschillende boeken of genres experimenteren om te zien hoe ze je dromen beïnvloeden.

Bekijk deze interessante fictieboeken om je te helpen ontspannen voor het slapen gaan. Ik vind dat het lezen van fictie voor het slapengaan mijn dromen levendiger en interessanter maakt!

Reading before bed - 5 GOEDE SLAAPGEWOONTEN VOOR EEN GOEDE NACHTRUST

3. Houd een stabiele slaapcyclus

Een regelmatig slaapschema hebben is misschien een van de zekerste manieren om ervoor te zorgen dat je een volledige, diepe slaap krijgt. Je lichaam zal leren zichzelf te reguleren en je geest zal zeker volgen. Dit komt omdat wanneer je patronen in je leven creëert, je onderbewustzijn zich als een spons begint te gedragen en automatisch mechanismen gaat creëren die voorspelbaarheid willen creëren.

Dit kan natuurlijk soms een beetje vervelend zijn, bijvoorbeeld als je een keer gebeten wordt door een hond en dan vertelt je onderbewustzijn dat je alle honden moet vrezen. Wanneer u echter mindfulness toepast, kan het u helpen gezonde gewoonten en gedrag te creëren die uw leven aanzienlijk kunnen verbeteren.

Probeer het. Slaap elke nacht op precies hetzelfde uur en probeer tegelijkertijd wakker te worden. Je zult snel zien hoe vanzelfsprekend het voor je zal zijn om elke nacht die geweldige, diepe, ontspannende slaap aan te gaan.

4. Blijf op de hoogte van je dromen in een dagboek

Het bijhouden van een droomdagboek is een geweldige manier om meer bewust te zijn van wat er gaande is tijdens je dromen, en om te zien hoe ze veranderen en zich ontwikkelen in de loop van de tijd.

Je kunt zelfs enkele veelvoorkomende situaties of thema's zien die je helpen jezelf beter te begrijpen en misschien zelfs gebieden in je leven te ontdekken waar je aan moet werken.

Door een groter besef van je dromen te creëren, kun je een comfortabelere relatie leggen tussen je waak- en slaaptijd. Dit zal je hopelijk helpen om veel gemakkelijker de wereld van dromen binnen te gaan.

5. Vermijd heldere lichten en computer- en telefoonschermen voor het slapengaan

Onze biologie is nog maar kortgeleden geïntroduceerd in het bestaan ​​van LCD-verlichting, schermen, computers en televisie tot in de kleine uurtjes van de nacht. Als je erover nadenkt, is dit nooit een natuurlijk onderdeel geweest van een menselijke of dierlijke dagelijkse cyclus. Dit betekent dat schermen en elektronische afleidingen diep kunnen interfereren met wat ons lichaam en geest als "normaal" ervaart.

U kunt zich waarschijnlijk het soort effecten voorstellen dat dit kan hebben op onze slaap. Om een ​​gezonde cyclus te behouden die u in staat stelt om een ​​evenwichtig melatoninegehalte te hebben en een diepe REM-slaap te betreden, moet u alle computers uitschakelen en uw mobiele telefoon op zijn minst een half uur voordat u de zak raakt, opbergen.

5 goede slaapgewoonten voor een goede nachtrust

pinit fg en rect red 28 - 5 GOEDE SLAAPGEWOONTEN VOOR EEN GOEDE NACHTRUST