Gezondheid voor Vrouwen

SNEL ZWANGER WORDEN – 24 NATUURLIJKE MANIEREN OM DE VRUCHTBAARHEID TE STIMULEREN

SNEL ZWANGER WORDEN – 24 NATUURLIJKE MANIEREN OM DE VRUCHTBAARHEID TE STIMULEREN

Zwangerschap is geen gemakkelijk proces.

Negen maanden van regelmatig braken, vermoeidheid, gewichtstoename en gevoelige borsten zijn niet dingen waar veel vrouwen op hopen.

We gaan er echter aan het eind van de tijd op in met de hoop op een gezonde en mooie pasgeborene.

Dus, wat zijn enkele manieren om ervoor te zorgen dat je het beste haalt uit deze vermoeiende negen maanden?

Hoe kunt u uw vruchtbaarheid en foetale gezondheid op natuurlijke wijze stimuleren ?

Hier zijn enkele geweldige tips en richtlijnen:

 

Eet voedingsmiddelen rijk aan antioxidanten

 

Antioxidanten, geloof of niet, zijn sleutels voor het stimuleren van de vruchtbaarheid – voor zowel mannen als vrouwen. Waarom?

Antioxidanten zijn verbindingen die in voedsel worden gevonden of door uw lichaam worden geproduceerd om weefsel tegen schade te beschermen.

Bovendien beschermen ze cellen tegen vrije radicalen – onstabiele moleculen die de structuur van een cel kunnen beschadigen.

Antioxidant-supplementen of voedingsmiddelen die rijk zijn aan antioxidanten zullen u voorzien van gezonde cellen en gezonde cellen betekenen een grotere vruchtbaarheid en foetale gezondheid.

Welke antioxidanten te nemen:

Vitamine C : vitamine C komt voornamelijk voor in groenten en fruit.

Rode paprika’s, veenbessen, citrusvruchten, broccoli en kool zijn geweldige opties.

Vitamine E:  een studie heeft aangetoond dat vitamine E miskramen bij muizen voorkomt.

Voedingsmiddelen zoals granen, rijstzemelen en havermout bevatten veel vitamine E.

Lipoic Acid:  deze stimuleren glutathion, die gifstoffen en overtollige hormonen in je lever van de hand doet.

Je vindt ze in spinazie, aardappelen en rood vlees.

 

Begin met eten voor twee

 

Je eet niet alleen voor jezelf, je eet nu voor je baby.

Dat betekent dat je moet kijken naar de soorten voedsel die je eet.

Eet je gezond? Eet je te veel of te weinig?

Eet bij elke maaltijd een regenboog van fruit en groenten.

Eet daarnaast veel eiwitten – maar niet alleen eiwitten, eet bij voorkeur eiwitten uit plantaardige – in plaats van dierlijke bronnen.

Planteneiwitten, zoals chiazaden, linzen en voedingsgist, moet je in je lichaam (en in je baby’s) stoppen.

 

Kies Good Fat

 

Gelukkig wordt het horen van het woord ‘vet’ als het in je eten zit, niet langer als slecht nieuws beschouwd.

In feite is het type vet dat je moet eten onverzadigd vet – dat komt in de vorm van meervoudig onverzadigd en enkelvoudig onverzadigd vet.

Het type vet dat u NIET moet eten, is transvet.

In feite kan het eten van transvet in plaats van koolhydraten uw onvruchtbaarheidsrisico verhogen met maximaal 73{e53bba1030de5d23439f4ba6954652b37d97872d9284df4dd04ceeeea490ae9f} ( 1 ).

  • Meervoudig onverzadigde vetten

Meervoudig onverzadigde vetten zijn rijk aan omega-3-vetzuren, die uw baby helpen zijn hart, immuunsysteem, hersenen en andere functies te ontwikkelen en te onderhouden.

Waar ze te vinden zijn: zalm, forel, lijnzaad, walnoten en soja- of maïsolie.

  • Enkelvoudig onverzadigde vetten

Enkelvoudig onverzadigde vetten zijn een goede bron van foliumzuur of foliumzuur, die uw baby helpt beschermen tegen geboorteafwijkingen.

Waar ze te vinden zijn: gemengde noten, amandelen, avocado en plantaardige of zonnebloemolie.

Streef ernaar om 4 porties onverzadigde vetten per dag te krijgen, of maak er 25{e53bba1030de5d23439f4ba6954652b37d97872d9284df4dd04ceeeea490ae9f} van je dagelijkse calorie-inname van.

  • Verzadigde vetten

Verzadigde vetten komen voor in vlees, melk en zuivelproducten.

Uw dagelijkse inname van verzadigde vetten mag niet zo hoog zijn als onverzadigde vetten.

Bepaal hoeveel verzadigd vet je eet.

Streef ernaar dat het 6{e53bba1030de5d23439f4ba6954652b37d97872d9284df4dd04ceeeea490ae9f} van je dagelijkse calorie-inname is.

  • Trans vet

Transvet wordt overal gevonden, van verpakt voedsel tot bevroren items – en in de maag.

Je moet zoveel mogelijk transvet vermijden.

In feite bleek uit één studie ( 2 ) dat de hoeveelheid transvet die een moeder at, de foetale groei van haar baby deed toenemen.

Waar ze te vinden zijn: koekjes, gefrituurd voedsel, margarine, glazuur, enz.

 

Eet de juiste hoeveelheid koolhydraten

 

Koolhydraten verminderen is een essentieel onderdeel van het verbeteren van de vruchtbaarheid en ontwikkeling van de foetus, maar dit betekent niet dat u een koolhydraatarm dieet zou moeten hebben .

In feite kan een koolhydraatarm dieet je baby ernstig in gevaar brengen – en je hebt de koolhydraten ook nodig.

Als u uw inname van koolhydraten sterk verlaagt, zal uw lichaam vet verbranden voor energie en daarom een ​​risico vormen voor uw baby.

Veel koolhydraten leveren glucose, vezels en foliumzuur, wat gunstig is voor de vruchtbaarheid.

Hoewel koolhydraten verspillen goed is voor vetverlies en het handhaven van een gezond gewicht, is zwangerschap een moment waarop u deze koolhydraten nodig zult hebben.

 

Eet de juiste soorten koolhydraten

 

Dus, wat zijn de juiste koolhydraten om te eten en hoeveel moet je precies consumeren?

De goede koolhydraten : fruit, groenten, peulvruchten (bonen) en volle granen zoals brood, pasta en rijst.

De te vermijden koolhydraten: geraffineerde koolhydraten. Geraffineerde koolhydraten worden gevonden in suikerhoudend voedsel en dranken, en verwerkte granen zoals veel pasta’s, wit brood en rijst.

Het probleem met dit soort koolhydraten is dat ze een hoge glycemische index hebben, wat betekent dat ze een negatief effect hebben op uw bloedsuikerspiegel (of bloedsuikerspiegel).

Studies hebben aangetoond dat voedingsmiddelen met een hoge glycemische index kunnen leiden tot verhoogde ovulatoire onvruchtbaarheid ( 3 ).

 

Eet meer vezels

 

Meer vezels eten helpt je lichaam om overtollige hormonen kwijt te raken en je bloedsuikerspiegel stabiel te houden.

Je zou 25 gram voedingsvezels per dag moeten krijgen.

Voorbeelden van maaltijden of snacks met veel vezels zijn havermout met fruit (bijvoorbeeld bosbessen), gedroogde of ongezouten noten, volkorenpasta, bonen, fruit en groenten.

Vezel kan ook helpen bij het verwijderen van overtollig oestrogeen, dat vooral tijdens de puberteit en zwangerschap op hoog niveau wordt aangetroffen.

Bovendien kan vezels constipatie en een lagere bloeddruk verminderen.

 

Kies de juiste proteïne

 

Het consumeren van eiwitten is een belangrijk onderdeel van het stimuleren van de vruchtbaarheid.

Je kunt eiwitten vinden in pluimvee, eieren, vis en bonen .

Maar eet niet alleen eiwitten – in feite kan het overschakelen van dierlijke eiwitten naar plantaardige eiwitten het risico op onvruchtbaarheid verminderen ( 4 ).

Plantaardig eiwit kan worden gevonden in bonen, noten en zaden.

Je hoeft het eiwit dat je uit dierlijke bronnen haalt niet te elimineren uit je dieet, maar je zou moeten overwegen om voor het grootste deel van de tijd voor plantaardige eiwitten te kiezen.

Dit kan het vruchtbaarheidsniveau verhogen.

 

Probeer Multivitaminen

 

Multivitamines zijn een geweldige manier om al uw voedingsstoffen binnen te krijgen, vooral als uw dagelijkse maaltijden er niet voor zorgen dat u genoeg krijgt.

Multivitaminen moeten echter niet als vervangers voor een gezonde maaltijd worden beschouwd; het zouden supplementen moeten zijn, als een extra manier om voedingsstoffen binnen te krijgen.

Zorg er bovendien voor dat u alleen vitaminesupplementen gebruikt die door uw arts zijn aanbevolen of aan uw zorgverlener zijn gegeven.

Dieetsupplementen zoals vitamine E, vitamine B6, kuise bessen en groene thee zijn geweldige opties tijdens je zwangerschap.

Een onderzoek heeft zelfs aangetoond dat 20{e53bba1030de5d23439f4ba6954652b37d97872d9284df4dd04ceeeea490ae9f} van de ovulatoire onvruchtbaarheid kan worden vermeden door drie of meer vitaminen per week te gebruiken ( 5 ).

 

Swap Low-Fat voor High-Fat Dairy

 

Zuivel is een geweldige bron van calcium, vitamine D, eiwit en fosfor.

Het is belangrijk omdat het de botten, tanden, spieren en vele andere essentiële delen van je baby zal helpen groeien.

Streef naar 3 tot 4 porties per dag. U bent misschien het type dat regelmatig magere of vetvrije melk consumeert.

Overweeg dit te ruilen voor een glas volle melk.

Studies hebben aangetoond dat vetrijke zuivelproducten de vruchtbaarheid daadwerkelijk kunnen verbeteren.

Veel studies hebben echter verschillende bevindingen.

Het universele advies is om vetarme zuivelbedrijven te consumeren, zoals magere kaas, melk en yoghurt.

Als je zoals gewoonlijk een glas vetvrije melk blijft drinken, zal het je baby niet doden.

Maar overweeg uw opties – van vetarme zuivel is bewezen dat het helpt bij zwangerschap.

 

Oefening

 

Trainen wordt altijd geprezen als dagelijkse activiteit om een ​​gezonde levensstijl te handhaven.

Terwijl u weet dat het uw algemene gezondheid ten goede komt, verbetert het ook de vruchtbaarheid.

Studies hebben aangetoond dat een zittende levensstijl het risico op onvruchtbaarheid kan verhogen ( 6 ).

Terwijl je traint, moet je niet overboord gooien.

In feite kan frequente hoge intensiteit of overmatige lichaamsbeweging de baby negatief beïnvloeden.

Het kan je energiebalans veranderen en een negatief effect hebben op je voortplantingssysteem.

Hier zijn enkele voorbeelden van gematigde activiteiten die u moet doen:

Aërobe activiteit – maakt uw hart en longen sneller werken. Levendig wandelen, joggen, zwemmen of dansen.

Spierversterking –  traplopen, krachttraining, yoga.

Vermijd anaërobe activiteit – anaerobe activiteit wordt gedefinieerd als korte duur, hoge intensiteitsoefening.

Dit omvat sprinten en springen.

Zoals eerder vermeld, wilt u hoge intensiteitsoefeningen vermijden – dit kan een risico vormen voor uw vruchtbaarheid.

 

Kom tot rust

 

De hormonale verandering tijdens de zwangerschap kan absoluut veel stress veroorzaken.

Bovendien kan langdurig werken of een stressvolle baan de tijd die nodig is om zwanger te raken, verlengen.

Als u een depressie of een hoge mate van angst of stress ervaart, moet u enige begeleiding of therapie krijgen.

Je bent niet alleen – volgens de NCBI heeft 30{e53bba1030de5d23439f4ba6954652b37d97872d9284df4dd04ceeeea490ae9f} van de vrouwen die vruchtbaarheidscentra bezoeken last van depressie of angst ( 7 ).

Als u uw stressniveaus beheert, vergroot u uw kansen om zwanger te worden, terwijl hoge niveaus van stress een risico voor de conceptie kunnen vormen.

 

Verminder cafeïne-inname

 

OK, er zijn dus gemengde resultaten over of je dagelijkse kopje Joe de vruchtbaarheid kan beïnvloeden.

Veel studies laten zien dat het de vruchtbaarheid vermindert, terwijl andere geen sterke link vertonen tussen cafeïne en onvruchtbaarheid.

Misschien wilt u echter minder cafeïne gebruiken – dit kan een risico vormen.

Een studie heeft aangetoond dat een hoge inname van cafeïne ook kan worden gekoppeld aan een verhoogd risico op een miskraam ( 8 ).

 

Verkrijgen en behouden van een gezond gewicht

 

Te weinig of te zwaar zijn kan uw zwangerschap negatief beïnvloeden.

Een onderzoek uitgevoerd door de NCBI toonde aan dat 12{e53bba1030de5d23439f4ba6954652b37d97872d9284df4dd04ceeeea490ae9f} van de ovulatoire onvruchtbaarheid te wijten is aan ondergewicht, terwijl 25{e53bba1030de5d23439f4ba6954652b37d97872d9284df4dd04ceeeea490ae9f} te wijten is aan overgewicht ( 9 ).

Vrouwen met ondergewicht zouden 28 tot 40 pond moeten winnen.

Ondergewicht kan het risico op vroeggeboorte of een abnormaal kleine baby verhogen.

Je hebt overgewicht als je BMI 25 tot 29 is en je bent zwaarlijvig als je BMI 30 of hoger is.

Complicaties van overgewicht zijn zwangerschapsdiabetes (te veel glucose in uw bloedbaan), miskraam en bloedstolsels.

Ondergewicht en overgewicht kunnen beide leiden tot vroeggeboorte of geboorteafwijkingen.

 

Zorg dat hij een gezond gewicht behoudt

 

Dit proces is tweerichtingsverkeer.

Moedig je partner aan te streven naar een gezond gewicht.

Mannen met overgewicht of obesitas hebben meer kans op een laag aantal zaadcellen ( 11 ).

 

Verhoog de ijzerinname

 

Je lichaam gebruikt ijzer om hemoglobine, een belangrijk onderdeel van extra bloed, voor je baby te maken.

Dit betekent dat je veel ijzerrijk voedsel wilt eten.

Je zou dagelijks 18 mg moeten consumeren.

Hier zijn enkele voorbeelden van ijzerhoudend voedsel:

  • Donkere, groene groenten (spinazie, boerenkool, boerenkool)
  • Gedroogd fruit (abrikozen, pruimen, rozijnen)
  • Bonen
  • eieren
  • Versterkte granen en granen

Bovendien, volgens de WebMD, kan het krijgen van voldoende ijzer voorkomen dat je bloedarmoede door ijzertekort krijgt – of een aandoening waarbij je te weinig rode bloedcellen hebt, waardoor je vermoeid raakt.

Ook helpt ijzer de zuurstof uit je longen naar de rest van je lichaam te reizen – en ook naar je baby.

 

Vermijd alcohol

 

Alcohol in de bloedbaan van de moeder zal via de navelstreng naar de baby gaan.

Met andere woorden, als je drinkt, drinkt je baby. Is er een limiet aan alcohol die je zou moeten drinken?

Ja. Vermijd het volledig.

Er is geen veilige hoeveelheid om te drinken, en er is ook geen veilig alcoholtype om te drinken.

Of het nu wijn of bier, een kop of 10 glazen is, doe het niet .

In feite heeft één onderzoek aangetoond dat het nuttigen van acht of meer porties alcohol per week verband hield met de toegenomen tijd om zwanger te raken ( 12).

Hoewel onderzoeken hebben geleid tot conclusies over mengsels, is het veiliger om alle alcoholische dranken te vermijden.

Het drinken van alcohol kan de tijd die nodig is om zwanger te worden te verlengen en de onvruchtbaarheid te verhogen.

Enkele problemen met betrekking tot alcoholgebruik tijdens de zwangerschap:

  • Miskraam en doodgeboorte
  • Een reeks handicaps – fysiek, gedragsmatig of intellectueel
  • Abnormale fysieke kenmerken
  • Problemen met het hart, nier, botten en meer

 

Vermijd ongefermenteerde soja

 

Studies hebben gesuggereerd dat ongegiste soja de hormoonspiegels kan verstoren en onvruchtbaarheidsproblemen kan veroorzaken.

En over het algemeen is ongefermenteerde soja geen gezonde optie voor dagelijkse maaltijden.

Waarom? Volgens Dr. Mercola:

  • Het is grotendeels genetisch gemodificeerd.
  • Het kan bloedstolsels veroorzaken.
  • Het bevat hoge niveaus van toxines of antinutriënten, wat kan leiden tot maagklachten.

Een onderzoek naar de consumptie van ongegiste soja bij ratten resulteerde in een lagere spermakwaliteit bij mannelijke ratten en verminderde vruchtbaarheid bij vrouwelijke ratten.

 

Neem natuurlijke supplementen

 

Natuurlijke supplementen zijn een beproefde manier om je vruchtbaarheid te vergroten.

Maar zorg er net als bij multivitaminen voor dat u alleen gebruikt wat wordt aanbevolen of aan uw arts of andere zorgverzekeraar wordt verstrekt.

Hier zijn enkele geweldige natuurlijke supplementen om tijdens de zwangerschap in te nemen:

  • Maca: een in Peru geteelde plant die in verband is gebracht met een verhoogde vruchtbaarheid.
  • Bijenpollen: is in verband gebracht met het verbeteren van de immuniteit en vruchtbaarheid. Een onderzoek koppelde het ook aan de verbetering van de kwaliteit van het mannelijke sperma en de mannelijke vruchtbaarheid.
  • Royal Jelly: nog een supplement van bijen dat de vruchtbaarheid ten goede kan komen. Het zit boordevol aminozuren, lipiden, suikers, vitamines, ijzer, vetzuren en calcium en het is bewezen dat het de reproductieve gezondheid van ratten verbetert.
  • Visolie: de omega-3-vetzuren in visolie zijn nuttig voor de ontwikkeling van de baby en voor de groei van de hersenen. Het beschermt ook tegen vroeggeboorte en ondersteunt de cardiovasculaire gezondheid van de moeder.
  • Probiotica: natuurlijke supplementen die het immuunsysteem stimuleren en obstipatie bestrijden tijdens de zwangerschap.
  • Glutathion: antioxidant die een sleutelrol speelt in de groei van de foetus en de immuunsystemen van zowel de baby als de moeder ondersteunt.

 

Massage

 

Krijg een vruchtbaarheidsmassage.

Een massage krijgen voelt niet alleen goed en verlicht stress, maar het kan ook de vruchtbaarheid bevorderen.

Hier zijn een paar manieren waarop het werkt:

  • Verhoogt de bloedsomloop naar de baarmoeder, eierstokken en eieren
  • Ondersteunt het lichaam bij het opruimen van littekenweefsel
  • Helpt om zuurstofrijk bloed naar het voortplantingssysteem te brengen

Als het binnen uw budget ligt, zoek dan een goede massagetherapeut die gespecialiseerd is in vruchtbaarheid en baarmoedermassage.

Echter, niet een vruchtbaarheid massage krijgen als u zwanger bent of ongesteld bent.

 

Probeer sappen en smoothies

 

Sappen en smoothies kunnen mensen helpen om voldoende voeding te krijgen die ze niet van vast voedsel kunnen krijgen.

Soms bieden drie maaltijden per dag niet elke dag de juiste voeding die u nodig heeft.

Bovendien kan het consumeren van sappen en smoothies helpen bij het verminderen van onbedwingbare trek, het verkleinen van uw maaltijdmaten (als u moet inkrimpen) en helpen om u gezonder te maken.

Bovendien zijn ze heerlijk en zitten ze vol met veel antioxidanten, vitamines en mineralen.

 

Blijf uit de buurt van pesticiden

 

De chemicaliën die worden gebruikt om insecten en onkruid te doden, kunnen je baby ook doden.

Oké, misschien niet doden , maar als je zwanger bent of van plan bent te zijn, is het het beste om blootstelling aan pesticiden te vermijden.

Studies hebben aangetoond dat het de mannelijke vruchtbaarheid kan verminderen en de vrouwelijke vruchtbaarheid negatief kan beïnvloeden.

Het remt de ovariële functie en kan uw menstruatiecyclus verstoren.

Bovendien kan niet alleen de algemene blootstelling de vruchtbaarheid schaden, maar ook het eten van fruit en groenten die met pesticiden worden behandeld.

In feite onthulde een studie een verband tussen blootstelling aan pesticiden en een daling van het aantal zaadcellen.

Wat kun je er aan doen?

Vermijd het gebruik van pesticiden in uw gazon of tuin, tenminste als u zwanger bent of probeert zwanger te worden.

Wissel ook onze niet-biologische groenten en fruit in voor biologisch.

 

Vermijd roken

 

Heb je nog een reden nodig om te stoppen met roken? Je vruchtbaarheid.

De gifstoffen van het roken van sigaretten kunnen schade aan de eicellen van een vrouw veroorzaken en het implantatieproces verstoren.

Bovendien kan dit de eierstokken doen verouderen.

Met andere woorden, een 30-jarige roker kan net zo goed eierstokken hebben die behoren tot een 40-jarige vrouw – daarom is de 30-jarige vrouw minder vruchtbaar.

Roken kan uw baby niet precies doden of uw reproductieve functies blijvend beschadigen, maar het kan zeker leiden tot onvruchtbaarheid.

Dat gezegd hebbende, is het het beste voor een moeder om te bezuinigen op de sigaretten als ze een gezonde baby wil.

 

Seks

 

We weten allemaal hoe we een baby moeten maken.

Maar, hier zijn een paar tips om ervoor te zorgen dat je vrijen resulteert in conceptie.

Regelmatig seks hebben kan de spermakwaliteit verbeteren en tellen.

Omgekeerd kan het onthouden van seks per week of zelfs slechts vijf dagen de mannelijke vruchtbaarheid en / of het aantal zaadcellen verminderen.

Hoewel regelmatige of dagelijkse geslachtsgemeenschap uw kans op zwangerschap kan vergroten, kan dit andere paren beklemtonen.

Ontdek welk patroon het beste bij u past.

smeermiddelen

Smeermiddelen zijn populair voor gebruik tijdens de seks, maar zorg ervoor dat je niet met slechts enig smeermiddel.

Wees voorzichtig met je opties. Sommige smeermiddelen kunnen de vruchtbaarheid zelfs verminderen.

Vermijd glijmiddelen op basis van water of smeermiddelen die zaaddodende middelen bevatten.

 

Water, citroen en groene thee

 

Een andere belangrijke sleutel tot het verbeteren van de vruchtbaarheid is om gehydrateerd te blijven.

Het is niet alleen goed voor je algehele gezondheid, maar het helpt ook bij de conceptie die je in de toekomst hoopt te hebben.

Een baarmoederhals produceert cervicaal slijm, vergelijkbaar met ander slijm in ons lichaam.

Als je niet gehydrateerd bent of constant water drinkt , zal je mond droog worden.

Daarom kunt u verwachten dat uw slijm elders in uw lichaam droog zal worden.

Gehydrateerd blijven zal de kwantiteit en kwaliteit van cervicaal slijm verbeteren, wat de vruchtbaarheid kan verbeteren.

Het dagelijks toevoegen van een halve citroen aan een glas water kan ook de vruchtbaarheid verbeteren.

Citroenen zitten boordevol vitamine C en veel antioxidanten.

Dit zal helpen om gifstoffen uit je systeem te spoelen.

Groene thee is ook een geweldige manier om vruchtbaarheid te voorkomen.

Hoewel het een beetje cafeïnehoudende thee is, moet je het niet tellen.

Het kan je helpen sneller zwanger te worden.

Het heeft veel antioxidanten, en studies hebben onlangs groene thee gevonden om de vruchtbaarheid bij vrouwen te verbeteren.

Veel onderzoeken hebben echter ook aangetoond dat de cafeïne in groene thee kan worden gekoppeld aan een miskraam.

Het belangrijkste is om het met mate te consumeren – of, als je veilig wilt zijn, kun je je andere hydratatie-opties behouden.

 

Conclusie

 

In dit artikel hebt u dus veel manieren ontdekt om de vruchtbaarheid en de foetale gezondheid te verbeteren.

Misschien ga je gemakkelijk zwanger worden.

Ongeacht het feit dat slechts de helft van deze manieren voor u kan werken, heeft u opties.

Je hebt voldoende manieren om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk een gezonde pasgeboren baby kunt verwekken.

Misschien ben je niet zo enthousiast over supplementen, of is het moeilijk voor je om te stoppen met roken of cafeïne te drinken.

Maar het belangrijkste is om te proberen – probeer nieuwe dingen.

Doe je best om te ontdekken wat voor jou werkt.

Het gaat tenslotte niet alleen om jou, maar ook om een ​​baby!

SNEL ZWANGER WORDEN – 24 NATUURLIJKE MANIEREN OM DE VRUCHTBAARHEID TE STIMULEREN

pinit fg en rect red 28 - SNEL ZWANGER WORDEN - 24 NATUURLIJKE MANIEREN OM DE VRUCHTBAARHEID TE STIMULEREN