Dieet en Gewichtsverlies

KETO DIEET RICHTLIJNEN EEN ECHT KETTODIEET HEEFT EEN MATIGE HOEVEELHEID EIWIT 

steak 2975323 - KETO DIEET RICHTLIJNEN EEN ECHT KETTODIEET HEEFT EEN MATIGE HOEVEELHEID EIWIT 

hoeveel proteïne in Keto is effectief?

Hoeveel eiwit op keto? Dit klinkt als zo'n onschuldige vraag. Maar het is niet zo eenvoudig als het lijkt.

Als je, zoals ik, al enige tijd bekend bent met het Keto-dieet en het hebt toegepast, lijken de principes misschien logisch. U bent misschien vergeten hoe radicaal het afwijkt van het dieet aanbevolen door het Amerikaanse ministerie van landbouw, het centrum voor voedingsbeleid en promotie (USDA CNPP).

Dit artikel is de derde in onze serie over het ketogene dieet, dus ik ga de elders verstrekte informatie niet herhalen, maar misschien wil je de vorige artikelen wel lezen om een ​​beter begrip te krijgen over ketose en over koolhydraten (met name groenten).

 

Hoe lang duurt het voordat ik Ketosis krijg? Belangrijke feiten die u moet weten

Het complete antwoord op uw vragen over de beste Keto-groenten

In dit artikel ga ik een beetje een vergelijking maken van de onderliggende filosofieën van de USDA versus de Keto-diëten, en dan praten over wat de aanbevelingen zijn voor eiwitinname.

Snelle navigatie
Usda voedingsrichtlijnen
Keto Dieetrichtlijnen
De vraag beantwoorden: "Hoeveel proteïne op Keto?"
Controleer regelmatig uw ketoneniveaus
Conclusie: Hoeveel proteïnen je op Keto-diëten hebt, is belangrijk

De focus van dit dieet ligt op de 5 voedselgroepen en op de calorieën in elk. Vetten en suikers worden beschreven als "lege calorieën", dat wil zeggen dat ze weinig voedingswaarde hebben en waarschijnlijk tot gewichtstoename leiden. Gewichtsbeheer lijkt gerelateerd te zijn aan het beheer van de calorie-inname.

In feite is een van de aanbevelingen van de USDA CNPP om te streven naar een eetpatroon met een lage energiedichtheid (ED). ED is de hoeveelheid energie per gewicht aan voedsel - kilojoules per gram of kilocalorieën per gram. Dus voedsel dat rijk is aan water en / of vezels heeft een lage ED, terwijl voedsel met veel vet een hoge ED heeft.

De MyPlate-versie uit 2011 biedt een beeld van min of meer de proporties van de voedselgroepen die u elke dag zou moeten eten.

myplate - KETO DIEET RICHTLIJNEN EEN ECHT KETTODIEET HEEFT EEN MATIGE HOEVEELHEID EIWIT 

Opmerkelijk hierbij is dat vetten helemaal zijn weggelaten en het wordt aanbevolen dat zowel het eiwit als het zuivel voedsel vetarm is.

Volgens richtlijnen van USDA zou ongeveer de helft van uw dieet groenten en fruit moeten zijn. Vetten zijn slecht voor je, granen zijn goed voor je. Eiwit, inclusief zuivel, moet ongeveer een kwart van uw inname bedragen, op voorwaarde dat het vetarm is.

Keto Dieetrichtlijnen

De keto-dieetpiramide is heel anders. Granen worden geplaatst in de items die moeten worden vermeden. Vetten en oliën worden uit de items verplaatst om spaarzaam te worden gebruikt als een belangrijke basis. Je zou vet vlees en vis moeten eten. Groenten moeten niet-zetmeelrijk zijn en weinig koolhydraten bevatten.

KetogenicFoodPyramid highres - KETO DIEET RICHTLIJNEN EEN ECHT KETTODIEET HEEFT EEN MATIGE HOEVEELHEID EIWIT 

via  ketodietapp.com

Het grote verschil is dat voedingsmiddelen hier worden gezien in termen van macronutriënten - eiwitten, vetten en koolhydraten. De sleutel tot gewicht (en gezondheid) beheer wordt gezien in het beperken van het aantal koolhydraten dat je eet. Vetten worden als nutriëntendicht beschouwd (niet "lege calorieën" zoals in het USDA-dieet).

Keto-diëten zijn meestal vetrijk, hoewel er enkele vetarme versies zijn. Mits koolhydraten beperkt zijn (over het algemeen tot minder dan 100 koolhydraten per dag), kom je in ketose.

Over het algemeen zul je echter meer eiwitten per dag nodig hebben voor keto-diëten met laag vetgehalte (minder dan 30 g per dag). Het is nodig om tussendoortjes met extra eiwitten tussen de maaltijden te hebben om het metabolisme in stand te houden en om honger te voorkomen.

Een vetrijk keto-dieet suggereert dat tot 70% van uw dagelijkse inname in "goede vetten" moet zitten (inclusief voedingsmiddelen zoals boter, kokosolie , avocado en het vet op vlees). De reden is dat deze voedingsmiddelen 'voedzaam' zijn, het vet leveren dat nodig is voor alle cellen in het lichaam, en ervoor zorgen dat je geen honger hebt. In feite gaat de versie met hoog vetgehalte vaak samen met aanbevelingen voor intermitterend vasten.

U kunt lezen over het debat rond vetten in ons artikel " Alles wat u moet weten over kokosolie voor gewichtsverlies. "

De vraag beantwoorden: "Hoeveel proteïne op Keto?"

Eiwitten zijn een belangrijke bouwsteen voor het leven. Het levert de aminozuren die nodig zijn voor elke cel in ons lichaam. Het is belangrijk voor de reparatie en vernieuwing van cellen, de productie van hormonen en enzymen en de opbouw van botten, spieren, huid, kraakbeen en bloed.

Een veel voorkomende misvatting over ketogene diëten is dat ze een hoog eiwitgehalte hebben. Als mensen vaak proberen uit te vissen hoeveel eiwitten ze kunnen eten of op een keto-dieet moeten eten, eten ze eigenlijk te veel eiwitten.

Een echt kettodieet heeft een matige hoeveelheid eiwit .

  • Eén aanbeveling is dat eiwit per dag tussen 15% en 30% van uw totale inname moet zijn.
  • Hoeveel eiwit u moet hebben, is afhankelijk van uw lichaamsgewicht (bij voorkeur uw magere gewicht), lengte, lichaamsbeweging en caloriebehoeften. De caloriebehoefte is afhankelijk van of u wilt afvallen, in gewicht wilt komen of wilt blijven wegen. Een vuistregel is een bereik van 1,5 tot 2,0 gram eiwit per kilogram lichaamsgewicht (of 0,7 tot 0,9 gram per pond lichaamsgewicht). Dus als u 65 kg weegt, hebt u tussen 100 g en 130 g eiwit per dag nodig.
  • Hoeveel eiwit in één maaltijd hangt van je af , maar probeer bij elke maaltijd eiwit te hebben, samen met wat vet en wat koolhydraten.

Houd er rekening mee dat een 'eiwitvoedsel' geen 100% eiwit is. Dus, bijvoorbeeld, 100 gram rundvlees heeft 20 gram eiwit, 1 ei heeft 7 gram eiwit, enzovoort. Tegelijkertijd kunnen er kleine hoeveelheden eiwit in andere voedingsmiddelen zitten. Er zijn bijvoorbeeld 29 g eiwit per 100 g mosterdpoeder. Alle lijsten niet precies dezelfde verhoudingen geven, maar u kunt een eenvoudige lijst van het eiwitgehalte in voedsel krijgen hier en een gedetailleerd één hier .

Controleer regelmatig uw ketoneniveaus

De beste manier om te weten hoeveel eiwitten u op een keto-dieet moet eten, is door een van de vele apps op de markt te downloaden. Je kunt misschien freedieting of ketodietappproberen . Vergeet niet dat je in het keto-dieet tot 15% - 30% eiwit, tussen 5% - 30% koolhydraten en het restvet wilt (dit kan oplopen tot 70%). (Deze apps hebben ook berekeningen voor degenen die willen weten hoeveel eiwitten ze moeten eten voor speciale behoeften zoals bodybuilding en spieropbouw.)

meat 2758553 - KETO DIEET RICHTLIJNEN EEN ECHT KETTODIEET HEEFT EEN MATIGE HOEVEELHEID EIWIT 

Een van de redenen voor het bewaken van de eiwitinname is dat te veel eiwitten uw lichaam daadwerkelijk uit ketose kunnen halen. Dit gebeurt via een proces dat bekend staat als gluconeogenese , waarbij het lichaam aminozuren afbreekt tot glucose. Dit veroorzaakt een piek in insuline, waardoor het vetverbrandingsproces wordt afgesloten. Als je jezelf weegt, verlies je kilo's, maar dit komt waarschijnlijk omdat je mager spiermassa verliest, niet vet. Het is dus erg belangrijk om regelmatig de ketonspiegels in uw urine te controleren met behulp van een ketostix .

Om ervoor te zorgen dat je op de goede weg bent, worden je weegschaal, je keto-app en je ketostixen je beste vrienden.

KETO DIEETRICHTLIJNEN EEN ECHT KETTODIEET HEEFT EEN MATIGE HOEVEELHEID EIWIT 

pinit fg en rect red 28 - KETO DIEET RICHTLIJNEN EEN ECHT KETTODIEET HEEFT EEN MATIGE HOEVEELHEID EIWIT