Slaap & Dromen

DE BESTE MANIEREN OM ‘S OCHTENDS FIT WAKKER TE WORDEN

happy woman stretching - DE BESTE MANIEREN OM 'S OCHTENDS FIT WAKKER TE WORDEN

DE BESTE MANIEREN OM 'S OCHTENDS WAKKER TE WORDEN

 

Het is winter, het is koud en het regent waarschijnlijk buiten. We houden allemaal van niets meer dan een extra 5 minuten in bed en de snooze-knop is al te aantrekkelijk. Maar kunnen we ons elke morgen een goedemorgen beloven? Hieronder bespreken we de beste manieren om Wakker te worden.

Bereid je voor om wakker te worden

De beste manier om gelukkig wakker te worden, is waarschijnlijk om gelukkig te slapen. Het is belangrijk om een ​​goede nachtrust te hebben, want op deze manier word je wakker en voel je je uitgerust en fris. Een studie uit 2010 van Baglioni et al. Vond dat slechte slaap direct gekoppeld is aan negatieve emoties, terwijl een goede nachtrust gekoppeld is aan positieve gevoelens. Het is belangrijk om goede slaapmethoden te volgen, zoals niet roken, geen alcohol of cafeïne consumeren voor het slapen gaan en een rustgevende bedtijd routine hebben. Al deze factoren kunnen bijdragen aan een goede nachtrust, in plaats van een verstoorde slaap.

Naast voldoende rust krijgen, betekent het voorbereiden van je spullen voor de komende dag dat je morgen kalm en ontspannend is in plaats van hectisch en woedend. Kies je outfit voor de volgende dag voordat je naar bed gaat en maak het klaar. Bereid uw lunch voor, zodat u hem gemakkelijk kunt pakken voordat u vertrekt. Tot slot, organiseer je je tas, zodat je zeker weet dat je alles hebt wat je nodig hebt om een ​​stressvrije ochtend te garanderen.

Ontbijt eten

We kennen allemaal het gezegde 'Ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag', dus waarom laten we het zo vaak over? Gebrek aan tijd en energie is meestal de reden. Ontbijten kan je echter voorbereiden op de komende dag en het gevoel van vermoeidheid zelfs verminderen. Studies tonen aan dat het eten van ontbijt je metabolisme kan stimuleren, je focus kan verscherpen en zelfs het slechte cholesterol kan verlagen. De tijd nemen om uw ontbijt te maken, kan een ontspannende ervaring zijn en u kunt zich concentreren om u voor te bereiden op de komende dag.

Het gaat er niet alleen om ervoor te zorgen dat we het doen, wat we eten is ook erg belangrijk. De NHS Good Breakfast Guide  stelt voor om het ontbijt te baseren op zetmeelrijke voedingsmiddelen zoals brood of ontbijtgranen, op voorwaarde dat ze weinig zout en suiker bevatten en op een of andere manier proberen fruit te verwerken. De zetmeelrijke voedingsmiddelen zorgen voor een langzame afgifte, terwijl de vruchten een natuurlijke suikerkick geven en natuurlijk vol zitten met voedingsstoffen. Als je simpelweg geen tijd hebt om 's ochtends te ontbijten, waarom haal je het dan niet de avond tevoren? Woordvoerster Lucy Jackson van de British Dietetic Association stelt voor 'een paar eieren hard te koken en ze in de koelkast te zetten om' s ochtends met een plakje roggebrood gegeten te worden '.

healthy breakfast - DE BESTE MANIEREN OM 'S OCHTENDS FIT WAKKER TE WORDEN

Wijzig uw alarm

Er is niets erger dan de harde wake-up call van een traditionele wekker. De meesten van ons gebruiken tegenwoordig onze mobiel als een alarm, dus zet de jouwe op een feelgood nummer dat ervoor zorgt dat je wilt opstaan ​​en de dag wilt beginnen. Het is een goed idee om dit op een instelling te hebben, zodat de muziek geleidelijk luider wordt en u zachtjes wakker maakt. Van muziek is wetenschappelijk bewezen dat het je gelukkiger maakt, omdat het dopamine, een goed gevoel chemisch product afgeeft. In 2011 hebben onderzoekers van McGill University in Montreal een studie uitgevoerd naar de effecten van muziek op de hersenen, gepubliceerd in Nature Neuroscience . Ze ontdekten dat de niveaus van dopamine tot 9% hoger waren als vrijwilligers naar muziek luisterden die ze leuk vonden.

Luisteren naar je favoriete muziek is een schitterende manier om de dag te beginnen. Zet je alarm niet alleen op je favoriete melodie, maar zet de radio ook aan of luister naar muziek terwijl je je klaarmaakt in plaats van tv te kijken? Door mee te zingen met liedjes kun je de dag instellen zonder afgeleid te worden en je humeur opkrikken, zodat je het huis gelukkig kunt verlaten.

happy woman listening to music - DE BESTE MANIEREN OM 'S OCHTENDS FIT WAKKER TE WORDEN

Doe iets goeds

Het is algemeen bekend dat goede daden ons gelukkig maken. Iets goeds doen hoeft niet dramatisch of levensveranderend te zijn; het kan de kleinste van de dingen zijn die een glimlach op iemands gezicht toveren. Je zou kunnen:

  • Geef je partner een ochtendkus
  • Maak een gezinslid een kopje thee
  • Speel met je huisdier
  • Laat een positieve noot achter op de koelkast
  • Doe de vuilnisbak van je buren voor hen uit

Hoogleraar psychologie aan de Universiteit van Californië, Sonja Lyubomirsky, Ph. D. stelt: 'Als je aardig bent voor anderen, voel je je als persoon goed - moreler, optimistischer en positiever'. Zou het niet geweldig zijn om elke dag zo te voelen?

pinit fg en rect red 28 - DE BESTE MANIEREN OM 'S OCHTENDS FIT WAKKER TE WORDEN