Slaap & Dromen

DE ULTIEME SLAAP GIDS HOE U OP NATUURLIJKE WIJZE ‘S NACHTS BETER KUNT SLAPEN

Slaap..

Slaap is BELANGRIJK.

Of je nu een lucide droom probeert Te dromen of niet, het is gewoon een groot deel van ons leven.

Zonder slaap sterven we. Letterlijk.

Nee, ik meen het serieus, als je jezelf van de slaap berooft, word je eigenlijk ziek, angstig, word je gek en sterf je uiteindelijk.

Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat je een goede nachtrust krijgt. Maar hoe doe je dat?

Nou, je doet er waarschijnlijk veel van VERKEERD. Hier is hoe je NATUURLIJK elke avond van een goede nachtrust kunt genieten, en wakker worden als een miljoen dollar.

1: Je slaapschema

Heb je een slaapplanning?

Hiermee bedoel ik, hoe laat ga je normaal op een gemiddelde dinsdag slapen?

Hoe zit het met vrijdag? En zondag?

Welnu, het zou idealiter deZELFDE keer moeten zijn op elke dag van de week. De tijd dat je naar bed gaat zou idealiter hetzelfde moeten zijn. Nu weet ik wat je waarschijnlijk denkt, je gaat graag uit met je vrienden in het weekend en kunt dus niet altijd tegelijkertijd naar bed.

Dat is prima, maar als je problemen hebt met slapen en je wilt dit natuurlijk verbeteren, dan moet je beginnen na te denken over het grotere geheel. De tijd dat je naar bed gaat, bepaalt je slaapschema.

Als het altijd een andere tijd is, zult u zich altijd aan het nieuwe schema aanpassen en zult u zich altijd moe voelen.

Als het helpt, zorg er dan voor dat je elke dag OM DEZELFDE KEER opstaan, zelfs als je een kater of moe bent.

Op die manier heb je ten minste de helft van je planning consistent en stabiel. Je lichaam zal zich aanpassen en zal je op de juiste momenten 's avonds moe laten voelen, zodat je voldoende slaap krijgt om wakker te worden op de ingestelde wektijd.

Zelfs in het weekend ?! - Ja, zelfs in het weekend. Als je het soort persoon bent dat elk weekend gaat liggen en dan vroeg in de week wakker wordt, ben je altijd in die ongemakkelijke overgangsfase waar je lichaam niet weet welk slaapschema en welke tijden je hebt op.

Resultaat? Je zult altijd moe en suf zijn.

2: Je bedtijdritueel

Wat doe je voordat je naar bed gaat?

Heb je een ritueel?

Of doe je gewoon alles en nog wat waar je zin in hebt. De meeste mensen hebben geen ander ritueel dan misschien hun tanden poetsen en een douche nemen of zoiets. Dit is prima, maar er is een betere manier.

Een 'bedtijdritueel' is een reeks dingen die je elke avond in dezelfde volgorde doet. Het wordt een gewoonte en na een tijdje maakt het het VEEL gemakkelijker om in slaap te vallen, omdat je je geest en lichaam hebt getraind om het ritueel te volgen en dan in slaap te vallen.

Een voorbeeld van een bedtijdritueel zou deze zijn - (dit is eigenlijk mijn persoonlijk bedtijdritueel, maar je mag het vrij voelen om het te kopiëren!) Ook zal ik het blauw maken voor letterlijk geen andere reden dan dat ik het een beetje mooi vind )

 - 20:00: Sluit alle bedrijfsgerelateerde tabbladen en zet de telefoon in de stille modus. Schrijf de 'te doen'-lijst op voor de volgende dag en bereid alles voor dat ik nodig heb, zoals gymkleding, documenten, boeken enz

 - 830PM: tanden poetsen en soms een bad nemen, afhankelijk van hoe moe ik ben, dan PJS aanzetten en dan 20 minuten lezen

 - 840PM: mediteer gedurende 10 minuten en kijk dan over mijn jaarlijkse doelen en de agenda van morgen om te doen. Stap dan in bed en val normaal binnen ongeveer drie minuten in slaap

Meditatie - Meditatie is een zeer groot deel van mijn leven en ik weet niet of ik nu zou zijn zonder dat ik het ben. Het is zoiets simpels, maar de voordelen zijn enorm en ik kon ze hier niet allemaal opnoemen als ik het probeerde.

Om u een idee te geven, is aangetoond dat meditatie het risico op kanker vermindert, en ook helpt genezen en depressie, angst, stress en nog veel meer voorkomt. Het verandert je hersenen fysiek en maakt je rustiger, slimmer en mentaal scherper. Om nog maar te zwijgen van het verbetert MASSIVELY uw kansen van lucide dromen natuurlijk en maakt slaap GEMAKKELIJK.

Muziek - Sommige mensen luisteren graag naar muziek voordat ze naar bed gaan. Ik persoonlijk ook. Ik merk dat overdag mijn muzieksmaak varieert van Trance, Vocal Trance, Dubstep, Industrial, Heavy metal, enz. En dan 's avonds luister ik graag naar een paar soorten muziek waarvan ik denk dat ze PERFECT zijn om te ontspannen en zich voor te bereiden op een goede nachtrust:

Chillstep, piano / klassieke muziek en chill / lounge muziek

Hier is een klein voorbeeld van een chillstep-mix waar je naar kon luisteren om je klaar te maken voor het naar bed gaan ..

Bad of douche? Als ik een zware training heb gedaan of fysiek actief ben geweest in de dag, merk ik dat een warm bad ook een goede manier is om te ontspannen. Het maakt de spieren losser en helpt je om voor de dag te ontspannen.

Wierook en sfeerverlichting - Ik brand soms wierook in mijn kamer, waardoor de kamer mooier ruikt en me helpt ontspannen. Dit is niet voor iedereen, en sommige mensen houden niet van dit soort dingen, maar ik merk dat het me helpt om een ​​goede nachtrust te krijgen en het is ook een heel natuurlijke manier om te ontspannen.

Computerschermen houden u wakker! Als u thuis werkt of op zijn minst uw computer gebruikt, zult u waarschijnlijk merken dat het scherm de neiging heeft om uw ogen te laten werken in de loop van de tijd tot diep in de nacht. De schittering van een computerscherm kan ervoor zorgen dat uw lichaam 'wakker worden' hormonen produceert die u op hun beurt in staat houden om op natuurlijke wijze in slaap te vallen.

Ik denk dat dat het bedtijdrituele deel besluit!

Voeg de dingen toe waarvan u denkt dat ze u ten goede komen.

3: Doe iets als u zich niet moe voelt

Als je niet moe bent, probeer dan niet te slapen.

Natuurlijk is het doel op de lange termijn om te kunnen slapen op het door u ingestelde tijdstip, maar om te beginnen is u misschien niet echt moe op het moment dat u wilt slapen. Als dit het geval is, moet u iets anders doen totdat u zich moe genoeg voelt.

Zorg ervoor dat je de 'ontwaak'-tijd hetzelfde blijft houden! dit is belangrijk. Dus, zoals ik al zei, doe iets dat je bezig houdt totdat je het gevoel hebt dat je moe genoeg bent om te gaan slapen. Zorg er voor dat het ding dat je doet je niet te veel wakker zal houden!

Wat ik hiermee bedoel is proberen en dingen doen als lezen, tekenen of mediteren. Ga niet een soort gewelddadig videogame spelen, want dat heeft het tegenovergestelde effect en het volgende, weet je, je zit daar om 4 uur 's ochtends, omringd door lege, heldere pakketten die een onbekend deel van Skyrim verkennen! (Vertrouw me, ik ben er geweest!)

Probeer iets te lezen of het type droom te tekenen dat je wilt hebben.

Dan, als je moe bent, ga slapen!

images 81 - DE ULTIEME SLAAP GIDS HOE U OP NATUURLIJKE WIJZE 'S NACHTS BETER KUNT SLAPEN

4: vermijd slechte dingen!

Er zijn bepaalde dingen die het moeilijker maken om van nature in slaap te vallen ..

Deze dingen zijn zaken als alcohol, cafeïne, sigaretten en drugs.

Probeer deze te vermijden als je problemen hebt om 's nachts in slaap te vallen! Alcohol vermindert je REM-slaap, wat, zoals ik in de onderstaande video heb uitgelegd, kan betekenen dat je MINDER dromen hebt, en dat het HARDER is om in slaap te vallen. Natuurlijk is de keerzijde dat je 'REM-rebound' krijgt, maar dat is noch hier noch daar. Lange termijn, dit spul is slecht voor je slaap en dromen.

5: Zorg dat u zich op uw gemak voelt

Je kamer moet leuk zijn. Met 'Nice' bedoel ik comfortabel, ontspannend, warm en uitnodigend. Het moet je het gevoel geven dat je daar wilt slapen, omdat het de perfecte plek is om te slapen.

Probeer wat ontspannende ornamenten toe te voegen aan je kamer, een nieuw zacht tapijt te krijgen, je lakens te verschonen en over te stappen op een traagschuimmatras. Zelfs als je bijvoorbeeld een plant aan je kamer toevoegt, verbeter je de zuurstofniveaus en voelt de hele kamer meer fris aan. Je kunt beter slapen!

Je bed: traagschuim of normaal? Traagschuim is veel beter voor u dan normale matrassen, en het kan u helpen om op natuurlijke wijze uw slaap te verbeteren. Ze zijn natuurlijk iets duurder, maar ze gaan jaren mee! Er zijn bepaalde dingen in het leven waar je nooit kieskeurig mee moet zijn. Dingen die u lang zullen VERLOREN en mogelijk uw algemene kwaliteit van leven beïnvloeden.

Dingen zoals je eten dat je eet, en het bed waarop je slaapt.

6: dut niet als je slapeloosheid hebt

Als je het moeilijk vindt om in slaap te vallen, probeer dan minder te dutten.

Door dutjes te maken, denkt je lichaam dat het tijd is om naar bed te gaan. Natuurlijk zijn er mensen die kunnen slapen en 's nachts weer slapen, maar als je slapeloosheid hebt of als je' s nachts moeilijk kunt slapen, doe dat dan niet. Dutten maakt het alleen maar moeilijker om 's nachts in slaap te vallen! Als je overdag van je dutjes houdt, probeer ze dan langzaam uit te faseren.

Of je nu probeert om beter te slapen voor school, of omdat je gestrest bent, deze tips zouden je moeten helpen.

DE ULTIEME SLAAP GIDS HOE U OP NATUURLIJKE WIJZE 'S NACHTS BETER KUNT SLAPEN

pinit fg en rect red 28 - DE ULTIEME SLAAP GIDS HOE U OP NATUURLIJKE WIJZE 'S NACHTS BETER KUNT SLAPEN