Voedsel

GERST EN AFVALLEN ‘VERMINDERT DE EETLUST EN VERBETERT DE STOFWISSELING’

barley bread - GERST EN AFVALLEN  'VERMINDERT DE EETLUST EN VERBETERT DE STOFWISSELING'

Degenen die constant op zoek zijn om gezond te blijven, kunnen gerst in hun normale dieet opnemen; een studie gepubliceerd in het British Journal of Nutrition onthult dat het opnemen van gerst in het dieet het risico op diabetes verlaagt en de bloedsuikerspiegel verlaagt.

Het eten van gerstekernbrood gedurende 3 dagen verbeterde de metabolismes van de onderzoeksdeelnemers en verminderde bloedsuikerspiegel en insulinespiegels.

In het kielzog van een obesitas- epidemie in de VS zijn deze bevindingen bijzonder belangrijk. Momenteel is een derde van de volwassenen in de VS zwaarlijvig, waardoor ze het risico lopen op hartaandoeningen , beroertes , diabetes type 2 en bepaalde soorten kanker .

De onderzoekers – onder leiding van prof. Anne Nilsson van het Food for Health Science Center van de Universiteit van Lund in Zweden – zeggen dat vroeger, bepaalde onverteerbare koolhydraten , waaronder inuline, “is aangetoond dat ze hormonen in de darm stimuleren die betrokken zijn bij glykemische regulatie en regulatie van eetlust .”

Ze merken echter op dat minder wordt begrepen over de eigenschappen van onverteerbare koolhydraten.

Als zodanig voerde het team een ​​onderzoek uit met 20 gezonde deelnemers van middelbare leeftijd, van wie sommigen gerst kernelbrood aten bij het ontbijt, de lunch en het diner gedurende 3 dagen. De andere deelnemers aten een controle wit tarwebrood gedurende de 3 dagen.

Tussen 11-14 uur na hun diner elke dag, heeft het team de deelnemers beoordeeld op risico-indicatoren voor diabetes en hart- en vaatziekten.

De resultaten toonden aan dat de deelnemers die het gerstekorelbrood aten, hun metabolisme gedurende maximaal 14 uur verbeterden, en ze ervoeren ook een verlaagde bloedsuikerspiegel en insulineniveaus, evenals verbeterde eetlustcontrole en toename van insulinegevoeligheid.

“Het is verrassend en toch veelbelovend dat het kiezen van de juiste mix van voedingsvezels – in een korte tijdsspanne – zulke opmerkelijke gezondheidsvoordelen kan genereren,” zegt prof. Nilsson.

Gerst ‘verhoogde darmhormonen die het metabolisme en de eetlust reguleren’

Volgens de onderzoekers komen de positieve gezondheidseffecten tot stand wanneer de voedingsvezels in de gerstekern de darm bereiken, waar ze goede bacteriën verhogen en de afgifte van specifieke hormonen stimuleren.

“Na het eten van het brood gemaakt van gerstekorrels, zagen we een toename van de darmhormonen die het metabolisme en de eetlust reguleren, en een toename van een hormoon dat bijdraagt ​​tot het verminderen van chronische laaggradige ontstekingen bij de deelnemers,” zegt prof. Nilsson. “Op termijn kan dit helpen voorkomen dat er zowel hart- en vaatziekten als diabetes optreden.”

Medisch nieuws Vandaag vroeg professor Nilsson naar de specifieke inhoud van het brood dat in het onderzoek werd gebruikt. Ze legde uit dat het doel is om zoveel mogelijk intacte gekookte kernels als mogelijk te hebben.

In één brood dat ze gebruikten, hadden ze 595 g ongekookte gerstekorrels die ze ongeveer 12 minuten in 520 g water kookten. Ze legde uit dat de kooktijd langer kan worden gemaakt, maar de hoeveelheid water moet worden aangepast aan de grootte van de kookpot.

Kortom, al het water moet in de korrels worden opgenomen om klaar te zijn. Ze legde verder uit aan MNT :

We voegden 105 g witte tarwebloem toe aan de gekoelde pitten, 300 g water, 6 g droge gist en 5 g zout. Het deeg (we noemen het deeg, maar het ziet er niet uit als een gewoon deeg) werd voor een deel gekneed minuten en 30 minuten gereinigd in de kom, gevolgd door nog eens 35 minuten rijzen in een bakblik. Het is belangrijk om het deeg in de bakvorm te drukken zodat er geen luchtbellen zijn. Dit kan gedaan worden door er plasticfolie in te doen en vervolgens druk met je handen of, zoals we deden, met een ander bakblik. “

Ze voegde eraan toe dat, vanwege de kleine hoeveelheid gluten in het deeg, het niet veel verandert qua uiterlijk tijdens de proefperiode.

Ze bakten het brood totdat de binnenkant 96 ° C bereikte (bijna 205 ° F), wat ongeveer een uur duurde. Daarna bedekten ze het brood in de oven met aluminiumfolie en lieten het afkoelen.

Het belang van het onderzoeken van welke bacteriën worden beïnvloed door voedingsvezels

Naast hun studie, bieden de onderzoekers advies over het handhaven van een gezonde bloedsuikerspiegel. Ten eerste zeggen ze om brood te kiezen dat zoveel mogelijk volkoren heeft en witte bloem te vermijden.

Ze stellen ook voor om gerstekorrels toe te voegen aan soepen en stoofschotels en om witte rijst te vervangen door gekookte gerst. Bonen en kikkererwten die aan maaltijden worden toegevoegd, helpen de voedingsvezels te verhogen en tegelijkertijd een lage glycemische index te handhaven.

Prof. Nilsson en collega’s hopen dat hun onderzoek zal resulteren in een verandering in wat soorten voedingsvezels winkels bieden aan klanten, het bevorderen van een betere gezondheid.

Voor toekomstig onderzoek zei ze tegen MNT dat ze van plan zijn om “de onderliggende mechanismen van de gezondheidseffecten verder te onderzoeken.” In dit werk is het belangrijk om te onderzoeken wat er in de darm gebeurt en om te zien welke bacteriën door de voedingsvezels worden aangetast. ”

Ze veronderstelt dat “de gunstige effecten op het metabolisme afkomstig zijn van stimulatie van specifieke darmbacteriën.”

MNT heeft onlangs gerapporteerd over een onderzoek dat wees op een hoge vezelinname wanneer jonge vrouwen het risico op borstkanker zouden kunnen verlagen .

GERST EN AFVALLEN ‘VERMINDERT DE EETLUST EN VERBETERT DE STOFWISSELING’

pinit fg en rect red 28 - GERST EN AFVALLEN  'VERMINDERT DE EETLUST EN VERBETERT DE STOFWISSELING'