Gezondheid

HOE KOKOSOLIE KAN HELPEN MET GEWICHTSVERLIES EN LOVE HANDLES

HOE KOKOSOLIE KAN HELPEN MET GEWICHTSVERLIES EN LOVE HANDLES

Inhoudsopgave

  • Hoe kokosolie zorgt voor afvallen
    • Medium-keten verzadigde vetzuren
    • Helpt buikvet te verliezen
    • Helpt uw ​​stofwisseling
    • Onderdrukt eetlust
    • Regelt bloedsuiker
  • De juiste olie kiezen
  • Kokosolie voor gewichtsverlies
  • Hoge calorieën in kokosolie

Gezondheids voorlopers houden kokosolie vooraan in de voorraadkasten van gezondheidsliefhebbers door exclusieve informatie vrij te geven – kokosolie kan je helpen af ​​te vallen.

Velen prijzen kokosnoot als een superfood met medicinale kracht.

Eeuwenlang werd kokosolie in tropische culturen gebruikt voor zijn gezondheidsvoordelen.

Tegenwoordig ondersteunt de wetenschap de geneeskrachtige eigenschappen van kokosolie, dus het is zeker de moeite waard om op te slaan.

Studies tonen aan dat het gebruik van kokosolie leidt tot een verhoogde hoeveelheid gewichtsverlies, vergeleken met andere oliën ( 1 ).

Kokosolie bevat een mix van gezonde vetzuren, die een positief effect hebben op je metabolisme en het lichaam een ​​boost van energie geven.

Naast de voordelen van gewichtsverlies is kokosolie gunstig voor de behandeling van de ziekte van Alzheimer, het stimuleren van het immuunsysteem, het hydrateren van de huid en het stimuleren van de haargroei.

Maar in dit artikel kijken we naar de wetenschap achter de manieren waarop kokosolie u kan helpen vet te verminderen en gewicht te verliezen.

 

Hoe kokosolie zorgt voor afvallen

 

Medium-keten verzadigde vetzuren

 

Het klinkt misschien als een oxymoron om te zeggen dat vet je kan helpen om af te vallen, maar zo werkt kokosolie.

De voordelen van kokosolie exploderen in populariteit onder artsen en fitnessliefhebbers.

Terwijl andere oliën lange-keten vetzuren bevatten, bevat kokosolie middellange-keten verzadigde vetzuren (MCFA’s).

MKVZ’s worden anders gemetaboliseerd dan hun neven met een lange keten.

Ze beginnen in het spijsverteringskanaal en worden naar de lever geleid.

Vanuit de lever worden deze zuren dan omgezet in ketonlichamen of geconsumeerd voor energie.

Ketonlichamen zijn in water oplosbare moleculen die energie leveren aan je hersenen, spieren en nieren.

Een ander voordeel van MKVZ’s is dat ze helpen uw bloedsuikerspiegel stabiel te houden.

Dus ze helpen extreme suiker- en dieptepunten te voorkomen, die anders hunkeren naar zoete, zoute en ongezonde items zouden kunnen veroorzaken.

 

Helpt buikvet te verliezen

 

Obesitas is een groeiend probleem, vooral in de westerse samenleving.

Extra gewicht dragen is ongemakkelijk en het kan ook gevaarlijk zijn voor uw gezondheid (vooral vet in de onderbuik).

Het vet dat zich aan je buik hecht (visceraal vet) kan je darmen, maag en organen opbouwen.

En het is in verband gebracht met kanker. Abdominale obesitas kan vooral gevaarlijk zijn.

Als dit niet wordt gecontroleerd, kan deze vorm van obesitas in de toekomst leiden tot ernstiger problemen.

Ze omvatten het verhoogde risico op coronaire gebeurtenissen, hart- en vaatziekten en diabetes type 2 ( 2 , 3 , 4 ).

Het is frustrerend en uitdagend om buikvet kwijt te raken, maar kokosolie kan je helpen.

Onderzoek toont aan dat kokosolie een positief effect kan hebben op abdominale obesitas, vooral bij vrouwen.

In een onderzoek kregen 40 vrouwtjes (alle 20 tot 40 jaar) gedurende 12 weken elke dag zowel kokos- als soja-oliesupplementen.

Alle deelnemers volgden ook een routine van dagelijkse lichaamsbeweging en een caloriearm dieet.

Tegen het einde van het onderzoek waren beide groepen afgevallen, maar alleen de vrouwelijke deelnemers verminderden hun buikvet ( 5 ).

Een andere studie toonde aan dat groepen die kokosoliesupplementen gebruikten een significante, dagelijkse afname van de middelomtrek meldden ( 6 ).

Omdat kokosolie de energie verhoogt, is het ook een favoriete olie voor sporters die spiermassa willen opbouwen.

 

Helpt uw ​​stofwisseling

 

Het toevoegen van gezonde vetten aan uw dieet kan uw metabolisme daadwerkelijk helpen stimuleren ( 7 ).

Maar niet alle vetzuren gaan gezonde voordelen voor uw lichaam betekenen.

Lange-keten vetzuren kunnen moeilijk zijn voor het lichaam om over te brengen in energie.

In plaats daarvan zal het lichaam ervoor kiezen om deze zuren als vet op te slaan. Maar in tegenstelling tot vetten met lange ketens, helpen MCFA’s je lichaam om vet te oxideren.

Eenmaal geconsumeerd, worden MCFA’s onmiddellijk gebruikt als energie (door de ketontransformatie).

Een studie onthulde dat deelnemers die dagelijks 1-2 eetlepels MKVZ’s consumeerden gemiddeld 120 extra calorieën per dag verbrandden ( 8 ).

Deze resultaten toonden een verhoogd energieverbruik van 5{e53bba1030de5d23439f4ba6954652b37d97872d9284df4dd04ceeeea490ae9f} (840 extra calorieën per week).

Deze uitgaven vinden plaats omdat MCFA’s uw metabolisme versnellen en uw lichaam toestaan ​​om meer vet en calorieën te verbranden, zelfs in rust.

Naast het stimuleren van een traag metabolisme, toonde één onderzoek aan dat kokosolie de metabole snelheid feitelijk kan verhogen om opgeslagen vet te verbranden ( 9 ).

Een andere studie toonde aan dat ratten die medium-chain-vetten kregen 23{e53bba1030de5d23439f4ba6954652b37d97872d9284df4dd04ceeeea490ae9f} minder lichaamsvet (en 20{e53bba1030de5d23439f4ba6954652b37d97872d9284df4dd04ceeeea490ae9f} minder gewicht) kregen dan ratten die langketenige vetten kregen ( 10 ).

Na het consumeren van middellange keten triglyceriden voor een proef van 27 dagen, tonen vergelijkbare studies een verbeterd energieverbruik bij mensen met overgewicht ( 11 ).

Kokosolie kan ook helpen bij de spijsvertering en helpt het lichaam om vetoplosbare vitamines te absorberen, wat leidt tot een betere opname van essentiële vitaminen en mineralen.

 

Onderdrukt eetlust

 

Echt gewichtsverlies gebeurt wanneer je lichaam meer calorieën verbruikt dan het verbruikt.

De meeste mensen tellen geen calorieën omdat ze liever in het donker zijn over hun dagelijkse inname.

En in werkelijkheid is het tellen van calorieën niet nodig om af te vallen.

Kokosolie helpt het gewicht te beheersen door uw eetlust te beteugelen. Het verhoogt de verzadiging.

Met andere woorden, u zult een langere periode voller voelen.

En hoe voller je lichaam aanvoelt, hoe minder calorieën je binnenkrijgt.

In theorie verlaag je je dagelijkse calorie-inname, wat je verlangen naar snack of binge kan onderdrukken.

In één onderzoek werden zes gezonde mannen op een hoog MCFA-dieet geplaatst.

De resultaten toonden aan dat elke man gemiddeld 256 minder calorieën per dag at ( 12 ).

Deze resultaten zijn gedeeltelijk te wijten aan middellange-ketenige vetzuren.

Studies tonen aan dat dieren die deelnemen aan een MKVZ-dieet minder voedsel binnenkrijgen dan dieren met langketenige vetrijke diëten ( 13 ).

Een significante bevinding is nog niet vastgesteld, maar studies suggereren dat het eetlustremmende effect van MKVZ’s te wijten kan zijn aan een hormoon ( 14).

Dit hormoon kan worden vrijgegeven nadat de MKVZ’s zijn verbruikt, waardoor uw lichaam zich vol en tevreden zou voelen.

Andere studies suggereren dat kokosolie werkt om de eetlust te beteugelen, vanwege de ketonlichamen die uw lever produceert na het innemen van de olie ( 15 , 16 ).

 

Regelt bloedsuiker

 

Je lichaam heeft de energie nodig om te functioneren. Daarom is calorie-inname zo belangrijk voor het behoud van een gezond, actief lichaam.

Wanneer uw bloedsuikerspiegel daalt, kunt u in de verleiding komen om regelrecht naar suikerhoudende dranken of snacks te gaan.

Suiker is een klasse van koolhydraten , die in energie verandert en een snelle boost geeft.

Suiker werkt als een snelle energiefix, maar het zal je bloedsuikerspiegel flink beschadigen en onnodige pieken veroorzaken.

Studies tonen aan dat deelnemers die naar energie in de vorm van zoete snacks vroegen, zich na een uur consumeren een verhoogde vermoeidheid, verminderde energie en hogere spanningssnelheden voelden ( 17 ).

Zoals vermeld, worden de MCFA’s in kokosolie omgezet in energie.

In tegenstelling tot suiker kan kokosolie een energieboost veroorzaken zonder insuline te storen.

Het consumeren van kokosolie vóór de maaltijd verlaagt ook de glykemische impact van uw maaltijd, wat helpt bij het voorkomen van het verbranden en dippen van de bloedsuikerspiegel.

De vetten in kokosolie verteren langzamer dan koolhydraten.

Met andere woorden, uw maaltijden zullen gelijkmatig worden verteerd, zodat ze uw bloedsuikerspiegel niet zullen verstoren.

 

De juiste olie kiezen

 

Alle oliën zijn niet gelijk gemaakt.

Daarom is het belangrijk om de juiste soort olie te kiezen voor gewichtsverlies.

Kokosolie is bestand tegen hitte, wat betekent dat oplosmiddelen moeten worden gebruikt om het te extraheren.

Om te voorkomen dat chemicaliën uit de extractie komen, is het beter om een ​​hoogwaardige merkolie te kopen.

Kies 100{e53bba1030de5d23439f4ba6954652b37d97872d9284df4dd04ceeeea490ae9f} biologische vierge kokosolie.

Het heeft het hoogste behoud van micronutriënten en is verwerkt zonder schadelijke chemicaliën en pesticiden.

Kokosolie van hoge kwaliteit is gemakkelijk te vinden bij de meeste supermarkten.

Kokosolie varieert van $ 5 tot $ 20, afhankelijk van het merk.

In bulk kopen biedt vaak kortingen van hoogwaardige distributeurs.

 

Kokosolie voor gewichtsverlies

 

Je kunt kokosolie gebruiken in plaats van andere vetten (zoals boter of plantaardige oliën).

Merk op dat kokosolie stevig is, dus het moet niet worden overgebracht naar een lepel totdat het is gesmolten.

Je kunt kokosolie gemakkelijk in een pan laten smelten, maar velen vinden dat magnetronen de handigste methode is.

Als je van kokosnoot houdt, is kokosolie een gezonde, heerlijke keuze.

Met een subtiele hint van kokosnoot, deze olie zorgt voor knapperige coatings voor eiwit gerechten, die vochtig gebak en muffins creëert.

Als je dagelijks geen olie consumeert, suggereren sommigen de olie vloeibaar te maken en twintig minuten voor de maaltijd een lepel te drinken.

Dan kunt u uw eetlust verminderen en uw lichaam voller laten voelen van kleinere porties.

Kokosolie kan ook worden gebruikt in kruidenthee of andere warme dranken.

Het voegt een gladde textuur toe met een vleugje kokosnoot.

Bij het beginnen met je kokosolie-routine, zou je aanvankelijk heel weinig moeten consumeren.

Als je lichaam aan de olie went, verhoog dan geleidelijk de hoeveelheid.

Consumeer kokosolie bij de eetlepel (maximaal drie keer per dag).

Als u liever niet dagelijks een lepel olie doorslikt, zijn kokosolie-capsules ook verkrijgbaar in drogisterijen.

 

Hoge calorieën in kokosolie

 

Sommige studies tonen aan dat de gemiddelde Amerikaan minstens 3 eetlepels olie per dag consumeert ( 18 ).

Om de voordelen voor de gezondheid te plukken, vervangt u ongezonde oliën (zoals palmolie) door kokosolie.

Als afslankmethode wordt kokosolie steeds populairder, maar het is belangrijk om te onthouden dat olie calorieën bevat.

Sommigen beweren zelfs dat kokosolie vol calorieën is en vermeden moet worden als je probeert af te vallen.

Olie is dik. Volgens het Amerikaanse ministerie van landbouw bevat één kopje kokosolie 1.945 calorieën ( 19 ).

Hoe dan ook, de calorieën in kokosolie gaan niet op dezelfde manier metaboliseren als de calorieën in een cheesecake.

Kokosolie wordt efficiënt gemetaboliseerd omdat het thermogeen is.

Met andere woorden, het verbrandt sneller calorieën (en verhoogt het energieverbruik) dan andere vetten met dezelfde hoeveelheid calorieën ( 20 ).

Vanwege de metabolische voordelen van deze olie, mogen deze calorieën geen negatief effect hebben op uw gewicht.

Over het algemeen mag je niet meer dan drie eetlepels kokosolie per dag overschrijden.

 

Bijwerkingen

 

Zolang u deze olie met mate gebruikt en geen kokosnootallergieën heeft, mag u geen bijwerkingen ervaren.

Studies tonen zelfs aan dat kokosolie de bijwerkingen van andere medicijnen en kankerbehandelingen daadwerkelijk kan onderdrukken ( 21 ).

Symptomen van een kokosnotenallergie omvatten ademhalingsreacties (zoals ademhalingsmoeilijkheden, kortademigheid en piepende ademhaling).

Andere symptomen zijn netelroos en duizeligheid, maar deze symptomen zijn zeldzaam.

 

Conclusie

 

Met de magie van MCFA’s op je metabolisme, kan kokosolie helpen bij gewichtsverlies en helpen bij gewichtsbehoud.

Zoals met alle voedingsmiddelen, consumeer de olie met mate om onnodige gewichtstoename te voorkomen.

Nog steeds niet overtuigd dat kokosolie het doet?

Een studie wees uit dat degenen die kokosolie eten hun totale lichaamsvet dagelijks te verminderen en hun taille (verminder 22 ).

Kokosolie verdient zijn plaats in uw voorraadkast als een onmisbare voedingsnoodzaak.

Dieet en lichaamsbeweging spelen een belangrijke rol bij gewichtsverlies.

Om een ​​gezond lichaam te behouden, raden artsen een goed uitgebalanceerd dieet en minstens 30 minuten aan lichaamsbeweging per dag aan.

Gewichtsverlies voordelen terzijde, er zijn veel voordelen voor de gezondheid die komen met het toevoegen van kokosolie in uw dagelijkse voeding.

Kokosolie geeft je misschien geen rimpelende buikspieren, maar het aanbrengen van kleine veranderingen in je dieet (zoals het overschakelen van olijfolie naar kokosolie) kan in de loop van de tijd een enorme impact hebben op je gezondheid

HOE KOKOSOLIE KAN HELPEN MET GEWICHTSVERLIES EN LOVE HANDLES

pinit fg en rect red 28 - HOE KOKOSOLIE KAN HELPEN MET GEWICHTSVERLIES EN LOVE HANDLES