Dieet en Gewichtsverlies

HOE GEMOTIVEERD TE BLIJVEN OM AF TE VALLEN

weight loss motivation - HOE GEMOTIVEERD TE BLIJVEN OM AF TE VALLEN

HOE GEMOTIVEERD TE BLIJVEN OM AF TE VALLEN

WE VRAGEN EEN EXPERT WAAROM VASTHOUDEN AAN GOEDE GEWOONTEN MOEILIJK IS EN HOE JE ER BETER IN KUNT WORDEN

Niemand, en we bedoelen niemand, kunnen altijd gemotiveerd blijven. Zelfs de meest toegewijde Olympiërs hebben momenten waarop ze niets liever willen dan hun training te verlaten en op de bank zitten met een pakket chips voor het gezin, en al die influencers die foto's van hun gezonde maaltijden en constante workouts plaatsen, nemen gewoon verstandig geen foto's van de motiverende crises die tussendoor ontstaan.

Dus, als al je pogingen om af te vallen in het verleden zijn weggevaagd, maak je geen zorgen - je bent absoluut niet de enige. Om tot de bodem te komen van wat motivatie zo een wispelturige vriend maakt en hoe we beter kunnen worden in het vasthouden aan de dingen die we echt willen doen, sprak Coach met Juliet Hodges, een gedragsveranderingsadviseur voor Bupa UK .

We nemen aan dat wanneer mensen proberen af ​​te vallen, ze zeer gemotiveerd beginnen maar dat snel verliezen - is dit wat je hebt waargenomen?

Ja! Er zijn twee soorten motivatie: intrinsiek en extrinsiek. We zijn intrinsiek gemotiveerd om activiteiten te doen waar we echt van genieten, zoals tijd doorbrengen met vrienden of heerlijk eten. Extrinsieke motivatie drijft ons echter om dingen te doen voor de uitkomst of beloning, zoals studeren om goede punten te halen uit een test. Zoals je zou verwachten, is intrinsieke motivatie op de lange termijn veel duurzamer. Helaas is gewichtsverlies een extrinsieke motivator en mensen genieten vaak niet van de veranderingen die ze maken om het te bereiken, zoals meer sporten of gezonder eten. Erger nog, de resultaten zijn meestal traag om te verschijnen. Dit betekent dat mensen zichzelf vaak dingen laten doen die ze niet leuk vinden, voor resultaten die ze niet snel genoeg zien - een recept voor een motiverende ramp.

Hoe lang duurt het meestal om de motivatie om te vervagen?

Er is geen vaste hoeveelheid tijd. Motivatie alleen is niet genoeg om een ​​verandering te maken en te behouden - er zijn nog veel andere factoren die kunnen bepalen of je succesvol bent of niet. Het kan deels te maken hebben met je vermogen, wat inhoudt dat je fysieke vaardigheden, kennis nodig hebt om de juiste veranderingen aan te brengen en de wilskracht om door te gaan. Je moet ook rekening houden met je omgeving, zoals de tijd en het geld dat je beschikbaar hebt en of je ondersteuning hebt van je familie en vrienden. Zelfs als je gemotiveerd bent, zijn er veel dingen die kunnen voorkomen dat je je doel kunt bereiken, zoals het niet vinden van de tijd om te trainen of in de verleiding komen om een ​​afhaalmaaltijd te bestellen. Hoe gemotiveerd u ook bent, het is gemakkelijk voor het leven om in de weg te zitten.

Wat zijn de belangrijkste redenen waarom mensen hun motivatie verliezen?

We verliezen motivatie om verschillende redenen. Je zult misschien niet genieten van je nieuwe dieet of trainingsregime, dus je zult meer wilskracht nodig hebben om gefocust te blijven. Op een normale dag gebruik je je reserves aan mentale energie om uit bed te komen als je alarm afgaat, je woon-werkverkeer te volgen, problemen op het werk op te lossen en om te gaan met moeilijke collega's. Dus tegen de tijd dat je thuiskomt, is het moeilijk jezelf te motiveren om te oefenen.

Het is gemakkelijk om slachtoffer te worden van het "what the hell" -effect. Dit is wanneer we op een kleine manier verglijden, alsof we een zoete traktatie op kantoor hebben. Zodra dit gebeurt, wordt het gemakkelijker om verleid te worden door meer. Een cheat-dag kan dan een cheat-week of -maand worden.

Ons huidige en toekomstige zelf zijn ook verbroken. Met andere woorden, ons toekomstige zelf voelt als een afzonderlijke persoon voor ons. Dit kan afvallen een uitdaging maken, omdat het voelt alsof iemand anders baat zal hebben bij het harde werk dat we nu doen. Dus je zou het misschien moeilijker vinden om onmiddellijk genoegens op te geven, zoals een pizza eten of op de snooze-knop drukken.

Hoe kun je gemotiveerd blijven?

Motivatie is geen permanente staat, dus het is onrealistisch om te verwachten dat je je altijd gemotiveerd zult voelen. Denk maar aan de laatste keer dat je echt zin kreeg om een ​​nieuwe sportschoolroutine te beginnen, alleen om op de sluimerknop te drukken toen je alarm de volgende ochtend afgaf. In plaats daarvan is het belangrijk om te onthouden dat gemotiveerd voelen niet nodig is om aan de slag te gaan en manieren te vinden om ervoor te zorgen dat je blijft doorgaan, ook als je dat niet wilt.

Een manier om uw aanvankelijke enthousiasme te benutten, is door inzetapparatuur te gebruiken. Probeer een oefencursus te boeken met annuleringskosten of ga ermee akkoord om te trainen met een vriend die je niet teleur wilt stellen. Dit zal je helpen geconcentreerd te blijven, zelfs als je motivatie is afgenomen.

Er zijn zelfs enkele apps en websites die je kunt proberen, zoals Stickk , waarmee je jezelf een doel kunt stellen, een tijdsperiode waarin je het kunt bereiken en een hoeveelheid geld die je verliest als je er niet aan vasthoudt. Als het verliezen van geld niet genoeg straf is, kun je ook kiezen waar dit geld naar toe gaat: naar een vriend, een goed doel of omdat je je steunt, of een die je haat, zoals een rivaliserend voetbalteam!

Een ander voorbeeld is Bupa Boost , een app waarmee je kunt concurreren met je collega's op een virtueel leaderboard op basis van gezondheidsgerelateerde doelen die je zelf hebt gesteld.

Veel van ons vallen van de wagen af, omdat we niet genieten van wat we doen. Dus probeer iets dat je leuk vindt te combineren met je nieuwe gedrag. Een geweldige manier om dit te doen, is door naar je favoriete muziek of podcast te luisteren wanneer je in de sportschool bent. Dit kan wat broodnodig genot toevoegen om je door te laten gaan.

Tot slot, het belangrijkste om te onthouden is jezelf niet te verslaan als je het vergeet. We zijn alleen menselijk en het maken van grote veranderingen in levensstijl is ongelooflijk moeilijk. Mensen die zichzelf met compassie behandelen wanneer ze fouten maken, zullen veel vaker proberen blijven en uiteindelijk hun doelen bereiken.

pinit fg en rect red 28 - HOE GEMOTIVEERD TE BLIJVEN OM AF TE VALLEN