Slaap & Dromen

5 MANIEREN OM UW STEMMING TE VERBETEREN EN EEN GELUKKIGER LEVEN TE LEIDEN

Couple walking through field - 5 MANIEREN OM UW STEMMING TE VERBETEREN EN EEN GELUKKIGER LEVEN TE LEIDEN5 MANIEREN OM UW STEMMING TE VERBETEREN EN EEN GELUKKIGER LEVEN TE LEIDEN

We hebben allemaal dagen waarin we ons chagrijnig of een beetje blauw voelen. Het is belangrijk om de trucs te kennen voor het verbeteren van je humeur. De volgende keer dat je een rotdag hebt of een beetje ophaalactie nodig hebt, zijn hier enkele van mijn favoriete op bewijzen gebaseerde manieren om die stuiter terug te krijgen in je stap:

1) Oefening elke dag

30 minuten trainen, driemaal per week is verouderd. Hoewel elke oefening een goede oefening is, is het des te effectiever om elke dag in beweging te komen, op welke manier dan ook. Zelfs een korte korte wandeling zal je energie geven, je helpen beter te slapen en je humeur te verbeteren.

Een studie van de Universiteit van Vermont wees uit dat het rijden op een stationaire fiets slechts 20 minuten in de ochtend een goed humeur gaf en het vermogen om stress te verwerken gedurende een volledige 12 uur nadien verbeterde. De mensen die hadden geoefend, meldden ook minder spanning, woede, vermoeidheid en symptomen van depressie. Voor slechts twintig minuten activiteit, dat is een groot rendement op uw investering!

images 86 - 5 MANIEREN OM UW STEMMING TE VERBETEREN EN EEN GELUKKIGER LEVEN TE LEIDEN

2) Wees dankbaar

Talrijke studies hebben een verband aangetoond tussen dankbaarheid en welzijn. Elke nacht, vlak voordat ik in slaap val, doe ik de ' What Went Well'-oefening gemaakt door de vader van positieve psychologie, Dr. Martin Seligman. Ik denk aan drie dingen die 'goed' zijn gegaan die dag, ze opnieuw beleefden en de bijbehorende goede gevoelens voelden. Ik zeg ook een dankgebed voor de dingen waarvoor ik dankbaar ben. Een van mijn coachingklanten voegt hieraan toe door in een dagboek te schrijven. Ze merkt een ding op waar ze trots op is die dag gedaan te hebben, en een ding waar ze naar uitkijkt de volgende dag. Creëer een dankbaarheidsritueel dat voor u werkt en het voegt rijkdom en vreugde toe aan uw leven.

3) Krijg voldoende slaap

Als je humeurig en prikkelbaar bent en routinematig minder dan zeven uur slaap krijgt, is de kans groot dat het gebrek aan slaap de oorzaak is van je gemopper. Hoe minder slaap je krijgt, hoe groter de kans dat je gestrest, verdrietig, boos of uitgeput bent. Het krijgen van voldoende slaap zou een topprioriteit moeten zijn. Je zult blij zijn met hoe veel beter jij en je leven zich voelen.

Gerelateerd:  Hoe u een betere nachtrust krijgt [Infographic Flowchart]

shutterstock 175015469 - 5 MANIEREN OM UW STEMMING TE VERBETEREN EN EEN GELUKKIGER LEVEN TE LEIDEN

4) Houd uw bloedsuikerspiegel stabiel

Om je de hele dag goed te voelen, moet je ervoor zorgen dat je jezelf nooit te hongerig laat worden. Vermijd ook maaltijden en snacks gemaakt van geraffineerde meelsoorten of suikerhoudend voedsel. Eenvoudige suikers en koolhydraten (zoals witte bloem en witte suiker) zorgen ervoor dat uw bloedsuikerspiegel snel toeslaat en vervolgens neerstort, waardoor u tijdens het proces uw humeur naar beneden sleept.

Lees meer:  3 gezonde ontbijtrecepten om uw dag een kickstart te geven

5) Eet voedsel dat je hersenen voedt

Vette vis zoals zalm, rijk aan omega-3 vetzuren, bevordert een gezond brein en een beter humeur. Ik eet veel vis en gebruik daarnaast een supplement met wilde zalmolie. Het is bekend dat het eten van een mediterraan dieet rijk aan vis, olijfolie, peulvruchten, groenten en vezelrijke granen geweldig is voor de gezondheid van de hersenen. Bovendien wordt het geassocieerd met een verlaagde mate van slecht humeur en depressie.

Een laatste woord: als u vaak een slecht humeur hebt gehad, moet u uw arts raadplegen. Deze tips zijn allemaal nuttig voor het stimuleren van de stemming, maar ze zijn niet bedoeld om de zorg van een arts of psycholoog te vervangen.

5 MANIEREN OM UW STEMMING TE VERBETEREN EN EEN GELUKKIGER LEVEN TE LEIDEN

pinit fg en rect red 28 - 5 MANIEREN OM UW STEMMING TE VERBETEREN EN EEN GELUKKIGER LEVEN TE LEIDEN