Lichaam

7 VOEDINGSMIDDELEN VOOR GEZOND HAAR

xHealthy Hair.jpg.pagespeed.ic.4rEn9TFaDv - 7 VOEDINGSMIDDELEN VOOR GEZOND HAAR

Je bent wat je eet, het oude gezegde gaat. Of je nu denkt of niet denkt dat het betrekking heeft op de hersenen, nagels, huid of haar, ik vermoed dat wat we in ons lichaam doen van invloed is op al deze dingen. Simpel gezegd, voedsel levert uw lichaam belangrijke voedingsstoffen op zodat het optimaal blijft werken. 

Een paar voedingsmiddelen waarvan is aangetoond dat ze gunstig zijn voor de hersenen zijn walnoten, omega-3 vetten, bosbessen, kurkuma, gerst en quinoa, volgens de Cleveland Clinic. Een koolhydraatarm mediterraan dieet, dat fruit, groenten, peulvruchten, "goede" vetten en vissen omvat, wordt verondersteld te helpen beschermen tegen de ziekte van Alzheimer. 

En hoe zit het met je haar? Hoewel er veel producten op de markt zijn die het uiterlijk van je haar tijdelijk tijdelijk kunnen verbeteren, kun je ook enkele gezonde ingrediënten in je lichaam stoppen om aan het werk te gaan voor - en te beschermen - die 100.000 haren op je hoofd? 

Hier zijn enkele voedingsmiddelen met voordelen voor de haargezondheid:

Gezonde omega-3-vetzuren kunnen de haargroei en glans bevorderen. Je lichaam kan deze gezonde vetten niet zelf maken, dus vette vis zoals zalm, makreel, haring, meerforel, sardines en witte tonijn kan ze leveren. De American Heart Association adviseert twee porties (3,5-ounce porties) vette vis per week te eten. Als u geen zeevruchten eet, worden omega-3's ook aangetroffen in sommige noten en zaden, zoals lijnzaad, maar het is in een andere vorm, dus u kunt ook met uw zorgverzekeraar praten over het nemen van een supplement. 

Griekse yoghurt zit boordevol eiwitten, wat van cruciaal belang is om het haar gezond te houden. Het bevat ook vitamine B5 (of pantotheenzuur), dat kan helpen haaruitval en verlies te voorkomen. En terwijl we het over proteïne hebben, zorg ervoor dat je eiwitten krijgt uit voedsel zoals mager vlees, kip en kalkoen, die je haar kunnen beschermen tegen haaruitval en groei en dikte bevorderen. Eieren, melk en kaas worden ook als complete eiwitbronnen beschouwd. Als je vegetariër bent, vind je je eiwitten in voedingsmiddelen zoals quinoa, kikkererwten en linzen.

Aardbeien, citrusvruchten en paprika's. Wat hebben deze gemeen? Ze bevatten veel vitamine C, die je lichaam nodig heeft om eiwitten te helpen produceren. En omdat je lichaam geen vitamine C kan maken of opslaan, is het belangrijk om voedingsmiddelen die deze vitamine bevatten in je dagelijkse dieet op te nemen. Andere bronnen zijn ananas, meloen, kiwi's en groenten zoals broccoli, spruitjes, bloemkool en bladgroenten.

IJzerhoudend voedsel. Een laag ijzergehalte kan bijdragen aan haaruitval. Behandel elke tekortkoming met ijzerhoudend voedsel zoals mager vlees, kalkoen, volle granen, gedroogd fruit, bonen en eidooiers.

Biotine. Deze in water oplosbare vitamine B-complex, ook bekend als vitamine H, wordt in kleine hoeveelheden aangetroffen in bepaalde voedingsmiddelen zoals eieren, kaas, yoghurt, kip en lever. Biotine helpt de keratine in het haar en de nagels te versterken en is verkrijgbaar in verschillende soorten vrij verkrijgbare supplementen. Er is voorlopig bewijs dat het haarverlies veroorzaakt door een auto-immuunziekte kan verminderen wanneer biotinesupplementen worden gecombineerd met zink en een actuele crème die clobetasolpropionaat bevat.  

Zoete aardappelen. Je lichaam zet de antioxidant-bètacaroteen om in vitamine A, die op zijn beurt helpt beschermen tegen droog of dof haar en de productie van talg stimuleert (een olieachtige vloeistof die wordt geproduceerd door de klieren in je hoofdhuid waardoor je haren niet uitdrogen). Bètacaroteen, dat groenten en fruit hun rijke kleuren geeft, komt ook voor in wortels, abrikozen, mango's, asperges, broccoli en boerenkool. 

Silica. In een onderzoek onder vrouwen met tijdelijk dunner worden van het haar, werd vastgesteld dat degenen die het siliciumdioxidepoeder met supplementen gebruikten een aanzienlijke haargroei ervaren. Voedingsmiddelen die dit mineraal bevatten bevatten bananen, bier, haver en rozijnen. 

pinit fg en rect red 28 - 7 VOEDINGSMIDDELEN VOOR GEZOND HAAR