Slaap & Dromen

HOE OM TE GAAN MET SLAAPVERANDERING MET NACHTDIENSTEN

depressed looking man sitting on bed - HOE OM TE GAAN MET SLAAPVERANDERING MET NACHTDIENSTEN

HOE OM TE GAAN MET SLAAPVERANDERING MET NACHTDIENSTEN

Voor sommige mensen zijn werkende nachtdiensten een manier van leven. Ze kunnen naadloos tussen dag en nacht doorgaan alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Er zijn een aantal beroepen, zoals de hulpdiensten, die constant van mensen verlangen dat ze naar hun werk gaan en zich absoluut op hun gemak voelen. Echter, deze mensen werken waarschijnlijk al jaren in nachtdiensten en hun lichaam en geest zijn gewend aan de veranderingen.

Voor degenen die nog niet bekend zijn met nachtploegen, is het vaak een enorme schok voor de routine, het duurt lang voordat de tweede natuur wordt.

Ik interviewde dr. Catherine Darley, oprichter van The Institute of Naturopathic Sleep Medicine in Seattle, en Jamie Harris, Submission Sub Editor bij Digital Spy, twee experts in nachtdiensten, om twee heel verschillende redenen, om te zien wat ze dachten.

'Verschuivingswerk is inherent moeilijk, omdat je wakker moet zijn wanneer het lichaam is ontworpen om te slapen en wanneer het lichaam fysiologisch wakker is en slaapt. Hier zijn een paar tips:

De beste strategie is om een ​​levensstijl te creëren waarbij de slaapuren niet van dag naar nacht hoeven te worden verschoven. Ten minste mensen zouden 4 kernuren moeten aangeven waar ze slapen, ongeacht of het een werkdag is of niet. Slaap bijvoorbeeld altijd van 08.00 uur tot 12.00 uur.

Om dit haalbaarder te maken, bedenk en noteer je die activiteiten die je zeker moet doen tijdens de dag dat vrienden en geliefden wakker zijn. Dit zou onder meer doktersafspraken, sociale contacten en buitensporten inhouden. Plan ook welke activiteiten je in de late uren heel graag doet terwijl anderen slapen.

Let op het tijdstip van de nacht wanneer je prestaties slechter zijn en plan doelbewust gemakkelijke en veilige taken gedurende die tijd. '.

'Ik werk van maandag tot en met vrijdag van 02.00 tot 08.00 uur, dus ik ga in het weekend goed slapen. Over het algemeen heb ik mijn slaap opgesplitst, een paar uur ervoor, van ongeveer 22.00 uur tot 02.00 uur en dan na mijn dienst van 8.00 uur tot ongeveer 11.30 uur. Ik heb soms een dutje in de middag als ik tijd heb. Ik vind het moeilijker om een ​​nieuwe week na een normaal slaapweek te beginnen - terwijl ik thuis werk, neem ik meestal een dutje tijdens mijn half uur pauze op maandag en soms dinsdag, maar daarna ben ik het normale patroon gewend nog een keer.

De beste tip die ik iemand zou geven, is proberen zoveel mogelijk te houden aan een gewoon slaappatroon - als je de hele dag met slapen kunt omgaan, probeer dan in een heel blok te slapen in plaats van het te splitsen zoals ik. Maar als je je slaap moet opsplitsen, probeer dan op hetzelfde moment vast te houden voor consistentie en je lichaamsklok langzaamaan went er gewoon aan. Als je het kunt verlengen naar de dagen waarop je niet werkt, is dat nog beter, maar misschien loop je het risico je sociale leven te verpesten. '

Als we deze beide lezen, is het duidelijk dat routine een essentieel onderdeel is van slapen en zich uitgerust voelen, wat belangrijk is, maar uiteindelijk niet verrassend, omdat we altijd gewoontedieren zullen zijn. Toch zijn hier enkele snelle tips die u kunt meenemen om uw slaap slaperiger te maken en uw uren van opwinding levendiger te maken.

5 extra tips om met nachtverschuivingen om te gaan en een goede nachtrust te krijgen

Voorbereiding staat voorop

Recht in een nachtdienst gaan is moeilijk en het zal niet lang duren voordat je je oogleden openhoudt om wakker te blijven. Slaap de dag ervoor zoveel mogelijk in en neem een ​​middagdutje voordat je nachtdienst begint, zodat je zo alert mogelijk bent.

Blokkeer het licht / geluid

Sommige mensen hebben geen probleem met slapen gedurende de dag, terwijl anderen het een echt probleem vinden en er moeite mee hebben. Geef jezelf de best mogelijke kans op een goede nachtrust door verduisterende jaloezieën te kopen voor de slaapkamer, terwijl oordopjes kunnen helpen om elk geluid dat je slaapt, te blokkeren.

Overdrijf de cafeïne niet

Het kan verleidelijk zijn om een ​​kop koffie te pakken om vermoeidheid te voorkomen, maar dat is niet altijd het beste idee. Door cafeïne te drinken aan het begin van je dienst kun je je alerter voelen, maar wees je er op gespitst om te veel te drinken. Dit kan ertoe leiden dat je later in je dienst een cafeïnecrash hebt, het moeilijk kan maken om in slaap te vallen als je klaar bent en verschillende andere problemen kunt veroorzaken  .

Eet slim

Alleen omdat je werkdag 's nachts werkt, moet je er nog steeds voor zorgen dat je goed eet. Ontbijten als je opstaat en 'lunch' hebt in het midden van je dienst. Eet echter niets te zwaar in het midden van je dienst, omdat je hierdoor je traag kunt voelen en de drang om in slaap te vallen nog groter zal worden. Weinig, licht en vaak is een goede vuistregel om te leven.

Probeer zo veel mogelijk te oefenen

Volgens onderzoek in het Helpcentrum Slaapstoornissen kan regelmatige lichaamsbeweging je helpen om beter te slapen (of te slapen) en je wakker te voelen tijdens je diensturen. Je zult er misschien geen zin in hebben, maar elke dag een kleine hoeveelheid beweging zal je helpen om je alerter te voelen, je meer energie te geven en je ook te helpen om gezond te slapen.

Dit zijn richtlijnen die voor de meeste mensen kunnen werken, maar het gaat erom een ​​routine te vinden die het beste bij u en uw werk past.an met slaapverandering wanneer op nachtdiensten

HOE OM TE GAAN MET SLAAPVERANDERING MET NACHTDIENSTEN

pinit fg en rect red 28 - HOE OM TE GAAN MET SLAAPVERANDERING MET NACHTDIENSTEN