Voedsel

Is avocado goed voor diabetes?

Is avocado goed voor diabetes?

two avocados - Is avocado goed voor diabetes?

De bescheiden avocado, jarenlang gemeden tijdens de vetvrije rage van het dieet van de jaren negentig, heeft eindelijk zijn vruchten afgeworpen. Niet langer alleen voor guacamole komt dit voedzame fruit naar voren als een gezonde aanvulling op verschillende dieetplannen.

Maar kunnen mensen met diabetes dit voedsel eten? Het blijkt dat avocado’s niet alleen veilig zijn voor mensen met diabetes, maar ze kunnen ronduit heilzaam zijn. Onderzoek toont aan dat avocado’s vele manieren bieden om mensen te helpen hun diabetes te beheren en hun algehele welzijn te verbeteren.

Inhoud van dit artikel:

  1. Dieet en diabetes
  2. Hoe beïnvloeden avocado’s de bloedsuikerspiegel?
  3. Hoeveel avocado kunnen mensen met diabetes eten?
  4. Avocado’s en gezondheid van het hart
  5. Vezels, bloedsuikerspiegels en een vol gevoel
  6. Avocado’s kiezen en gebruiken

Dieet en diabetes

Een gezond voedingspatroon is van cruciaal belang voor mensen met diabetes. De voedingsmiddelen die ze elke dag eten, kunnen van grote invloed zijn op hoe zij zich voelen en hoe goed hun diabetes onder controle is.

Over het algemeen zouden mensen met diabetes voedingsmiddelen moeten eten die de bloedsuikerspiegel helpen beheersen en die gezondheidsvoordelen bieden, zoals een verlaging van de bloeddruk en cholesterol . Dit is een van de beste manieren om diabetes onder controle te houden, complicaties te voorkomen en het gezondste leven mogelijk te maken.

Avocado’s zijn een uitstekende keuze voor mensen met diabetes omdat ze al deze voordelen bieden – en mogelijk meer.

Hoe beïnvloeden avocado’s de bloedsuikerspiegel?

Avocado’s bevatten minder koolhydraten dan veel andere vruchten.

Bloedsuikercontrole is van cruciaal belang voor mensen met diabetes. Een arts of diëtist kan patiënten adviseren voedingsmiddelen te kiezen die minder koolhydraten en suiker bevatten. Ze kunnen ook voedingsmiddelen aanbevelen die helpen de bloedsuikerspiralen onder controle te houden. Een avocado voldoet aan beide vereisten.

Volgens het Amerikaanse ministerie van landbouw heeft een gemiddelde medium avocado ongeveer 17 gram koolhydraten. Ter vergelijking: een appel heeft 25 gram koolhydraten en een banaan heeft 27 gram .

Een portie van 1-ounce, of ongeveer een vijfde van een avocado, bevat slechts 3 gram koolhydraten en minder dan 1 gram suiker.

Met zo weinig koolhydraten hoeven mensen met diabetes zich waarschijnlijk geen zorgen te maken over een avocado die hun bloedsuikerspiegel verhoogt.

Het koppelen van een avocado aan ander voedsel kan ook helpen de bloedsuikerpieken te verminderen. Het vet- en vezelgehalte ervan duurt langer om te verteren en vertraagt ​​de opname van andere koolhydraten in het proces.

 

Hoeveel avocado kunnen mensen met diabetes eten?

Voordat mensen belangrijke veranderingen in hun dieet aanbrengen, moeten ze met hun arts of diëtist praten. Een van de dingen om te overwegen is de totale calorie-inname.

Een hele avocado bevat 250-300 calorieën , maar een portie van 1-ounce heeft slechts 50. Mensen die hun calorieën in de gaten houden om het gewicht te behouden of af te vallen, kunnen toch avocado aan hun dieet toevoegen. Dit kan gedaan worden door een portie avocado om te schakelen naar iets anders met een vergelijkbare hoeveelheid calorieën zoals kaas of mayonaise.

De American Diabetes Association (ADA) zegt dat mensen meer moeten letten op het soort vet dat ze meer eten dan het bedrag dat ze eten.

Concreet moeten mensen de ongezonde vetten strikt beperken. Dit omvat verzadigde vetten en transvetten, vaak gevonden in vet vlees, gefrituurd voedsel, verwerkt en restaurantvoedsel.

De ADA moedigt mensen met diabetes aan om te overwegen om avocado toe te voegen aan hun dieet vanwege de gezonde vetten.

Avocado’s en gezondheid van het hart

Avocado’s hebben vet en zijn calorie-rijk, maar dit is geen reden voor mensen met diabetes om ze te vermijden.

Avocado’s kunnen het risico op hartaandoeningen en beroertes bij mensen met diabetes helpen verminderen.

De vetten in avocado’s zijn meestal enkelvoudig onverzadigde vetzuren (MUFA’s), waarvan is aangetoond dat ze “goede” HDL-cholesterol verhogen. MUFA’s kunnen ook de niveaus van “slechte” LDL-cholesterol en -vetten triglyceriden verlagen en de bloeddruk verlagen.

Het hebben van gezonde cholesterol-, triglyceriden- en bloeddrukniveaus kan het risico op hartziekten en beroerte verminderen , aldus het National Institute of Diabetes and Digestive and Kidney Diseases (NIDDK).

Mensen met diabetes hebben tweemaal zoveel kans op hartaandoeningen en beroertes als iemand zonder diabetes, aldus de NIDDK. Wat nog belangrijker is, zijn hart-en vaatziekten en beroertes de belangrijkste doodsoorzaken bij mensen met diabetes.

Er kan een extra reden zijn dat MUFA’s een ticket zijn voor een betere gezondheid wanneer ze met diabetes leven. Een studie gepubliceerd in het Journal of the American College of Nutritionsuggereert dat deze vetten de bloedsuikerspiegel en het insulinegehalte kunnen helpen beheersen .

De onderzoekers ontdekten dat dit met name het geval was bij het vervangen van sommige koolhydraten in het dieet door MUFA’s. Dus naast het feit dat het van nature arm aan suiker en koolhydraten is, kunnen de gezonde vetten van een avocado helpen om de bloedsuikerspiegel nog meer te verlagen.

Vezels, bloedsuikerspiegels en een vol gevoel

Een middelgrote avocado heeft een indrukwekkende 10 gram vezels. Ter vergelijking: mannen moeten 30-38 gram vezels per dag krijgen en vrouwen hebben 21-25 gram nodig, volgens de Academie voor Voeding van Diëtetiek .

Vezel is een belangrijk onderdeel van een gezond dieet omdat het de spijsvertering verbetert en de darmen regelmatig houdt. Het is vooral handig voor mensen met diabetes omdat het de bloedsuikerspiegel helpt verbeteren.

Een studie in de Journal of the American Board of Family Medicine suggereert dat vezels de bloedsuikerspiegel bij vasten en hemoglobine-A1C-waarden bij mensen met diabetes kunnen verlagen .

Oplosbare vezels, die aanwezig zijn in avocado’s, kunnen ook het cholesterolgehalte verbeteren, volgens een onderzoek in het American Journal for Clinical Nutrition . Dit is een andere manier om met dit fruit het risico op hartaandoeningen te verminderen.

Avocado’s kunnen mensen ook helpen langer vol te voelen. Dit kan mensen helpen hun calorie-inname onder controle te houden zonder honger te hebben. Een onderzoek in de Nutrition Journalwees uit dat het eten van de helft van een avocado met lunch het gevoel van verzadiging tot 5 uur later verhoogde.

Avocado’s kiezen en gebruiken

Avocado’s bieden een boterachtige maar veelzijdige smaak die kan worden toegevoegd aan een verscheidenheid aan salades, sandwiches en zoete en hartige gerechten.

Rijpe avocado is gemakkelijk toe te voegen aan een breed scala van verschillende gezonde maaltijden.

Hoewel avocado’s niet hoeven te worden gekookt, is het het beste om er een te eten als het rijp is. Een rijpe avocado heeft een donkere kleur en voelt zacht aan als hij zachtjes wordt geperst.

Als een avocado stevig en groen van kleur is, moet hij een paar dagen rijpen. Avocado’s rijpen de boom, en velen in de winkel hebben tijd nodig om hun ideale rijpheid te bereiken.

Het volgende is een andere manier om te weten of een avocado rijp is of niet:

  1. Probeer de steel van de avocado te verwijderen
  2. Als het niet makkelijk loslaat, is het nog niet rijp
  3. Als het gemakkelijk wordt verwijderd en de onderliggende huid groen is, is de avocado rijp
  4. Als het gemakkelijk wordt verwijderd en de onderliggende huid bruin is, kan de avocado overrijp zijn. Er zitten mogelijk bruine vlekken in of een te zachte textuur

Ontbijt ideeën

Verspreid 1 tot 2 theelepels avocado op volkoren toast in plaats van boter. Het toevoegen van een scheut zwarte peper en knoflook, een plakje tomaat of wat verse salsa kan het extra smaak geven. Combineer het met favoriete groenten en smaakmakers.

Een andere optie is een gebakken avocado-ei. Snijd de avocado doormidden en verwijder de pit. Bak een ei, plaats het in de avocado-helft en bak 15-20 minuten op 425 ° F. Bedek met in blokjes gesneden tomaten, salsa, paprika’s of andere groenten.

Lunch ideeën

Plakjes avocado maken een geweldige aanvulling op bijna elke salade. Ze werken ook goed als een topping voor plantaardige of kip-wraps en kalkoenburgers . Avocado kan ook in een sandwich worden gebruikt in plaats van mayonaise of boter.

Het toevoegen van een puree-avocado aan winkelgekochte hummus geeft een boost aan vezels en gezonde vetten. Sla de frites over en dip verse, knapperige groenten zoals worteltjes en stengels bleekselderij.

Diner ideeën

Avocado’s combineren natuurlijk goed met vistaco’s, enchiladas of andere Mexicaanse gerechten. Ze kunnen ook worden gebruikt als een topping op chili in plaats van zure room. Strooi de avocado in blokjes gesneden op een volkoren pizza en snijd de kaas terug.

Avocado’s kunnen een gezonde impuls zijn voor een diabetes maaltijdplan. Mensen met diabetes moeten met hun arts of diëtist praten over hun voedingsbehoeften en overwegen om avocado bij hun volgende maaltijd te proberen.

pinit fg en rect red 28 - Is avocado goed voor diabetes?