Slaap & Dromen

L-THEANINE VOOR DROMEN BETER SLAAP LUCIDE DROMEN EN TEGEN NACHTMERRIES, DOSERING EN BIJWERKINGEN

Slimme geneesmiddelen, ook bekend als noötropica, zijn stoffen die de mogelijkheid hebben om de cognitieve functies bij mensen te verbeteren. Dit betekent dat de motivatie, het geheugen en de creativiteit aanzienlijk zijn toegenomen.

Een dergelijke stof is L-Theanine. Deze stof helpt echter ook bij het opwekken van lucide dromen. Het is zelfs heel bekend dat dit een GEWELDIG supplement is voor lucide dromen en het werkt zelfs als je een beginner bent als lucide dromer. 

Hoe maakt L-Theanine je lucide dromen?

In het bijzonder, wat L-Theanine doet, is je helpen ontspannen en vermindert stress en het verhoogt ook de alfagolven in je hersenen. Dit betekent dat je kalm, maar niet slaperig zult zijn en dat je lucide dromen zult ervaren nadat je in slaap bent gevallen.

Deze stof is eigenlijk een aminozuur en wordt het meest aangetroffen in groene thee. Er zit echter heel weinig L-Theanine in groene thee, wat betekent dat je veel moet drinken voordat je de gewenste effecten kunt krijgen. Dat is waarom het beter is om het als een supplement te nemen in plaats van liters thee te drinken. Je kunt het gemakkelijk als supplement vinden in de meeste vitaminewinkels of zelfs online.

De voordelen van het innemen van L-Theanine

Het gebruik van dit supplement heeft tal van voordelen voor uw algehele gezondheid. Allereerst helpt het je bij het naar bed gaan veel sneller in slaap te vallen en verbetert het ook je slaapkwaliteit. Dit komt door het vermogen om ontspanning te verbeteren en tegelijkertijd stress te verminderen. Onderzoek heeft ook aangetoond dat de meeste mensen 's nachts een paar keer wakker worden tijdens het gebruik van dit supplement, wat ook bijdraagt ​​aan het opwekken van lucide dromen.

Een ander voordeel is dat het de angst sterk vermindert. Sommige van de anti-angst medicijnen kunnen sederende effecten hebben, die meestal ongewenst zijn. L-Theanine helpt je echter ontspannen zonder je slaperig te maken. In plaats daarvan ben je volledig wakker en alert en tegelijkertijd ontspannen. Dit is ook een vergelijkbaar resultaat van meditatie.

L-theanine helpt je niet alleen geestelijk te ontspannen, maar het vermindert ook de fysieke symptomen van stress. Dus het werkt in beide richtingen. Lichamelijk verlaagt het de bloeddruk en de hartslag, beide zijn hoger bij angst en stress. Volgens studies kan dit supplement ook de angst verminderen bij mensen met schizofrenie en schizoaffectieve stoornis.

Als het gaat om het verminderen van de gevoelens van stress en angst, verlaagt L-Theanine ook de niveaus van het stresshormoon corticosteron, dat sterk wordt verhoogd als je onder stress staat. Dit hormoon, samen met cortisol, remmen beide een deel van je hersenactiviteit, zoals ruimtelijk leren en geheugenvorming. Dit betekent dat, terwijl je gestresst bent, je problemen zult hebben met onthouden en problemen met aanwijzingen. L- Theanine helpt je om dit stresshormoon te verlagen, en helpt je dus continu te leren en te onthouden.

Dit is onderdeel van de reden dat het een van de vele stoffen is die wordt aangeduid als 'smart drugs'. Dit supplement verhoogt ook uw aandachtsspanne en reactietijd, naast het verbeteren van uw geheugen en leervaardigheden.

Hoe beïnvloedt het eigenlijk lucide dromen?

Welnu, verschillende gebruikers van L-Theanine meldden gevoelens van 'kinderlijk' dromen na het nemen van het supplement. Dit komt doordat het supplement de remming van hersenfrequenties in de traaggolf en remcycli die cafeïne doorgaans stimuleert, omkeert.

Child dreaming - L-THEANINE VOOR DROMEN BETER SLAAP LUCIDE DROMEN EN TEGEN NACHTMERRIES, DOSERING EN BIJWERKINGEN

L-Theanine kan je helpen in slaap te vallen, maar elke slaap is meestal erg licht. Dit betekent dat het gemakkelijk is om wakker te worden en 's nachts meerdere keren terug te gaan slapen. Tijdens deze momenten dat ze sliepen, hebben gebruikers gemeld dat ze elke nacht verschillende lucide dromen hebben.

Een andere aanvulling die de meeste gebruikers stellen om mee te nemen met L-Theanine is melatonine. Dit komt omdat Melatonine het vermogen heeft om de REM-cyclus te onderdrukken en het je gemakkelijker maakt om lucide dromen te creëren.

Hoe L-Theanine (dosering) te nemen

Als u van plan bent L-Theanine door thee te drinken, heeft een kopje groene thee gemiddeld 7,9 mg L-theanine. Dit is iets hoger met zwarte thee, op 24,2 mg. En hoe langer je de thee zet, hoe hoger de concentratie van L-Theanine erin zit.

Als u echter van plan bent de nootropische route te nemen, variëren de supplementen van L-Theanine van 100 mg tot 200 mg. De aanvaardbare dagelijkse inname is 400 mg.

Als u het inneemt voor slaap, stress of andere redenen, wordt 100 mg tot 400 mg aanbevolen. Als je het wilt combineren met cafeïne, moet je 12-100 mg L-Theanine en 30-100 mg cafeïne innemen. En als u het samen met melatonine wilt innemen, is de aanbevolen dosering ongeveer 200 mg L-theanine en 0,5 mg melatonine.

Houd er rekening mee dat de effecten van zowel cafeïne als melatonine niet lang duren, terwijl L-theanine gedurende 8-10 uur effecten heeft en het ongeveer 30 minuten nadat u het heeft opgenomen, begint.

Mogelijke bijwerkingen van L-Theanine

Over het algemeen wordt L-theanine goed verdragen door gezonde volwassenen.

Er zijn echter mogelijke bijwerkingen met verschillende aandoeningen en sommige interacties met andere medicijnen. In het bijzonder moet u een arts raadplegen als u L-Theanine wilt gebruiken als u zwanger bent of borstvoeding geeft, als u wilt dat uw kind het gebruikt en als u een lage bloeddruk heeft, omdat het ook de bloeddruk verlaagt. bloeddruk.

Als u medicijnen gebruikt om hoge bloeddruk, lage bloeddruk of supplementen met cafeïne te behandelen. L-theanine kan de effecten van medicijnen op hoge bloeddruk en de effecten van cafeïnesupplementen onderbreken. En het verlaagt bovendien de bloeddruk waardoor uw bloeddruk te laag kan dalen als u het inneemt.

U hoeft dus geen liters thee te drinken en midden in de nacht naar de badkamer te rennen als u met behulp van L-Theanine lucide dromen wilt ervaren. U kunt profiteren van de rustgevende eigenschappen van het supplement en genieten van uw lucide dromenervaring!

L-theanine veroorzaakt nachtmerries?

Er zijn een paar verhalen online geweest (voornamelijk fora) die zeiden dat wanneer ze l-theanine innamen ze gekke nachtmerries krijgen. Ik denk dat dit een zeer subjectief gebied is, omdat het van invloed is op je dromen en ze levendiger maakt. Als je niet erg ervaren bent in lucide dromen, zou dat je gewoon meer levendige of intense versies kunnen maken van de dromen die je al hebt, wat voor sommige mensen een nachtmerrie zou zijn.

Als je echter WEET hoe het is om lucide dromen te creëren, dan zal dat de lucide ervaring alleen maar intenser en levendiger maken. Het gaat er allemaal om hoe je als persoon het kan nemen en welk niveau van vaardigheid je hebt bij lucide dromen.

Ik zou voorstellen om door mijn lucide bootcamp te gaan terwijl je wacht tot je supplement arriveert (als je een aantal bestelt om het eens te proberen). Op die manier ben je voorbereid en kun je lucide dromen hebben in plaats van nachtmerries!

L-THEANINE VOOR DROMEN BETER SLAAP LUCIDE DROMEN EN TEGEN NACHTMERRIES, DOSERING EN BIJWERKINGEN

pinit fg en rect red 28 - L-THEANINE VOOR DROMEN BETER SLAAP LUCIDE DROMEN EN TEGEN NACHTMERRIES, DOSERING EN BIJWERKINGEN