Superfoods

7 nieuwe superfoods die in 2018 populair zullen worden

7 nieuwe superfoods die in 2018 groot zullen worden

Cassave-meel, paddenstoelen en, nogal verrassend, spek zijn enkele van de nieuwste superfoods die naar verwachting de natie in 2018 stormenderhand zullen veroveren , volgens online gezonde voedingsdetailhandel MuscleFood.com . Variërend van exotische maquibessen tot ‘superpoeders’ zoals kurkuma en een aantal ongewone noten en oliën, hebben ze een lijst samengesteld met de zeven beste superfoods om dit jaar op te letten.

1. Maniokmeel

Veel mensen zijn bekend met meer ongewone meelsoorten gemaakt van kokosnoot of boekweit, maar de nieuwste tarwevervanger die in de winkel ligt, is maniok. Traditioneel gebruikt in Bali en Zuid-Azië, is dit zachte meel, gemaakt van de knolgewas cassave, zowel paleo en veganistisch vriendelijk als gluten- en notenvrij, waardoor het een uitstekend alternatief is voor mensen met intoleranties.

 
 

2. Superpoeders

De voordelen voor de gezondheid en het welzijn van ‘superpoeders’ zoals kurkuma zijn goed gedocumenteerd. De heldere goudgele specerij staat bekend om zijn ontstekingsremmende eigenschappen en sommige onderzoeken suggereren dat het kan helpen bij het bestrijden van dementie. Als gevolg hiervan zeggen de reformwinkels dat ze verwachten een grote stijging te zien in mensen die poeders gebruiken, waaronder kurkuma, maca, cacao en matcha – die rijk zijn aan antioxidanten en waarvan gezegd wordt dat ze het metabolisme helpen versnellen.

 

3. Maquibessen

Deze smakelijke kleine stukjes bevatten weinig suiker en zijn boordevol anti-oxidanten en zitten boordevol vitamines. Met een veel zachtere smaak dan Goji of Acai-bessen, wordt er zelfs gedacht dat ze helpen bij het reguleren van de bloedsuikerspiegel – perfect voor mensen die op zoek zijn naar een eenvoudige manier om hunkering naar suiker te bestrijden zonder een gevreesde insulinepiek te krijgen.

4. Tijgernoten

Deze kleine, rozijnachtige noten zitten boordevol vezels, plantaardige eiwitten, kalium en prebiotica, waarvan bekend is dat ze helpen bij de spijsvertering. Ze zijn ook een fantastische bron van magnesium, een natuurlijk spierontspannend middel en essentieel mineraal om de bloeddruk gezond te houden en de botten sterk.

 

5. Notenolie

Of het nu is afgeleid van amandelen, cashewnoten, pinda’s, walnoten, hazelnoten of een andere soort noot die je je kunt voorstellen, vorig jaar was de hele natie in paniekerige woede. Dit jaar echter MuscleFood.com voorspellen moer olie zal de nieuwe nootachtige product van keuze. De detailhandelaar beweert dat deze oliën een beter rookpunt hebben dan andere, evenals een lagere transvetinname.

 

6. Bacon

Het lijkt misschien onwaarschijnlijk gezien de slechte pers bacon die onlangs is ontvangen (in 2015 concludeerde de Wereldgezondheidsorganisatie verwerkt vlees, inclusief bacon, is een carcinogeen), maar volgens Musclefood.com kan bacon de effecten van diabetes, beroertes en hartziekten verlichten . De winkelier wijst er echter op dat u uw vlees verstandig moet kiezen, waarbij u voor een ras kiest dat vrij is van nitraten (dit zijn chemische of natuurlijke zouten die als conserveermiddel aan levensmiddelen worden toegevoegd). Hoewel bacon zeker niet zonder zijn controverse is, is het een bron van eiwitten en aminozuren – de bouwstenen van spierweefsel – en kan het je lichaam ook voorzien van koolhydraatarme energie.

 

7. Paddestoelen

Wie had dat ooit gedacht? De bescheiden paddestoel is eigenlijk een krachtige antioxidant – boordevol vitamine D en B-vitaminen. Daarom wordt verwacht dat de schimmels het hoofdingrediënt worden in sommige onwaarschijnlijke brouwsels – thee, koffie en zelfs zeep … Je kunt ze ook gewoon op toast proberen.

Paddestoelen op snijplank