Gezondheid

HET GEHEIM OM GEZOND TE BLIJVEN

HET GEHEIM OM GEZOND TE BLIJVEN (ZELFS ALS JE ER GEEN ZIN IN HEBT)

De laatste tijd komt mijn oudste zoon - die drie jaar oud is - met een nieuwe favoriete reactie wanneer ik hem vraag iets te doen: "Ik ben niet in de stemming."

chips 0 - HET GEHEIM OM GEZOND TE BLIJVEN
PLAATS VAN DE REDACTIE
Hoe uw huis het moeilijker kan maken om af te vallen

Het is hilarisch omdat hij een kind is, maar het doet me denken aan een duidelijk minder schattige catch-zin die ik veel volwassenen heb horen gebruiken: "Ik ga stoppen, ik voel me gewoon niet toegewijd." Maar dat is geen echte reden om iets te stoppen. Dat is gewoon het volwassen equivalent van zeggen: "Ik ben niet in de stemming."

Als we elke keer stoppen als we ons niet toegewijd voelen , zetten we ons wiskundehuiswerk in de vierde klas nog steeds uit.

Waarom houden we vol met zoveel dingen in het leven, maar als het gaat om onze gezondheid en conditie, willen we het opgeven op het moment dat we stoppen met ons gemotiveerd te voelen?

Het grootste deel van het werk in de wereld wordt gedaan door mensen die er geen zin in hebben; de meeste mensen hebben niet echt zin om 's ochtends uit bed te komen. Gelukkig zijn we niet onze gevoelens. En we zijn ook niet uitsluitend onze gedachten. We hebben zowel een kortstondige, irrationele geest als een rationele geest voor de lange termijn.

De volgende keer dat je verlangt en zin hebt om te geven - of de volgende keer dat je de kans krijgt om dichter bij je doel te komen en je voelt je gewoon niet 'in de stemming' - let dan op wat je tegen jezelf zegt.

Op die moeilijke momenten kiezen we vaak voor wat ons het minst ongemakkelijk maakt op het moment, wat ons op de lange duur ertoe brengt op te geven wat we echt willen voor wat we ten onrechte tijdelijk denken dat we willen.

We eindigen de handel op korte termijn ongemak voor een dieper ongemak later.

Wanneer we die handel maken, laten we onze kortetermijn / irrationele geest het roer overnemen. Erken dat. Zeg hallo tegen het. Lach er zelfs om, maar besef dat we er niet naar hoeven te handelen.

Een van de 'geheimen' van succes is doen wat ons succesvol maakt, zelfs als we er geen zin in hebben. Het is gemakkelijk om succesvol te zijn als we er zin in hebben. Ga bijvoorbeeld begin januari naar een sportschool en je zult zien dat iedereen zich gemotiveerd en toegewijd voelt. Iedereen is in de stemming!

Maar hoe zit het als we er geen zin in hebben? Ga begin februari terug naar diezelfde sportschool. Het is waarschijnlijk een spookstad. Maar je kunt nog steeds degene zijn die opduikt: de waarheid is dat succes plaatsvindt als we niet in de stemming zijn om een ​​gezonde keuze te maken, maar toch doen.

Succes gebeurt wanneer we ons ergens aan houden door de onvermijdelijke hoogte- en dieptepunten, ongeacht hoe we ons voelen.

Daarom is dagelijkse en persoonlijke verantwoordelijkheid zo belangrijk. Gevoel voelen komt neer op onze acties. De sleutel is om onze acties zo realistisch mogelijk te maken.

Gisteravond bijvoorbeeld, keek ik tv en merkte dat ik naar ijs hunkerde. Ik zag hoe mijn Knicks opnieuw verpletterd werden en was in de stemming voor iets zoets om de pijn te verzachten. Ja, ik wist dat ik emotioneel honger had , niet fysiek hongerig, maar er moet een balans zijn tussen leven voor vandaag en leven voor morgen, toch?

Er is een aangetoonde relatie tussen eten voor de tv en gewichtstoename. Dus als je gaat eten terwijl je tv kijkt, is het handig om van tevoren te beslissen wat je gaat snacken als je trek krijgt. Deze strategie staat bekend als een 'implementatie-intentie'. De sleutel is om te beslissen wat we van tevoren zullen doen. Dat heb ik gisteravond niet gedaan, maar ik deed het op één na: ik zei tegen mezelf dat ik wat ijs kon krijgen als ik het nog steeds echt wilde hebben na wat fruit te hebben gegeten.

Dit is wat ik een micro-actie noem.

Stel uzelf de vraag: "Wat is de kleinst mogelijke actie die ik nu kan uitvoeren?"

Dit is een effectieve manier om een ​​verlangen te overwinnen. Het is ook een zeer effectieve manier om je betrokken te voelen. Hier zijn een paar andere manieren waarop micro-acties kunnen worden geïmplementeerd:

  1. Geen zin om 's ochtends op gang te komen? Maak je bed op .
  2. Geen zin om te ontbijten? Drink een glas water.
  3. Geen zin om enig werk te doen? Stuur een korte zakelijke e-mail.
  4. Geen behoefte om te oefenen? Loop gedurende vijf minuten. Of loop zelfs op de plaats terwijl je tv kijkt.
  5. Geen zin om de dag goed af te sluiten omdat je je " perfecte " eten verpestte? Focus op je volgende keuze.

Je snapt het, toch? Deze zijn allemaal erg goed te doen, hoe we ons ook voelen. Het zijn geen enorme, angstaanjagende acties - en dat is waarom ze zo effectief zijn.

Als ik me energiek en gefocust voel, is het natuurlijk makkelijker om goed te eten en te bewegen. Wanneer het gemakkelijk voelt ... nou, het is gemakkelijk! Natuurlijk voelt het niet altijd gemakkelijk. Betrokkenheid begint wanneer het niet gemakkelijk voelt . Als we niet in de stemming zijn om het juiste te doen, moeten we ons richten op micro-acties.

De waarheid is: onze acties dicteren onze gevoelens. Te vaak laten we onze gevoelens en gemoed onze acties dicteren. We voelen ons moe, dus we ontspannen, wat alleen die lethargische gevoelens bestendigt. We zijn in de stemming om ons te laten verwennen, dus dat doen we - wat ons alleen maar slecht maakt.

Eerst acties: dan volgen de gevoelens. Zeg tegen jezelf: "Ik ga een kleine, gezonde keuze maken en dan zien hoe ik me voel." Je hebt misschien geen zin om een ​​gezonde keuze te maken, maar als je slechts één micro-actie uitvoert, ben je op weg om de gewenste houding aan te nemen. Omdat als je eenmaal die gezonde keuze hebt gemaakt, je je goed voelt. En als je je goed voelt, voel je je geëngageerd.

pinit fg en rect red 28 - HET GEHEIM OM GEZOND TE BLIJVEN