Slaap & Dromen

DOE DEZE 4 YOGA HOUDINGEN WANNEER JE NIET KUNT SLAPEN

Slaap is objectief goed. Dus waarom krijgt meer dan een derde van de Amerikanen er geen genoeg van? Residuele angst en stress van de dag (of de angst dat er morgen nog meer zal komen) kunnen ons wakker houden en herkauwen tot in de vroege uurtjes van de nacht. En de volgende ochtend (wanneer we de Walking Dead zijn geworden) zijn we minder productief, meer prikkelbaar en meer gestrest. Het kan snel een vicieuze cirkel worden en de fysieke en mentale gezondheid van mensen zwaar belasten.

Dus hoe krijg je een goed sluitstuk wanneer je geest gewoon niet wil afsluiten?

Voor Strala Yoga oprichter Tara Stiles helpt het doorlopen van een paar langzame, eenvoudige houdingen haar los te maken van de chaos van de dag en zich te concentreren op het lichaam en de adem. "We zijn de hele dag bezig met computers en schermen, tot het laatste moment, dus het is een geweldige manier om terug te komen naar je ademhaling en je lichaam."

Haar yoga-sequentie voor het slapen gaan, gecreëerd in samenwerking met Lipton Wellness , omvat vier eenvoudige houdingen die je vanuit je bed kunt doen (we maken geen grapje!), Ontworpen om de spanning in de onderrug en de heupen te verminderen. En terwijl je wekelijkse studioklassen je waarschijnlijk aanmoedigen om je op vorm te concentreren, draait het bij Stiles om je lichaam naar een plek te brengen die je het meest comfortabel voelt.

Ontvang comfortabel: hoe meer je geniet van je flow, hoe groter de kans dat je je eraan houdt. Leg leggings om voor je favoriete PJ-broek (we zullen niet oordelen) en gooi een extra dikke deken over het bed om de fuzz-factor echt op te voeren. Doe deze houdingen in volgorde, houd de houding aan elke kant gedurende 30 seconden, of hoe lang ook, het voelt goed voor je lichaam.

1. Zittende meditatie

Sukhasana
Ga zitten met je rug recht en je benen naar voren. Buig je knieën naar binnen, plaats elke voet onder de tegenovergestelde knie. Ga lang zitten om lengte in je bovenlichaam te creëren, leg je handen op je knieën met de handpalmen naar beneden gericht. Sluit je ogen en adem in je buik.

2. Zittende stretch aan de zijkant

Parsva Sukhasana
Strek beide benen voor je uit, breed. Vouw je rechterbeen op de knie en breng je voet in de richting van je lies. Breng je linkerarm om het bed aan te raken, zodat het parallel is aan je linkerbeen, met je handpalm naar boven gericht. Reik omhoog met je rechterarm om de rechterkant van je lichaam te openen. Herhaal aan de linkerkant.

3. Duif

kapotasana
Begin in tafelbladpositie, leg je handen en knieën plat op het bed, op heupbreedte uit elkaar. Breng je rechterknie tussen je handen en centimeter je rechtervoet dichter bij je linkerhand. Verleng uw linkerbeen volledig achter u zodat uw linkerknie en voet het bed raken. Probeer je heupen recht te zetten en til je romp op om te verlengen en uit te rekken.

4. Liggende Twist

Natrajasana
Ga op je rug liggen met je armen naar buiten uitgestrekt. Buig je knieën en breng je voeten naar je heupen. Draai je benen en heupen langzaam naar de rechterkant, zodat je rechterknie het bed raakt. Plaats je rechterhand voorzichtig op je linkerknie om je linkerzij te strekken en open te maken. Herhaal aan de andere kant

DOE DEZE 4 YOGA HOUDINGEN WANNEER JE NIET KUNT SLAPEN

pinit fg en rect red 28 - DOE DEZE 4 YOGA HOUDINGEN WANNEER JE NIET KUNT SLAPEN