Gezondheid

GEBEDS GENEZING EN BIDDEN WERKT DAT ECHT ? 5 BEWEZEN GEZONDHEIDSVOORDELEN VAN GEBEDS GENEZING

downloaded 7 17865 - GEBEDS GENEZING EN BIDDEN WERKT DAT ECHT ? 5 BEWEZEN GEZONDHEIDSVOORDELEN VAN GEBEDS GENEZING
Als u veel van de artikelen op deze site hebt gelezen, is iets waarvan u waarschijnlijk al weet dat ik geloof dat u zich moet concentreren op uw geestelijke gezondheid en de kracht van gebed. Heb je ooit iemand horen zeggen dat "gebed je kan genezen?". Misschien denk je dat dit gewoon een hype, overdreven hoop of een beetje een spiritueel cliché is - maar wist je dat er wetenschappelijk bewijs bestaat dat de gezondheidsvoordelen van gebed, meditatie en spiritualiteit?Omdat steeds meer onderzoek zich richt op het vinden van manieren om chronische stress te verminderen en de wijdverbreide positieve effecten die dit kan hebben op onze gezondheid, zijn genezing van gebed en meditatie twee technieken die in de schijnwerpers komen te staan.

praying 58f129f13df78cd3fc418722 - GEBEDS GENEZING EN BIDDEN WERKT DAT ECHT ? 5 BEWEZEN GEZONDHEIDSVOORDELEN VAN GEBEDS GENEZING

IK WIL DUIDELIJK ZIJN DAT IK GELOOF DAT BIDDEN GAAT OVER RECHTSTREEKS MET GOD COMMUNICEREN EN DAT HIJ IN FEITE DE GENEZER IS.

In dit artikel zal ik me meer richten op de voordelen van het helen van gebed in verband met meditatie om de vrede in iemands leven te verbeteren, waardoor ziekte en stress op het lichaam worden verminderd.

We zien nu resultaten van vele klinische studies die laten zien dat spiritualiteit een eenvoudig hulpmiddel is om de verbinding tussen geest en lichaam te versterken en de immuunfuncties te versterken. Verschillende vormen van spirituele oefeningen, zoals meditatie, visualisatie en andere mindfulness-technieken, kunnen innerlijke rust en persoonlijke kracht genereren die iemands kwaliteit van leven kan helpen verbeteren - zowel mentaal als fysiek. Dit komt allemaal terug op onze geest-lichaam-verbinding (of "geest-lichaam-ziel" -verbinding, zoals sommige mensen graag zeggen), wat betekent dat onze gedachten onze fysieke gezondheidstoestand beïnvloeden.

Volgens een groot rapport in het Indian Journal of Psychiatry , hebben meditatie en gebed is gebleken dat aanzienlijke voordelen voor de gezondheid te produceren, waaronder :

een klinisch significante vermindering van de rust en de ambulante bloeddruk, om de hartfrequentie te verlagen en de cardiorespiratoire synchronisatie te verminderen, de niveaus van melatonine en serotonine te wijzigen, de cortisolneurotransmissie te onderdrukken, de immuunrespons te verhogen, de niveaus van reactieve zuurstofspecies te verlagen, stress verminderen en positieve gemoedstoestand bevorderen, angst en pijn verminderen, zelfrespect verbeteren en een gunstige invloed hebben op de algehele en spirituele kwaliteit van leven in een laat stadium van de ziekte.

Met andere woorden, gemiddeld zijn meer spirituele mensen ook gezondere mensen!


grateful 136267742 58a4bd295f9b58a3c927c036 - GEBEDS GENEZING EN BIDDEN WERKT DAT ECHT ? 5 BEWEZEN GEZONDHEIDSVOORDELEN VAN GEBEDS GENEZING

Wat spiritualiteit met ons brein en lichaam doet om stress te verminderen

We weten vandaag dat geestelijke gezondheid de gezondheid van het lichaam bevordert, hoewel gezondheidswerkers in het Westen dit vaak niet zo vaak onderschrijven als die in het Oosten traditioneel hebben. De gevoelens die we zelf kunnen genereren, hebben een enorme impact op onze hormonen, neurotransmitters, darmgezondheid , spijsvertering en meer. Regelmatig het beoefenen van een vorm van spiritualiteit is gebonden aan verminderde stress, gebalanceerde hormonen , verbeterde attitudes, betere slaap en het herstellen van het lichaam op veel manieren - zoals het verlagen van ontstekingen en cortisol niveaus.

Wat gebeurt er precies met ons lichaam als we bidden? Volgens de auteurs Chet Tolson en Harold Koenig, de auteurs van Healing Power of Prayer , "Bidden helpt mensen op hun best te functioneren wanneer het leven hen het ergste dient." Het versterkt onze verdediging tegen stressoren en de overeenkomstige toename van hormonen zoals cortisol. We weten uit jarenlange studies dat lagere cortisol een betere gezondheid bevordert door de bestrijding van talloze stressgerelateerde ziekten, waaronder hartaandoeningen, obesitas, kanker en cognitieve of mentale aandoeningen.

Recente studies zijn duidelijk begonnen om de bewezen gezondheidsbevorderende vermogens van verschillende vormen van spiritualiteit en gebed aan te tonen. Dr. Larry Dossey, auteur van Prayer Is Good Medicine , vertelt ons: "Het vermogen om te genezen te helen, gecombineerd met het vermogen van de wetenschap om te genezen, is veel groter dan de genezende kracht van de geneeskunde alleen." In deze mening van de neurowetenschap, is gebed wordt gedefinieerd als 'een houding van het hart waarvan de inhoud niet wordt gevormd of beperkt door een enkele religieuze traditie'.

Met andere woorden, er zijn oneindige manieren om spiritueel te bidden en te groeien, die allemaal kunnen passen in een holistisch plan dat stress ontsteekt en ziektes bestrijdt.

images 86 - GEBEDS GENEZING EN BIDDEN WERKT DAT ECHT ? 5 BEWEZEN GEZONDHEIDSVOORDELEN VAN GEBEDS GENEZING


5 gezondheidsvoordelen van gebed, meditatie en spiritualiteit

1. Vermindert ontsteking

Voor veel mensen resulteert de eenvoudige daad van bidden in een groter gevoel van welzijn. Maar hoe helpt het om gezonder te leven en langer te worden en meer in contact te komen met een hoger wezen of je 'ware zelf'? Het antwoord heeft te maken met chronische ontsteking veroorzaakt door stress.

Ontstekingsreacties zijn de natuurlijke reactie van het lichaam op stress, maar helaas is de ontsteking ook de oorzaak van de meeste ziekten  , vooral wanneer deze hoge niveaus bereikt en niet onder controle is. Die stress kan in vele vormen voorkomen - of het nu een slecht dieet is, niet goed geslapen wordt of een stressvolle baan heeft.

Kleine hoeveelheden stress kunnen een goede zaak zijn - om ziektes te bestrijden, ons te helpen genezen of ons voor te bereiden op een belangrijke gebeurtenis of werkverplichting, maar wanneer we chronisch ontsteking veroorzaken, kunnen onze lichamen zichzelf weer aanzetten en in wezen aanvallen. ons eigen weefsel. Er zijn veel sterke aanwijzingen dat verhoogde stresshormonen, zoals verhoogde cortisol , kunnen leiden tot hormonale onevenwichtigheden; lage immuniteit; en verhoogde omzettingssnelheden, hunkeren naar voedsel, en angst en depressie om deze reden.

2. Verhoogt de immuniteit

Veel experts geloven in de theorie dat er een sterke relatie is tussen chronische ontsteking en veroudering, waarschijnlijk als gevolg van de negatieve invloed van stress op de schildklier en de bijnieren , die burn-out of bijniervermoeidheid kunnen veroorzaken  . In de loop van de tijd bouwen de negatieve effecten van ontsteking op om aandoeningen in het lichaam te creëren die het gevolg zijn van een lage immuunfunctie en leeftijdsgerelateerde ziekten zoals de ziekte van Alzheimer, atherosclerose, diabetes en hart- en vaatziekten bevorderen. Dat komt omdat ontstekingen de schade door vrije radicalen en oxidatieve stress vergroten , wat de oorzaak is van 'veroudering'.

Vertragen, in contact komen met de dingen in het leven die er echt toe doen, en doelbewust het beoefenen van ontspanningstechnieken zoals helende gebeden kan helpen om de chronische ontsteking onder controle te houden, hoge immuniteit en gerelateerde ziekten. In feite bleek uit een in 2012 gepubliceerde studie in het Journal of Alternative Therapies in Health and Medicine dat wanneer onderzoekers een gerandomiseerde geblindeerde studie uitvoerden en een gebed tot normale kankerbehandeling bij 1.000 patiënten toevoegden , de gebedsinterventiegroep significant grotere verbeteringen toonde ten opzichte van de controlegroep. voor de primaire eindpunten gerelateerd aan spiritueel welbevinden, emotioneel welzijn en functioneel welzijn.

3. Verhoogt de levensduur

Wil je weten hoe je gelukkig en gezond kunt zijn, zoals sommige van de oudste levende mensen ter wereld, zoals degenen die in de zogenaamde blauwe zones wonen ? Veel honderdplussers melden dat hun spiritualiteit iets is dat hen elke dag weer op de been houdt, waardoor ze een doel hebben om 's morgens wakker te worden. Sommige studies hebben aangetoond dat een spirituele praktijk die door oudere volwassenen wordt onderhouden, kan fungeren als een natuurlijke buffer tegen chronische stress en helpt de kansen op het lijden aan de ziekte van Alzheimer , artritis, beroertes en andere veelvoorkomende leeftijdsgerelateerde aandoeningen te verminderen.

Het maakt niet uit of je moslim, christen, joods, boeddhist of hindoe bent - studies hebben aangetoond dat het regelmatig bijwonen van religieuze diensten, zelfs zo zelden als eens per maand, een verschil kan maken in hoe lang iemand leeft. Verbazingwekkend genoeg volgde in 2010 een studie in de Journal of Health and Social Behavior 3,617 mensen en ontdekte dat degenen die ten minste eenmaal per maand religieuze diensten bijwoonden hun risico op overlijden met ongeveer een derde verminderden! Als groep hadden de aanwezigen een langere levensverwachting, met een impact die even groot was als die van matige fysieke activiteit.

Het National Institute of Health Adventist Health Study had vergelijkbare bevindingen. Na het volgen van meer dan 34.000 mensen gedurende een periode van 12 jaar, ontdekten onderzoekers dat degenen die vaak naar de kerk gingen 15 tot 25 procent minder kans hadden om op elke leeftijd te sterven. Het is duidelijk dat deze resultaten aantonen dat mensen die aandacht schenken aan hun spirituele kant weten hoe ze stress kunnen verminderen en daarom lagere percentages hebben van hart- en vaatziekten, depressiestress en zelfmoord, en hun immuunsysteem lijkt beter te werken.

4. Versterkt goede gewoonten

Genezing van gebed en meditatie helpen beide om 'mindfulness' te vergroten, wat in werkelijkheid betekent dat je in het huidige moment leeft, beperkende of uitdagende overtuigingen uit het verleden loslaat en je eigen gedachten en neigingen beter leert kennen. In recente beoordelingen zijn veranderingen in hersenfunctie tijdens meditatie en andere mindfulness-technieken gedocumenteerd met behulp van elektrofysiologie, single photon emission computertomografie, PET en functionele magnetische resonantie beeldvorming.

Resultaten verschillen enigszins, maar over het algemeen vertonen ze verhoogde signalen in hersengebieden die verband houden met regulatie van emoties; aandacht controle; en toename van de afgifte van de "feel good hormones" dopamine, GABA en serotonine. Beoordelingen van de positieve effecten van de ontspanningstechnieken die bekend staan ​​als "op mindfulness gebaseerde stressvermindering" (MBSR) hebben aangetoond dat dit type oefening van nature depressie , angst en psychische problemen bij mensen met chronische ziekten kan verminderen, plus het kan stress verminderen, ruminatief denken en angstgevoelens, zelfs bij gezonde mensen.

Als gevolg van het maken van tijd voor deze gemoedsstimulerende ontspanningsoefeningen, zul je waarschijnlijk merken dat je je kunt houden aan andere belangrijke gewoonten met betrekking tot een gezonde levensstijl - bijvoorbeeld goed eten, goed slapen, sporten en tijd doorbrengen met en waarderen vrienden of familie. Dit zijn allemaal dingen die gemakkelijker worden wanneer onze geest op een goede plaats is, onze hormonen in balans zijn en onze neurotransmitters naar behoren werken.

Hoewel we in de VS en veel andere ontwikkelde landen over het algemeen goed werken en zeer productief zijn, "onszelf uitbranden" en de tijd verspillen om te ontspannen of voor onszelf te zorgen, werpt een brede, negatieve indruk op ons leven en onze gezondheid. Het maken van een schema wanneer we dagelijks thuis bemiddelen of bidden, of lid worden van een instelling of community die bestaat om ons aan te moedigen om dit te doen, is een krachtige manier om regelmatig te vertragen, ontspannen en ontstressen.

5. Brengt ons in contact met ons ware doel, dat angst en depressie bestrijdt

Dr. Robert Butler en zijn onderzoeksteam leidden een 11-jarig alomvattend door het National Institute of Health gefinancierde studie die keek naar de correlatie tussen 'een gevoel van een doel hebben' en een lang leven . Zijn team volgde hoogfunctionerende mensen tussen de 65 en 92 jaar oud en ontdekte dat mensen die een hoger doel en een duidelijk doel in het leven uitten - iets om in de ochtend op te komen en iets waarvan zij vonden dat het echt verschil maakte - gemiddeld langer leefden en waren scherper dan degenen die dat niet deden.

Wat bedoelen ze met een doelgerichtheid ? Dit kan iets eenvoudigs zijn als het zien en helpen van kinderen of kleinkinderen, goed vrijwilligerswerk doen dat andere mensen helpt, of jongere mensen belangrijke levenslessen leren. Dit is een effectieve manier om stress te verminderen of  depressies en angsten te bestrijden en  tegelijkertijd het eigenwaarde en zelfrespect te vergroten. De positieve effecten van dergelijke praktijken kunnen ook helpen bij het bestrijden van andere aandoeningen die verband houden met stress zoals PMS en krampen , hoofdpijn, " de winterblues ", slaapproblemen, enzovoort.

Volgens onderzoekers van The Blue Zones kan een boek dat de gewoonten van de langstlevende mensen op aarde, spiritualiteit en doel bestudeert, de levensduur verlengen, omdat het mensen helpt om een ​​"zen-achtige staat van totale eenheid aan te gaan ... je voelt je volledig ondergedompeld" in wat je aan het doen bent. Het wordt gekenmerkt door een gevoel van vrijheid, plezier, voldoening en geluk. "


ee842e3019fee30e4ca87cc93974d54b L - GEBEDS GENEZING EN BIDDEN WERKT DAT ECHT ? 5 BEWEZEN GEZONDHEIDSVOORDELEN VAN GEBEDS GENEZING

Nieuw bij bidden of mediteren? Hier leest u hoe u stress kunt verminderen en aan de slag kunt

  • Vorm een ​​spirituele gewoonte of routine : regelmatig bidden, idealiter elke dag op dezelfde tijd, stelt ons in staat om tijd vrij te maken voor ons om ons te concentreren op "de grote lijnen" en verbinding te maken met onze Schepper. Veel mensen vinden het het meest nuttig om 's ochtends te bidden of te bemiddelen, voordat' het leven in de weg staat '. We zagen Jezus dit doen zoals in Marcus 1:35 wordt vermeld . Anderen doen dit graag voor het slapengaan om zich te ontspannen en in slaap te vallen . Elk moment is gunstig, zolang je maar consequent oefent . Zelfs vijf tot tien minuten per dag kan een grote impact hebben.
  • Maak een persoonlijke missie : als je geen zin hebt, kan het vormen en noteren van je persoonlijke missie een goed begin zijn. Begin met het beantwoorden van deze vraag in een enkele, memorabele zin: waarom sta je 's morgens op? Het vinden van uw doel is essentieel voor uw leven en geestelijke gezondheid. Een geweldig boek om dit te begrijpen is The Purpose Driven Life van Rick Warren. Overweeg waar je gepassioneerd over bent, hoe je het leuk vindt om je talenten te gebruiken en wat echt belangrijk voor je is. Houd deze zaken in gedachten terwijl je bidt, visualisatie beoefent, dagelijks een danklijst opstelt of mediteert.
  • Keep It Simple : je kunt overal en altijd bidden of mediteren, met helemaal niets anders dan je eigen lichaam, wat het beste deel is! Creëer een ruimte in uw huis die stil is, een aangename temperatuur heeft en matig verlicht is. Maak de ruimte speciaal en vrij van rommel door misschien een meditatiekussen of -stoel te kopen, planten toe te voegen, inspirerende boeken te maken en etherische olie van wierook te verspreiden . Diep ademen, zeggen waar je dankbaar voor bent en visualisatie zijn ook geweldige manieren om contact te maken met God en spiritueel te groeien.
  • Zoek een partner of community: zoek een groep op waarmee u uw levensdoel kunt delen. Dit kan een spirituele leraar, kerk of genezingsgebedgroep, vriend, familielid of echtgenoot zijn - zolang het iemand is die je kan helpen om eerlijk je plan en je successen te beoordelen terwijl je het gevoel van verbondenheid met God en anderen versterkt. Als je al lid bent van een religieuze gemeenschap, overweeg dan nog meer betrokken te raken en een actievere rol te spelen in de organisatie. Betrokken raken bij activiteiten zoals zingen in het koor, het plannen van een groepsreis of vrijwilligerswerk kan het welzijn verbeteren en mogelijk stress verder verminderen.
  • Plaats een tijd, uur of hele dag speciaal voor het ontspannen en verbinden: teruggaand naar het voorbeeld van de langstlevende bevolkingsgroepen op aarde, een gemeenschappelijke gewoonte onder hen is het beoefenen van een "sabbat" of speciale dag om je te concentreren op je relatie met God, rust en vrede opbouwen. Bijvoorbeeld, de Zevende-dags Adventisten die in Californië wonen, oefenen een wekelijkse zaterdagse sabbat uit, net als veel praktiserende joden die zij rapporteren als een krachtige stressverlichter. Deze speciale dag creëert een "heiligdom in de tijd" waarin ze zich richten op God, hun families en de natuur. Ze werken niet en kinderen spelen geen georganiseerde sporten of doen geen huiswerk, maar gezinnen doen dingen samen, zoals wandelen, waardoor ze dichter bij God en hun familie komen te staan.Ga op zoek naar een goede kerk in jouw buurt probeer er een paar uit en blijf bij degene waar je je thuis voelt en waar je een klik met de mensen hebt.

je kunt op deze LINK KLIKKEN of op de foto van Jesus klikken daar kun je de ervaring zien van Akiane Kramarik zij had een ervaring met Jesus op zeer jonge leeftijd en verteld hier over op CNN zij heeft dit schilderij gemaakt van Jesus zoals zij hem gezien heeft,

download 4 - GEBEDS GENEZING EN BIDDEN WERKT DAT ECHT ? 5 BEWEZEN GEZONDHEIDSVOORDELEN VAN GEBEDS GENEZING

pinit fg en rect red 28 - GEBEDS GENEZING EN BIDDEN WERKT DAT ECHT ? 5 BEWEZEN GEZONDHEIDSVOORDELEN VAN GEBEDS GENEZING