Dieet en Gewichtsverlies

HOEVEEL KOOLHYDRATEN MOET JE ETEN OM AF TE VALLEN?

HOEVEEL KOOLHYDRATEN MOET JE ETEN OM AF TE VALLEN?

  • Koolhydraten en calorieën
  • Low Carb Diet en Diabetes Type 2
  • Voedingsaanbevelingen voor gewichtsverlies
  • Andere gezondheidsvoordelen van een dieet met weinig koolhydraten
  • Wanneer een Low Carb-dieet schadelijk kan zijn voor uw gezondheid
  • Als Low Carb Diet weinig of geen resultaten liet zien
  • Koolhydraten en fruit
  • Hoge Cortisol-niveaus en gewichtstoename
  • Koolhydraten en glycemische index (GI)

Heb je overwogen om een ​​koolhydraatarm dieet te volgen met de bedoeling om af te vallen?

Als u ‘ja’ hebt geantwoord op deze vraag, vindt u hier alles wat u moet weten over een koolhydraatarm dieet.

Een koolhydraatarm dieet vermindert overmatige honger en eetbuien.

Het zal u ook voor langere tijd tevreden en vol houden.

U hoeft niet langer uw voedselporties te verminderen bij het eten of zelfs het tellen van de calorieën – wat behoorlijk frustrerend kan zijn.

Een ander feit dat je moet weten over het eten van koolhydraten tijdens het proberen om af te vallen, is dat het metabolisme van elk individu anders is.

Daarom kunnen sommigen zwaarder worden door het eten van koolhydraten, terwijl anderen dat misschien niet doen.

Het hangt ook af van uw leeftijd, geslacht, gewicht, ziekten en ziekten en activiteitsniveaus – sommige kunnen actiever zijn dan andere en uw gewicht.

Koolhydraten en calorieën

Volgens studies die werden uitgevoerd door Dr. Nancy F. Krebs en haar team , is bewezen dat een koolhydraatarm dieet helpt om gewicht te verliezen efficiënter dan een caloriearm dieet.

Een koolhydraat arm dieet heeft meestal grotere hoeveelheden voedsel met eiwitten. Low carb diëten helpen ook met het verminderen van de risico’s van hart- en vaatziekten.

Low Carb Diet en Diabetes Type 2

Studies hebben aangetoond dat een dieet met weinig koolhydraten gunstig is voor mensen die lijden aan diabetes type 2.

Ze hadden deze studie uitgevoerd bij mensen met diabetes type 2 en met een vorm van hart- en vaatziekten.

De resultaten hebben aangetoond dat een koolhydraatarm dieet niet alleen een toename van onverzadigde vetten en eiwitten veroorzaakt, die diabetes beheert, maar ook helpt bij de cardiovasculaire aandoeningen.

Daarom wordt een koolhydraat arm dieet aanbevolen bij een vetarm dieet.

Hoe meer koolhydraten die tijdens een maaltijd worden geconsumeerd, ertoe leiden dat er meer suiker in de bloedbaan wordt opgenomen.

De toename van suiker in de bloedbaan zorgt ervoor dat de bloedsuikerspiegel stijgt.

Mensen die lijden aan diabetes type 2 hebben geëxperimenteerd met het koolhydraat arme dieet, ze merkten een aanzienlijke verandering in hun gezondheid en gewicht.

Deze mensen voelden zich niet alleen beter, maar voelden zich ook alerter en hadden hun medicijnen niet zo vaak nodig als voorheen.

 

women measuring her waist - HOEVEEL KOOLHYDRATEN MOET JE ETEN OM AF TE VALLEN?

 

Voedingsaanbevelingen voor gewichtsverlies

Voordat u begint met een koolhydraatarm dieet, moet u er rekening mee houden dat alle voedingsmiddelen met koolhydraten anders zijn.

Sommige vruchten, volle granen en groenten die koolhydraten bevatten bevatten ook andere nuttige voedingsstoffen zoals antioxidanten, fytochemicaliën en vezels.

Daarom moeten deze voedingsmiddelen worden opgenomen in uw normale dieet.

Koolhydraten die moeten worden vermeden zijn:

  • Suikerhoudende koolzuurhoudende dranken en gezoete dranken
  • Gebakken voedsel zoals cakes, koekjes enz.
  • Gezoete voedingsmiddelen
  • Zetmeelrijk voedsel zoals pasta’s en brood

Deze voedingsmiddelen bevatten veel calorieën en koolhydraten, wat vervolgens bijdraagt ​​tot gewichtstoename.

Koolhydraten die je moet opnemen in je normale dieet zijn:

  • noten
  • groenten
  • Volkoren
  • fruit
  • Groenten
  • Vetarme zuivelproducten

De aanbevolen hoeveelheid koolhydraten per dag is 130 gram.

Om de bloedsuikerspiegel in evenwicht te houden, wordt aanbevolen om naast vezelrijke vetten ook voedingsmiddelen te consumeren die rijk zijn aan vezels.

Het eten van een verscheidenheid aan gemengde maaltijden zal ook helpen bij het absorberen van de koolhydraten in de bloedbaan.

Het wordt ook aanbevolen om uw eiwitinname te verhogen.

Voedingsmiddelen die rijk zijn aan vezels, helpen bij de spijsvertering en hebben geen effect op de bloedsuikerspiegel.

Voedingsmiddelen die rijk zijn aan vezels leveren je ook energie .

Daarom moet vezelrijk voedsel in uw dieet worden opgenomen en moeten ze dagelijks worden geconsumeerd.

Voedingsmiddelen met veel eiwitten zijn:

  • Mager rood vlees
  • Kip
  • eieren
  • Viszalm en andere vissen die omega 3 bevatten
  • Melk
  • Yoghurt
  • Voedingsmiddelen die rijk zijn, zijn soja, zoals tofu en dranken die soja bevatten
  • Pistachio noten
  • zaden
  • Peulvruchten – bonen, erwten en linzen

Geraffineerde koolhydraten moeten ook worden vermeden, omdat deze bijdragen aan gewichtstoename.

Dit zijn:

  • Meel
  • brood
  • Suiker
  • Voedingsmiddelen met veel glucose

Je lichaam heeft maar een minimale hoeveelheid glucose nodig, die in het lichaam afbreekt en je energie geeft.

Alle overtollige glucose in het lichaam draagt ​​bij aan de gewichtstoename.

De extra glucose wordt meestal opgeslagen in je spieren en lever.

Dit wordt dan omgezet in vet.

 

complex carbohydrates - HOEVEEL KOOLHYDRATEN MOET JE ETEN OM AF TE VALLEN?

 

Andere gezondheidsvoordelen van een dieet met weinig koolhydraten

 

Lage koolhydraten diëten zijn niet alleen gunstig voor snel afvallen en het verbranden van vet sneller.

Een koolhydraatarm dieet helpt ook bij het voorkomen en behandelen van hoge bloeddruk, hoge cholesterolwaarden, hart- en vaatziekten, metabool syndroom en diabetes.

Low carb diëten helpen bij deze aandoeningen niet alleen vanwege het lage koolhydraatgehalte maar ook vanwege de vervangingen.

Een koolhydraatarm dieet heeft meestal gezondere voedingskeuzes, zoals onverwerkte koolhydraten en eiwitten.

Wanneer u voedingsmiddelen met een hoog proteïnegehalte kiest, vermijd dan te veel rood vlees en ander vlezig voedsel, omdat dit mogelijk tot het risico van sommige kankers en hart- en vaatziekten kan leiden.

Een koolhydraatarm dieet is ook gunstig voor diegenen die worstelen en lijden aan obesitas.

 

bread tape measure - HOEVEEL KOOLHYDRATEN MOET JE ETEN OM AF TE VALLEN?

 

Wanneer een Low Carb-dieet schadelijk kan zijn voor uw gezondheid

 

Vermijd ineens en volledig koolhydraten uit uw normale voedingspatroon te verwijderen.

Door koolhydraten volledig en plotseling uit te snijden, kan dit leiden tot:

  • Vermoeidheid
  • Misselijkheid
  • loomheid
  • Diarree
  • Constipatie
  • hoofdpijn

Als u lijdt aan een van deze symptomen, raadpleeg dan onmiddellijk uw arts voor verder advies.

Een volledige vermindering van koolhydraten kan leiden tot gastro-intestinale problemen, verzwakking van de botten en een tekort aan vitaminen en mineralen.

Een laag koolhydraatgehalte, lager dan 20 gram per dag, kan leiden tot ketose .

Ketose is een aandoening waarbij het lichaam niet voldoende glucose ontvangt.

De symptomen van ketose zijn:

  • Slechte adem
  • Extreme zwakte en vermoeidheid
  • Milde tot ernstige hoofdpijn

Met een tekort aan glucose kan je lichaam geen energie produceren om je de hele dag nieuw leven in te blazen.

 

Als Low Carb Diet weinig of geen resultaten liet zien

 

Als je al een tijdje vasthoudt aan het koolhydraatarme dieet en je hebt nog geen gewicht verloren, kan dit de volgende redenen hebben:

1. Lage koolhydraatnacks en -snacks – als u veel lage koolhydraten heeft gebruikt, zoals koekjes, snoep, brood en muffins. Dit kan mogelijk een oorzaak zijn van het niet afwerpen van vet.

2. Te veel noten – noten zijn over het algemeen uitstekend voor je gezondheid, maar te veel noten kunnen ertoe leiden dat je geen gewicht verliest. Probeer je inname van noten te beperken, in plaats van dagelijks te consumeren. Probeer het maar een of twee keer per week te consumeren.

3. Vetten – elk dieet vereist gezonde vetten, maar overdrijf het niet. Vetten zoals kokosolie, avocado-olie, olijfolie en kokosmelk kunnen ook helpen bij het afvallen. Het wordt nog steeds aanbevolen om deze te beperken, en uw porties te verminderen. Wanneer u deze oliën gebruikt, gebruik ze dan matig.

4. Te veel fruit – het is begrijpelijk om ongezonde junkfood te vervangen door grotere porties fruit. Sommige vruchten kunnen echter ook bijdragen tot gewichtstoename in plaats van af te vallen. Sommige vruchten zijn ook zeer rijke bronnen van koolhydraten die tot gewichtstoename leiden.

5. Te veel eten – let op uw porties en porties. Uw proteïnebediening per maaltijd moet de maat van uw hand hebben. Je moet ook snijden in zetmeelrijke groenten, omdat dit bijdraagt ​​aan gewichtstoename.

6. Terugglijden naar oude gewoonten – sommige mensen hebben misschien een gewichtsverlies opgemerkt en zijn vervolgens weer teruggekeerd in hun oude eetgewoontes. Misschien door een koolzuurhoudende zoete frisdrank te drinken of door iets zoets te eten. Door dit te doen, zal het je gewicht niet behouden en zal je langzaam weer meer gewicht gaan winnen.

7. Gebrek aan slaap – slapeloosheid en slaapgebrek leiden tot gewichtstoename, de reden hiervoor is dat het lichaam samen met andere hormonen vertraagt ​​en het zorgt voor meer gewicht.

8. Stress – dit is een veelvoorkomende factor die bijdraagt ​​aan gewichtstoename, vooral als u op zoek bent naar comfort in voedsel. Ernstige stress resulteert in het vrijkomen van cortisol. Cortisol leidt vervolgens tot gewichtstoename.

9. U bent net begonnen met het koolhydraatarme dieet – het is begrijpelijk om snel resultaten te verwachten en een aanzienlijk gewichtsverlies te verwachten zo snel mogelijk. Het kan echter enige tijd duren voordat het koolhydraatarme dieet resultaten oplevert. Geef echter niet te snel op, want elk individu is anders. Misschien heeft het bij sommige mensen sneller gewerkt, terwijl bij anderen het misschien wat meer tijd nodig heeft om resultaten te produceren.

Koolhydraten en fruit

Sommige vruchten bevatten veel koolhydraten en deze hebben meestal tot gevolg dat de insulinespiegels in de bloedbaan toenemen.

Insuline wordt geproduceerd door de alvleesklier en helpt bij het regelen van de bloedsuikerspiegel.

Te veel insuline in de bloedbaan kan mogelijk het risico op bepaalde vormen van kanker, chronische ziekten en diabetes verhogen.

Daarom is het van vitaal belang om uw fruitinname te controleren en fruit met veel koolhydraten te vermijden, aangezien deze de bloedsuikerspiegel verhogen.

Hiermee produceert de alvleesklier meer insuline.

Vruchten met weinig koolhydraten en lage insulineniveaus produceren:

  • druiven
  • Bessen – braambessen, frambozen, aardbeien en bosbessen

Het is niet waarschijnlijk dat deze vruchten de alvleesklier meer insuline produceren.

Ze bevatten ook erg weinig koolhydraten. Dit zijn de perfecte vruchten die moeten worden opgenomen in een koolhydraatarm dieet.

Vruchten met veel koolhydraten en meer insuline produceren:

  • Gedroogd fruit
  • veenbessen
  • mango’s
  • bananen
  • sinaasappels

Deze vruchten moeten worden beperkt en in kleine hoeveelheden worden gegeten om de bloedsuikerspiegel in evenwicht te houden.

 

Hoge Cortisol-niveaus en gewichtstoename

 

Hoge cortisolspiegels worden veroorzaakt door stress, wat kan leiden tot gewichtstoename.

Hoge cortisolgehaltes resulteren ook in hunkeren naar koolhydraten.

Hoge cortisolgehaltes zorgen er ook voor dat de maag meer vet opslaat.

De vetcellen in de maag zijn hierdoor bijzonder gevoelig voor hoge cortisolspiegels, dit resulteert in een aanzienlijke gewichtstoename.

Als u uw cortisolspiegels wilt testen, raadpleeg dan uw arts.

Een bloedtest kan worden uitgevoerd om te controleren hoe hoog de cortisolspiegels zijn.

Om te voorkomen dat de cortisolspiegel toeneemt, moet u eetaanvallen vermijden en deze voedingsmiddelen consumeren:

  • Knoflook
  • Kamille thee – dit is zeer gunstig als u lijdt aan slapeloosheid of als u niet slaapt. Het helpt je ook om kalm en ontspannen te blijven.
  • Bessen – met name donkere bessen helpen bij het verlagen van de cortisolspiegel.
  • Olijfolie – dit vermindert de cortisolspiegel en helpt ook bij het verlagen van het cholesterolgehalte.
  • Haver – haver geeft een hormoon vrij dat serotonine wordt genoemd, dit is ook bekend als het ‘goed gevoel’ hormoon. Met een toename van serotonine resulteert dit in een verlaging van de cortisolspiegels.
  • Zalm – dit is een must voor elk koolhydraatarm dieet, niet alleen vanwege de essentiële vetzuren, maar het vermindert ook met succes de cortisolspiegel.
  • Oesters – ze bevatten veel zink, waardoor de hoge cortisolgehaltes effectief worden verlaagd.

 

Koolhydraten en glycemische index (GI)

 

Het is van vitaal belang om koolhydraten met een hoge glycemische index te vermijden, omdat dit de stijging van de bloedsuikerspiegel veroorzaakt.

Voedingsmiddelen met een hoge glycemische index verhogen ook het risico op hartaanvallen en ze zijn gunstig voor het verlagen van het cholesterolgehalte.

Voedingsmiddelen met een lage glycemische index zijn ook uiterst gunstig voor gewichtsverlies.

Deze voedingsmiddelen hebben een lage glycemische index en ze moeten worden opgenomen in uw normale dieet.

  • Appels
  • komkommers
  • Wortels
  • Spinazie
  • Broccoli
  • tomaten
  • courgettes
  • linzen
  • Ontbijtgranen
  • Magere melk
  • aubergines
  • HOEVEEL KOOLHYDRATEN MOET JE ETEN OM AF TE VALLEN?

pinit fg en rect red 28 - HOEVEEL KOOLHYDRATEN MOET JE ETEN OM AF TE VALLEN?