Slaap & Dromen

SLAAPWANDELEN. EEN PAAR MANIEREN OM DIT TE VOORKOMEN.

dreams 1 - SLAAPWANDELEN. EEN PAAR MANIEREN OM DIT TE VOORKOMEN.SLAAPWANDELEN. EEN PAAR MANIEREN OM DIT TE VOORKOMEN.

Helaas, slaapwandelen is niet alleen iets wat je ziet in de films of sit-coms. In het echte leven kan het een verontrustende en vreemde ervaring zijn, zowel voor de slaapwandeling als voor hun partners. Omdat we dromen hier echt waarderen bij Dreams, zullen we een paar suggesties delen van wat mogelijk achter het probleem zit, samen met enkele ideeën over hoe je kunt stoppen met slaapwandelen.

Doet het voorzichtig

Slaapwandelen kan zo simpel zijn als rechtop zitten in bed, of zo ingewikkeld als aankleden en de straat oplopen. Als een lid van je familie regelmatig slaapwandelt, probeer dan nooit om ze wakker te maken, want dit kan desoriënterend en mogelijk verontrustend zijn. Stuur ze in plaats daarvan voorzichtig terug naar bed, waar ze meer dan waarschijnlijk snel weer in slaap vallen.

Verkoudheden en hoge temperaturen

Ernstige verkoudheden, griep en koorts kunnen leiden tot abnormaal hoge temperaturen die op hun beurt verstoorde slaappatronen en mogelijk slaapwandelen kunnen veroorzaken. Vloeibare medicijnen die worden ingenomen voor het naar bed gaan om verkoudheidssymptomen te verminderen, kunnen ook de hele nacht tot hallucinaties en slaapwandelen leiden. Hoe u in deze gevallen kunt stoppen met slaapwandelen, kan net zo eenvoudig zijn als ervoor zorgen dat de slaapkamer koel en comfortabel is om hoge temperaturen tegen te gaan. Vraag ook aan een arts of apotheker om geneesmiddelen voor verkoudheid en koorts aan te bevelen die het minste effect hebben op het slaappatroon.

Verminder de stress en verlicht het probleem

Stress is een veelvoorkomende oorzaak van een aantal verschillende nachtelijke stoornissen en kan in sommige gevallen tot slaapwandelen leiden. Het beste en meest voor de hand liggende antwoord op het stoppen met slaapwandelen dat stressgerelateerd is, is het richten op de oorzaak van het probleem. Traditionele ontspanningstechnieken, waaronder diep ademhalen en yoga, kunnen allemaal bijdragen aan het verminderen van stress, en op hun beurt helpen om het individu een betere, ongestoorde nachtrust te geven. Als alternatief, gewoon praten door de symptomen van de stress en het duidelijk uitwerken van stappen om hiermee om te gaan, kan ook de geest tot rust brengen en een vredige slaap helpen.

Denk na voordat je drinkt

We weten allemaal hoe moeilijk het kan zijn om een ​​goede nachtrust te hebben na een paar liter bier of een glas wijn, dus het is geen verrassing dat zware alcoholconsumptie, vooral 's avonds, nachtverstoringen zoals slaapwandelen kan veroorzaken. Om dit te voorkomen, denk na over wat je drinkt tijdens een avondje uit en vermijd vooral mixers met cafeïne erin en sterke dranken die je maagzuur kunnen bezorgen. Zorg er ook voor dat u 's avonds en voordat u naar bed gaat veel water drinkt, omdat dit u zal helpen om te slapen en het risico op een kater de volgende dag te verminderen.

Dus er zijn enkele dingen die kunnen leiden tot slaapwandelen en een paar ideeën over hoe dit te voorkomen. Om eerlijk te zijn weet niemand echt zeker wat ervoor zorgt dat we 's nachts ons bed verlaten, maar als slaapwandelen invloed heeft op jou of iemand die dichtbij je staat, is het goede nieuws dat het meestal niet lang duurt.

SLAAPWANDELEN. EEN PAAR MANIEREN OM DIT TE VOORKOMEN.

pinit fg en rect red 28 - SLAAPWANDELEN. EEN PAAR MANIEREN OM DIT TE VOORKOMEN.