Slaap & Dromen

DE ULTIEME SLEUTEL TOT LUCID DREAMING: DE GOUDEN REGELS VOOR BETER LUCID DROMEN EN JE JE LUCIDE DROMEN TE VERBETEREN

Er zijn een paar gouden regels die je heldere droombeoefening van goed naar goed kunnen brengen en het beste deel ervan is dat ze allemaal helemaal gratis zijn!

Er zijn een paar tips en trucs die je kunt opnemen in je dagelijks leven om je lucide dromen te verbeteren als je problemen hebt om lucide te worden, of als je oefening inconsistent is.

Grote verwachtingen

Volumes en volumes kunnen worden ingevuld over het belang van positief denken en visualiseren. Dus als je je iets inbeeldt, heb je al de helft van de strijd volbracht. Zoals Luis Jorge Borges ooit zei:

"Als we de Melkweg zien, is het omdat het echt in onze ziel bestaat ..."

Of

"Als u geloof hebt als een mosterdzaad, zal niets u onmogelijk zijn."

Simpel gezegd: gewoon de verwachting hebben dat je een lucide droom gaat hebben, is genoeg om de bal aan het rollen te krijgen en een lange en vruchtbare lucide droompraktijk te ontwikkelen. Dit is zo simpel als jezelf vertellen dat je een lucide droom gaat hebben en dan nog een paar andere dingen doet om het geloof te "verankeren" en het te realiseren.

Het is ook belangrijk om niet bang of bang te zijn voor wat je zou kunnen tegenkomen in de heldere staat. Onthoud: je hebt de ultieme controle en kunt de regeerperiode sturen in elke richting die je kiest.

Angstig zijn en negatieve verwachtingen hebben zullen je ervan weerhouden luciditeit te bereiken, dus in plaats van je inspanningen te saboteren voordat je zelfs een lucide droom hebt gehad, lees verder om erachter te komen wat je kunt doen om alle angst in de kiem te smoren.

images 77 1 - DE ULTIEME SLEUTEL TOT LUCID DREAMING: DE GOUDEN REGELS VOOR BETER LUCID DROMEN EN JE JE LUCIDE DROMEN TE VERBETEREN

Begin klein

Dus hoe begin je lucide dromen te krijgen en zeg je tegen jezelf dat je luciditeit in je dromen zult ervaren? Het is het beste om dit te doen in kleine, hapklare brokken.

Elke avond voordat je naar bed gaat, zeg je tegen jezelf dat je je dromen die nacht zult herinneren en een klein notitieblok en een pen bij je bed hebt, zodat je ze bij het wakker worden kunt noteren.

Zodra je consequent begint aan je "gewone" dromen, heb je de basis gelegd voor het bereiken van helderheid.

The Art of Keeping a Dream Journal

Blijf een droomjournaal bijhouden als een manier om je voortgang bij te houden en je moreel hoog te houden. Er gaat niets boven het kunnen terugkijken op je lucide droomreis om te zien hoe ver je bent gekomen.

De gewoonte om een ​​droomdagboek bij te houden, zal je onderbewustzijn ook in je doelen brengen en je helpen je dromen vaker te herinneren.

Veel mensen die aan hun lucide dromenavontuur beginnen, beweren dat wanneer ze elke ochtend stoppen met het neerschrijven van hun dromen, ze ze beginnen te vergeten bij het ontwaken. Dus geef je onderbewustzijn iets om naar uit te zien en je zult je dromen regelmatiger en met meer helderheid gaan onthouden.

Vertel jezelf dat je je Lucid Dreams zult hebben (en onthoud!)

Na ongeveer een maand waarin je je dromen herinnert bij het ontwaken, begin je tegen jezelf te zeggen dat je die nacht een lucide droom zult hebben (gebruik dit in combinatie met methoden zoals de terugval-naar-slaapmethode bijvoorbeeld).

Laat er geen twijfel over bestaan ​​dat je die nacht een lucide droom zult hebben en dat het een positieve, levensbevestigende ervaring zal zijn. Doe niet, wat u ook doet, laat een gebrek aan vertrouwen u overnemen. Geloof en verwachting zijn de sleutelwoorden en ik kan deze punten niet genoeg benadrukken.

Ze klinken misschien eenvoudig, maar ze zijn wat je van een niet-lucide dromer naar een volwaardige, bonafide lucide droomexpert zal brengen.

Er is nog iets dat je kunt doen om lucide dromen te krijgen, die ik hieronder zal bespreken.

Mediteer, mediteer, mediteer!

Ik weet zeker dat je dit honderd keer hebt gehoord, maar het belangrijkste ding dat je kunt doen om je lucide dromen te verbeteren, is door dagelijks te mediteren .

HOw to meditate - DE ULTIEME SLEUTEL TOT LUCID DREAMING: DE GOUDEN REGELS VOOR BETER LUCID DROMEN EN JE JE LUCIDE DROMEN TE VERBETEREN

Meditatie is de eerste gouden regel om elke spirituele discipline te verbeteren en te verbeteren en dat omvat lucide dromen. Zelfs slechts 10 minuten per dag kan uw lucide dromen praktijk van niet-bestaand tot off-de-kaarten.

Net als bij het opnemen van een nieuwe gewoonte in ons dagelijks leven, is het het beste om geleidelijk in meditatie te breken. Betekenis: niet meer afbijten dan kauwen. Begin met 10 minuten per dag en bouw vervolgens tot 12, 15, 17 minuten per dag om de voordelen te plukken.

Waarom is meditatie zo geweldig?

Meditatie is aangeprezen door elke belangrijke religie en spirituele discipline sinds het begin der tijden.

Toeval? Ik denk het niet. Van meditatie is wetenschappelijk bewezen dat het veel dingen doet (allemaal goed!) En het is een waar wondermiddel voor alles wat je scheelt.

Niet alleen verbetert meditatie het psychologisch functioneren door stress en angst te verminderen, het maakt ook gebruik van creatief denken, cultiveert innerlijk bewustzijn en verbetert de concentratie (wat essentieel is om je lucide dromen een goede start te geven!)

Andere voordelen van meditatie die van bijzonder belang zijn voor lucide dromers zijn een verbeterd gevoel van verbondenheid en een beter geheugen. Waarom zijn deze twee punten belangrijk?

Als je geheugen op een constant hoog tijdstip functioneert, kun je je dromen met meer duidelijkheid over het ontwaken herinneren en als je gevoel van verbondenheid is verbeterd, dan is er absoluut geen limiet aan wat je in de heldere staat kunt ervaren!

Dus, zoals we hebben gezien, is meditatie niet alleen voor monniken en je zult versteld staan ​​van hoe krachtig deze bedrieglijk eenvoudige praktijk is in het verbeteren van elk aspect van je lucide dromen.

Veel beginnende lucide dromers die dagelijks beginnen met mediteren, zien grote verbeteringen in hun vermogen om lucide dromen te induceren en in hun leven in het algemeen (dwz verbeterde gemoedstoestand en een betere cardiovasculaire gezondheid).

pinit fg en rect red 28 - DE ULTIEME SLEUTEL TOT LUCID DREAMING: DE GOUDEN REGELS VOOR BETER LUCID DROMEN EN JE JE LUCIDE DROMEN TE VERBETEREN