Dieet en Gewichtsverlies

Hoeveel calorieën zitten er in een pond lichaams vet?

  • Wat is lichaamsvet?
  • Bevat 1 pond vet echt 3.500 calorieën?
  • De 500-calorie tekort: feit of fictie?
  • Betere manieren om af te vallen
    • De lichaamsgewichtplanner
    • Enkele verandering van het gewicht van het onderwerp Predictor
  • Gewichtsverlies betekent een afname van de spiermassa
  • Conclusie

Het aantal calorieën in één pond lichaamsvet is de afgelopen jaren een hot topic geweest.

Er vindt momenteel een debat plaats op wetenschappelijk en gezondheidsgebied: zijn 3.500 calorieën in feite gelijk aan één pond lichaamsvet, of is dat aantal vals en onbetrouwbaar?

Dit artikel onderzoekt dit debat door te kijken naar verschillende studies en bewijzen om te ontdekken hoeveel calorieën er in één pond lichaamsvet zitten .

Bovendien leer je over de mythe van 500 calorieën en leer je nieuwe manieren om gewichtsverlies betrouwbaarder en realistischer te maken.

Wat is lichaamsvet?

Het definiëren van het lichaamsfeit is een beetje ingewikkelder dan je zou verwachten.

Lichaamsvet bestaat niet alleen uit puur vet.

Integendeel, lichaamsvet heeft verschillende componenten die de volledige massa vormen.

Menselijk lichaamsvet is 54 tot 85 procent lipiden; lipiden zijn opgeslagen triglyceriden.

Triglyceriden zijn speciale glycerolmoleculen verbonden aan 3 vetzuren.

De rest van het vet is meestal water en ook eiwitten en enzymen.

Zuiver vet heeft een hoog energiegehalte, dat gemiddeld ongeveer 9 calorieën per gram bedraagt.

Daarom is het calorie-gehalte in puur vet gemiddeld 4.100 calorieën per pond.

Omdat het menselijk lichaam geen zuiver vet heeft, is het caloriegehalte van het werkelijke lichaamsvet lager

Bevat 1 pond vet echt 3.500 calorieën?

In 1958 publiceerde een wetenschapper met de naam Max Wishnofsky een artikel in het American Journal of Clinical Nutrition waarin stond dat één pond gewichtstoename of gewichtsverlies gelijk is aan 3.500 calorieën.

Dit betekent in feite dat als u één pond lichaamsvet wilt verliezen, u nog eens 3.500 extra calorieën moet verbranden ( 2 ).

Wishnofsky’s onderzoek is de meest geaccepteerde vuistregel voor gewichtsverlies.

De meeste belangrijke programma’s voor gewichtsverlies, wetenschappelijke studies, het berekenen van gewichtsverlies en het volgen van apps , en dergelijke gebruiken zijn onderzoek als de optimale formule voor gewichtsverlies.

Recente studies zijn echter begonnen te suggereren dat zijn onderzoek en berekeningen niet zo definitief zijn als ooit werd aangenomen.

Neem deze waarden bijvoorbeeld uit andere bronnen in overweging:

Eén pond = 454 gram

Zuiver vet = 8,7-9,5 calorieën per gram

Lichaamsvet – 87{e53bba1030de5d23439f4ba6954652b37d97872d9284df4dd04ceeeea490ae9f} vet

Er kan worden aangenomen dat één pond lichaamsvet ergens tussen de 2.843 en 3.752 calorieën kan bevatten.

Dit is een veel groter bereik dan aanvankelijk werd aangenomen, wat een aanzienlijk verschil kan maken in uw vermogen om gewicht te verliezen in de mate waarin u denkt dat u bent gaan geloven.

De 500-calorie tekort: feit of fictie?

Wishnofsky had wat blunders met zijn studie en conclusies.

Wishnofsky nam ten onrechte aan dat wanneer je afvallen, je alleen vetweefsel verliest.

Evenmin heeft hij rekening gehouden met hoe ons lichaam daadwerkelijk zal reageren op gewichtsverlies ( 4 ).

Volgens Kevin Hall, een onderzoeker bij het National Institute of Diabetes and Digestive and Kidney Diseases, wanneer je voor het eerst begint met het verminderen van je calorie-inname per dag, daalt een aantal calorieën dat je lichaam natuurlijk verbrandt.

Dus, wanneer u voor het eerst met uw dieet begint en 500 calorieën per dag snijdt, zult u beginnen met afvallen.

Naarmate de tijd vordert, is gewichtsverlies niet zo eenvoudig, omdat je lichaam zich aanpast aan het gewichtsverlies en het calorietekort – je stofwisselingssnelheid daalt, wat betekent dat je door moet gaan met het verminderen van calorieën naarmate de tijd vordert om het tempo van het gewichtsverlies te behouden je had in het begin.

Dit breekt de regel van “3.500 calorieën per pond” en de mythe van 500 calorieëntekorten.

Het overschat zwaar de hoeveelheid gewicht die u in een bepaalde periode kunt verliezen ( 4 ).

Naarmate je vordert in je reis van het gewichtsverlies, zul je je calorietekort moeten verhogen om meer gewicht te verliezen .

Gewichtsverlies gebeurt helaas niet in een perfect lineair proces.

Gewichtsverlies vertraagt ​​na verloop van tijd terwijl je lichaam zich aanpast en je moet veranderingen aanbrengen om af te vallen ( 4 ).

Betere manieren om af te vallen

Gelukkig zijn er een paar geweldige methoden waarmee je in de loop van de tijd efficiënter en effectiever kunt afvallen.

Er zijn veel online tools en speciale mobiele apps die u kunnen helpen om uw doelstellingen voor gewichtsverlies te bereiken.

De lichaamsgewichtplanner

De Body Weight Planner is een fantastische tool voor zowel gewichtsverlies als gewichtsbehoud.

Deze tool is anders dan de meeste andere planners, omdat er rekening mee wordt gehouden dat zowel dieet als lichaamsbeweging gewichtsverlies beïnvloeden.

Bovendien houdt het rekening met hoe uw lichaam reageert wanneer u het aantal calorieën vermindert dat u eet ( 5 ).

Je metabolisme verandert als je minder calorieën begint te eten.

Het probleem met veel afslankplanning en calorie-trackers is dat ze gewichtsverlies overschatten.

De Body Weight Planner lost deze zorgen rechtstreeks op.

Het kan u een meer op maat gemaakt doel bieden op basis van verstrekte informatie.

De planner werkt door te voorspellen hoe uw lichaamsgewicht zal veranderen en schat hoe lang het zal duren om uw streefgewicht te bereiken.

Het bepaalt deze informatie door uw uitgangsgewicht en het geschatte fysieke activiteitsniveau te nemen.

Vervolgens wordt bekeken hoe factoren zoals trainingsroutine en dieetplan je metabolisme in de loop van de tijd kunnen veranderen en aspecten van gewichtsverandering en lichaamsvet kunnen beïnvloeden ( 5 ).

Enkele verandering van het gewicht van het onderwerp Predictor

Deze geweldige tool voor gewichtsverlies is ontwikkeld door het Pennington Biomedical Research Center.

Vergelijkbaar met de Body Weight Planner, kan het nauwkeurig het gewichtsverlies berekenen op basis van uw trainingsniveau en dieet.

Dit is een op Excel gebaseerd bestand en programma dat u naar uw computer kunt downloaden.

Het is ook beschikbaar als een op Java gebaseerd programma.

Zodra u het programma hebt, voert u waarden in zoals uw geslacht, leeftijd, lengte, het aantal dagen waarop u uw streefgewicht wilt bereiken, enz.

Het programma formuleert vervolgens de voorspelling op basis van uw gegeven waarden ( 6 ).

Een interessant kenmerk van dit programma is dat het u in staat stelt om het dynamische model te vergelijken met de vuistregel voor gewichtheffen met een gewicht van 3.500 calorieën.

Laten we een voorbeeld bekijken:

Stel dat u een vrouw bent, 30 jaar oud, uw streefgewicht is 125 pond en u wilt het gewicht verliezen in 120 dagen.

U geeft alle waarden op waar het programma om vraagt ​​(het vraagt ​​om meer waarden die hierboven worden vermeld).

Zodra het berekend is, kunt u een grafiek en een tabel met voorspelde waarden zien.

U kunt ook een tabel bekijken met het dynamische model en het model met 3.500 calorieën naast elkaar.

Het dynamische model voorspelt dat u na 120 dagen met een dagelijks tekort van 500 calorieën 123 pond zou wegen, terwijl het 3.500 calorieënmodel gewichtsverlies overschat en toont dat u in 120 dagen 116,8 pond zou wegen.

Hoewel dit geen verbluffend verschil is, is het laatste inweggetal voldoende om u het gevoel te geven dat u niet zo succesvol bent in uw reis van het gewichtsverlies als u werd geleid om te geloven dat u zou zijn.

Waar het op neer komt – in werkelijkheid is gewichtsverlies waarschijnlijk langzamer dan de claims van het 500-calorieëntekortplan.

Ja, je zult nog steeds afvallen, maar verwacht dat het langer duurt dan je zou willen.

Gewichtsverlies betekent een afname van de spiermassa

Wanneer u met uw plan van het gewichtsverlies begint, is uw hoofddoel om echt lichaamsvet te verliezen.

Lichaamsvet is direct onder de huid en ook rond uw vitale organen.

Daarom is het erg belangrijk om uw algehele lichaamsvet te verminderen, zodat uw organen efficiënt kunnen werken.

Hoewel gewichtsverlies, lichaamsbeweging en voeding u helpen om lichaamsvet te verliezen, verliest u ook wat van uw spiermassa ( 7 ).

Het is belangrijk om de hoeveelheid spiermassa die u verliest tijdens het sporten en het trainen te verminderen of te elimineren, want hoe meer spiermassa u heeft, hoe meer calorieën uw lichaam zal verbranden, zelfs wanneer u uitrust.

Spieren gebruiken meer calorieën dan vet.

Wie wil er geen tonnen meer calorieën verbranden als hij op de bank zit of slaapt?

Dus hoe kun je voorkomen dat je spiermassa verliest en zelfs meer spiermassa opbouwt ?

Er zijn een paar heel eenvoudige manieren om dit te bereiken.

  • Gewichtstraining.  Pak jezelf een paar gewichten en begin aan een gewichtstraining en weerstandsregime. Je hoeft geen uren in de sportschool door te brengen met zware gewichten naast de bodybuilders. Voeg gewoon een paar dagen matige weerstandstraining toe aan uw huidige cardio-gebaseerde workoutplan ( 8 ). Als het heffen van gewicht u niet aanspreekt, probeer dan yoga of Pilates. Deze vormen van lichaamsbeweging gebruiken grote groepen spieren. Yoga zal geleidelijk aan spieren opbouwen op een minder inspannende manier.
  • Consumeer eiwit. Met hogere niveaus van eiwit in uw dieet, verliest u veel minder kans op een grote hoeveelheid spiermassa. Studies suggereren dat eiwitsupplementatie de spiermassa zal verbeteren en de prestaties tijdens activiteit en oefening zal verbeteren ( 9 ). De algemene vuistregel is om een minimum van “8 gram eiwit te eten voor elke 20 pond lichaamsgewicht” – idealiter 10 tot 35 procent van je dagelijkse calorieën ( 10 ).

Conclusie

Afvallen is een uitdaging, maar niet onmogelijk.

Gewichtsverlies zal over het algemeen langer duren dan veel diëten en gewichtsverliesplannen u doen geloven.

U moet klaar zijn voor toewijding, consistentie en hard werken.

Bij het ontwerpen van een plan voor gewichtsverlies moeten de mythe van 500 calorieën tekort en de onnauwkeurigheid van de regel van “3.500 calorieën in 1 pond” worden opzij gezet na de eerste fase van gewichtsverlies.

Deze algemeen aanvaarde regels kunnen aan het begin van je reis werken, maar ze zullen na verloop van tijd hun effectiviteit verliezen.

Binnen een paar dagen zal je lichaam zich aanpassen aan je lichtere gewicht en zal je metabolisme vertragen.

Dit maakt het uitdagender om een ​​aantal calorieën te verbranden die nodig zijn om een ​​stabiel tempo van gewichtsverlies te behouden.

Daarom is het belangrijk om uw dieet en trainingsschema om de paar weken te veranderen – ongeacht of dat betekent dat u uw trainingsintensiteit moet verhogen of het aantal dagen dat u traint of dat u wat calorieën uit uw dagelijkse voeding moet snijden.

Misschien vindt u zelfs dat een combinatie van de twee strategieën het beste werkt voor u en uw behoeften.

Zorg ervoor dat je tijdens dit proces ook spiermassa behoudt en wint.

Het zorgt ervoor dat het metabolisme van je lichaam hoog blijft.

Spieren verbranden meer calorieën dan vet, zelfs tijdens rustperiodes.

Zorg ervoor dat je aan krachttraining doet, yoga, Pilates en / of voldoende eiwitten eet om spiermassa op te bouwen en te behouden.

Over het algemeen is afvallen op de juiste manier een langzaam proces.

Je moet geduld oefenen en je gewichtsverliespraktijken aanpassen, omdat gewichtsverlies na verloop van tijd afneemt.

Als u de informatie in dit artikel goed gebruikt, is de kans groter dat u na verloop van tijd consistente resultaten ziet en ziet u het succes van het gewichtsverlies dat u zoekt.

Hoeveel calorieën zitten er in een pond lichaamsvet?