Voedsel

HOE EIWIT SHAKES EN PROTEIN SHAKES KUNNEN HELPEN MET GEWICHTSVERLIES

HOE EIWIT SHAKES KUNNEN HELPEN MET GEWICHTSVERLIES

  • Kunnen eiwitshakes u helpen om af te vallen?
  • Wat zijn proteïne-shakes?
  • Voordelen van eiwitshakes
    • proteïne-shakes helpen Honger verminderen
    • eiwitshake Help calorieën te verbranden
    • proteine shake Help je buikje te ontdoen van buikvet
    • eiwitshake Voorkomt spierverlies
    • proteine shake Voorkomt gewichtswinst
    • eiwit shake Smaakt goed
  • Welke proteïnepoeders zijn de beste?
  • Eiwit Dosering en bijwerkingen
  • eiwit shakes Conclusie

Kunnen eiwitshakes u helpen om af te vallen?

Zijn proteïnen shakes een nieuw alternatief voor afvallen?

Zijn ze een beproefde manier om dat buikvet te verwijderen?

Nou, om het simpel te zeggen – dat zijn ze.

Ze bevatten veel eiwitten waarmee je de hele dag kunt werken, waaronder werken, gezond eten en het vinden van tijd om te sporten.

Dus, hoe helpen eiwitshakes precies om af te vallen?

En zijn ze het geld van een werkende moeder waard?

Welnu, dit artikel bevat veel informatie om u te helpen erachter te komen.

 

Wat zijn proteïne-shakes?

 

Eiwitshakes zijn dranken vermengd met eiwitpoeder, water en vaak extra ingrediënten.

Ze worden gebruikt als eiwitrijk voedsel van hoge kwaliteit niet echt beschikbaar is.

Ze zijn een geweldige aanvulling voor mensen die meer eiwitinname nodig hebben.

Hier zijn enkele van de meest populaire eiwitpoedertypen:

  • Wei-eiwit. Wei is de vloeistof die overblijft na het maken van kaas nadat de wrongel (kaas, ofwel caseïne-eiwit) is gespannen. Het bevat alle essentiële aminozuren ( 1 ).
  • Caseïne eiwit.  Een product op zuivelbasis dat ook alle essentiële aminozuren bevat ( 2 ).
  • Soja-eiwit. Een plantaardig product van sojabonen dat cholesterolvrij is, weinig verzadigd vet bevat en gunstig is voor uw gezondheid. Studies hebben aangetoond dat soja-eiwit uw eetgewoonten kan verbeteren en obesitas kan helpen voorkomen ( 3 ).
  • Hennepproteïne. Dit type is vergelijkbaar met soja-eiwit en andere zijn afgeleid van bonen of peulvruchten. Het bevat alle essentiële aminozuren, maar het is beperkt in het aminozuur lysine ( 4 ).
  • Rice Protein. Een plantaardig eiwit met veel cysteïne en methionine, maar arm aan lysine.
  • Erwtenproteïne. Een plantaardig eiwit met weinig aminozuren cysteïne en methionine

 

Voordelen van eiwitshakes

 

Honger verminderen

Dus je wilt afvallen.

En je hebt besloten dat het kopen van een paar eiwitpoedercontainers zal helpen.

Zodra je een glas drinkt voordat je begint aan de lange dag die voor je ligt, besef je: “Hé, ik heb niet zoveel honger”.

Dat is wat eiwitpoeder doet.

Een van de geweldige dingen over eiwitshakes is dat ze je honger of eetlust verminderen; ze maken het u gemakkelijk om gewicht te verliezen.

Dus, hoe verminderen ze je verlangens of honger naar een volledige maaltijd?

Nou, hier is één ding over proteïne – het verhoogt het niveau van eetlustverlagende hormonen (zoals GLPI, PYY en CCK) terwijl het niveau van het hongerhormoon ghrelin beter dan en voor langere tijd vermindert dan koolhydraten

Bovendien helpt eiwit je om je langer verzadigd en verzadigd te voelen

In feite bleek uit een onderzoek dat deelnemers tijdens de lunch tot 135 calorieën minder consumeerden dankzij een eiwitrijk ontbijt

Een andere studie testte het effect van een high-protein snack in de middag versus een snack met veel vet op twintig gezonde vrouwen.

Het resultaat? Tijdens de tests verbeterde de high-protein-snack in de middag de eetlustbeheersing en verminderde de voedselinname bij de vrouwen aanzienlijk

Zoals u in deze studiescenario’s kunt zien, kan het eenvoudigweg vervangen van een vetrijke snack- of junkfoodoptie voor eiwitten uw dieet op vele manieren aanzienlijk verbeteren.

En een van deze manieren is afvallen.

Zorg er echter voor dat je niet te veel eiwitten eet .

Het consumeren van een overmatige hoeveelheid eiwit (meer dan 35 procent van je dagelijkse calorieën) kan leiden tot extra calorieën in je dieet, en nog erger – verschillende gezondheidsproblemen veroorzaken

Een goede hoeveelheid te consumeren proteïne van je shake is 20 gram.

Als je echter een van die mensen bent die het extra eiwit nodig heeft om constant te sporten, gebruik dan alle eiwitten die je nodig hebt.

Maar als je niet weet hoeveel eiwitten je moet consumeren, lees dan verder voor een paar richtlijnen.

 

eiwit shake Help calorieën te verbranden

 

Het lijkt misschien frustrerend om je kind te zien rondrennen met eindeloze energie als een aantal calorieën worden verbrand in zijn of haar systeem.

Maar je kunt er niet aan ontsnappen.

Naarmate we ouder worden, vertraagt ​​ons metabolisme en kost het veel meer moeite dan een kind om calorieën te verbranden.

Maar eiwitshakes kunnen u helpen uw metabolisme te verhogen .

Met een eiwitrijk dieet kunt u elke dag meer calorieën verbranden

Dus, hoe helpt een eiwitshake bij het verhogen van je metabolisme?

Welnu, eiwitten – vooral met behulp van krachttraining – zullen je helpen spieren op te bouwen.

Spier verbrandt meer calorieën dan vet.

Bovendien kan een eiwitshake uw metabolisme verhogen door het thermische effect van voedsel of TEF.

Dit staat bekend als de toename van de stofwisseling die optreedt na het verteren van voedsel.

 

proteine-shake Help je buikje te ontdoen van buikvet

 

Je gevoel. Het zit koppig daar in het midden van je maag.

Misschien ben je ontevreden over hoe het eruit ziet, maar wees niet bang.

Proteine-shakes kunnen u helpen om wat buikvet uit uw darm te verwijderen.

Het is geen verrassing dat proteïneshakes je kunnen helpen buikvet kwijt te raken.

Onderzoekers zijn tot de conclusie gekomen dat een eiwitrijk dieet je helpt vet kwijt te raken, vooral het vet uit je darm (beter bekend als je buikstreek)

Een studie heeft aangetoond dat het simpelweg hebben van eiwitten 25 procent van de calorieën in je dieet bevat.

Binnen een jaar verloren deelnemers met 25 procent eiwitinname 10 procent meer buikvet dan degenen die de helft van dat bedrag aten

 

een eiwit shake Voorkomt spierverlies

 

Wanneer u op dieet gaat, kan afvallen uw metabolisme vertragen en ervoor zorgen dat u spiermassa verliest.

Met eiwitshakes kun je dit voorkomen.

Een eiwitrijk dieet, gecombineerd met krachttraining, kan je spieren laten winnen en de stofwisseling verhogen.

In één onderzoek, toen deelnemers een dieet met 36 procent eiwit hadden, verminderde hun metabolisme minder dan wanneer het dieet 15 procent eiwit had

Als je aan het trainen bent of krachttraining doet, zorg er dan voor dat je voor en na de training een eiwitshake consumeert.

Soms is het ook aan te raden om tijdens de training eiwitten te nemen.

Je zult zien dat energiebeten of eiwitrepen altijd op de takenlijst van de atleet staan ​​als ze zich voorbereiden op hun volgende training.

Wat eiwit shakes betreft, zal de helft van een glas (of meer) eiwitshake ervoor zorgen dat u het beste uit uw training haalt.

En daarna zullen die vermoeide spieren sneller herstellen.

Het is niet ongebruikelijk om reclame te zien voor eiwitshakes met bodybuilders, NFL-sterren en basketbalspelers.

Dit lijkt misschien een andere vergezochte advertentie, maar je kunt deze advertentie wel geloven!

Eiwitshakes kan daadwerkelijk helpen om spieren te krijgen.

Het is bewezen – niet door de beroemdheden, natuurlijk, maar met onderzoek.

 

proteine shakes voorkomen dat je gewicht aankomt

 

Het is erg belangrijk dat je gewicht verliest en het haalt naar je doel, maar wat gebeurt er nadat je je doel hebt bereikt?

Wat gebeurt er nadat u uw eiwitrijke dieet en gewichtsverliesplan met succes hebt voltooid?

Het is nog niet voorbij!

Je wilt niet helemaal opnieuw op gewicht komen en teruggaan naar ‘Stap 1’, waar je het buikvet had.

In feite moet u eiwitshakes opnemen in uw dagelijkse dieet. Waarom?

Ze kunnen u helpen voorkomen dat u die ponden terugkrijgt.

Je hebt zo hard gewerkt om het gewicht te verliezen; gooi je inspanningen niet weg.

Studies hebben aangetoond hoe de inname van eiwitten kan voorkomen dat je weer aankomt.

Een onderzoek toonde aan dat deelnemers die meer eiwitten kregen, meer gewicht konden verliezen en meer van het gewichtsverlies konden behouden .

De normaal-eiwitgroep kreeg 23{e53bba1030de5d23439f4ba6954652b37d97872d9284df4dd04ceeeea490ae9f} van hun verloren gewicht terug, terwijl de hoog-eiwitgroep slechts 9{e53bba1030de5d23439f4ba6954652b37d97872d9284df4dd04ceeeea490ae9f} terugkreeg ( 20 ).

 

een eiwit shake Smaakt goed

 

Wat is nog een ding om op te wijzen over eiwitshakes? Ze smaken heerlijk!

Op voorwaarde dat je niet eindigt met een grappig smakend eiwitpoeder, verwacht een lekker glas.

Een van de geweldige dingen om eiwitshakes in je dagelijkse voeding op te nemen, is dat het zo gemakkelijk is om verliefd op ze te worden.

Meng gewoon je eiwitpoeder – dat vanille, aardbei, chocolade, fruitmix, chai en vele anderen kan zijn – met een koud drankje.

Om een ​​heerlijk glas goedheid te maken, meng het eiwitpoeder met melk of ijs en water en gooi het dan in de blender of schud het krachtig.

Zorg ervoor dat deze volledig is gemengd, zodat je ten volle van je drankje kunt genieten.

 

Welke proteïnepoeders zijn de beste?

 

Zoals onthuld in de inleiding, zijn er verschillende soorten eiwitpoeders en ze hebben elk verschillende doelen.

Maar welke proteine shake is de beste?

Onderzoekers hebben geconstateerd dat “wei-eiwit op korte termijn meer verzadigend is, terwijl caseïne op de lange termijn meer verzadigend is.”

Maar simpelweg een sneller (maar korter) hongerverminderend effect hebben, betekent niet dat whey-eiwit je helpt meer gewicht te verliezen.

Om te benadrukken, hebben studies aangetoond dat wei, soja, rijst of ei proteïne supplementen allemaal dezelfde hoeveelheid vetverlies hebben opgeleverd

Eén groot voordeel is echter dat wei, soja en caseïne-eiwit alle essentiële aminozuren bevatten, in tegenstelling tot hennep-, rijst- of erwteneiwit (hoewel rijst en erwtenproteïnen gecombineerd ze allemaal omvatten).

Dit kan in plaats daarvan een reden zijn om dat type eiwitpoeder te kiezen, hoewel het feit of het poeder al dan niet alle aminozuren bevat, niet veel verschil maakt.

Tenzij proteïne-shakes je enige bron van proteïne zijn (wat niet het geval zou moeten zijn), is het type proteïnepoeder dat je kiest alles voor jou.

Deze soorten eiwitpoeders hebben allemaal hetzelfde basisdoel: u helpen om vet te verliezen.

Dus dat gezegd zijnde – niet te veel benadrukken over de eiwitpoeders.

 

Eiwit shake Dosering en bijwerkingen

 

Begin elke dag met 1 lepel eiwitpoeder.

Drink een proteine shake ofwel voor of in plaats van een maaltijd.

Naarmate u verder komt en meer informatie krijgt, zult u ontdekken hoeveel u moet drinken of welk proteïnepoeder moet drinken.

U merkt bijvoorbeeld dat het drinken van soja-eiwit ten opzichte van wei-eiwit (bijvoorbeeld) uw voeding of maag beïnvloedt.

Meestal staat de aanbevolen dosering eiwitpoeder op het etiket aan de zijkant van het product.

Sommige producten adviseren 1 lepel voor de maaltijd, terwijl anderen na het sporten 2 bollen aanbevelen.

Studies hebben aangetoond dat de totale eiwitinname van 0,5 tot 1 gram per pond van uw gewicht dagelijks de beste resultaten oplevert van gewichtsverlies .

Wat betreft bijwerkingen, kijk uit voor een opgeblazen gevoel, diarree, krampen en gas als u lactose-intolerant bent of als u whey-eiwit of caseïne-eiwit consumeert.

Denk eraan – wei-eiwit en caseïne-eiwit zijn zuivelproducten.

Dus om dit te voorkomen – schakel eenvoudigweg over naar uw andere opties: rijst, hennep, erwt of soja-eiwit.

De hoeveelheid eiwit in uw dieet moet 25 tot 35 procent van uw calorie-inname bedragen.

Zoals eerder is aangetoond, hebben onderzoeken aangetoond dat 25 procent eiwitinname de deelnemers heeft geholpen gewicht te verliezen en dat gewichtsverlies te behouden.

Als u zich zorgen maakt dat u niet dagelijks voldoende eiwitten binnenkrijgt, overleg dan met uw arts voordat u begint met het nemen van proteïneshakes.

Hij of zij kan je zelfs een goede aanbeveling geven voor producten en het aantal grammen dat je zou moeten consumeren.

En als je een bodybuilder bent of constant aan het trainen bent, neem dan een beetje meer eiwitten dan wat wordt aanbevolen.

Waarom? Wanneer u traint, raken uw spieren en lichaam vermoeid.

Zoals eerder vermeld, dienen eiwitshakes ook als herstellend drankje voor deze pijnlijke of pijnlijke delen van uw lichaam.

En als je constant traint, verbrand je tonnen calorieën en zul je die proteïne nodig hebben voor herstel en energie.

 

eiwit shakes – proteine shake Conclusie

 

Dit artikel gaf je heel veel informatie over de soorten eiwitpoeders, de voordelen van eiwitshakes en hoe je je eigen heerlijke glas kunt maken.

Er zijn talloze eiwitpoeders om online of in winkels te kiezen, maar stress niet te veel.

Er is niet veel verschil in kosten tussen de eiwitkrachten.

In feite kost een typische container ongeveer  20-30.

Doe geen moeite met het betalen van een belachelijk bedrag van iets meer dan  50 euro- je kunt alles krijgen wat je nodig hebt met goedkopere en net zo effectieve proteïnepoedermerken en -producten.

En een ander ding? Je hoeft geen eiwitshakes te consumeren.

Sommige mensen hebben zelfs geen extra supplementen nodig; ze krijgen al de eiwitten of voedingsstoffen uit hun dieet.

Maar als u het moeilijk vindt om voldoende eiwitten te eten om u te helpen gewicht te verliezen – ga je gang en probeer het!

eiwitshakes – proteine shakes Het kan de aankoop waard zijn.

HOE EIWIT SHAKES KUNNEN HELPEN MET GEWICHTSVERLIES