Voedsel

SPIJSVERTERINGSPROBLEMEN 9 TE VERMIJDEN VOEDINGSMIDDELEN

shutterstock 314485496 1 - SPIJSVERTERINGSPROBLEMEN 9 TE VERMIJDEN VOEDINGSMIDDELEN

Schoon eten , spijsverteringsstoornissen , spijsvertering , gezondheidstips , probiotica

9 TE VERMIJDEN VOEDINGSMIDDELEN ALS U SPIJSVERTERINGSPROBLEMEN HEEFT

Ben je ooit klaar met het eten van een heerlijke maaltijd en ben je plotseling met vreselijke pijn geraakt? Ik heb het over intense buikpijn die gepaard gaat met gas en een opgeblazen gevoel. Pijn van zittend op de toiletpot kan niet poepen (of kan niet stoppen met poepen)! Of misschien heb je een bal van vuur op je borst en in je keel gekropen.

Als je ooit een van de pijn hebt gevoeld die ik net noemde, ben je niet de enige. Sommige voedingsmiddelen zijn moeilijker voor ons lichaam om te verteren dan anderen. Hieronder staan ​​9 moeilijk te verteren voedingsmiddelen die u moet vermijden, vooral als u al spijsverteringsproblemen heeft.

1) Zuivel
shutterstock 147536231 1 - SPIJSVERTERINGSPROBLEMEN 9 TE VERMIJDEN VOEDINGSMIDDELEN

Zuivel is een van de moeilijkste voedselgroepen voor mensen om te verteren. Dat komt door de suiker lactose die in zuivel wordt gevonden. Voor mensen die lactose-intolerant zijn, zullen ze gas, opgeblazen gevoel en diarree ervaren na het eten van zuivelproducten.

2) Pittig voedsel
shutterstock 314485496 1 - SPIJSVERTERINGSPROBLEMEN 9 TE VERMIJDEN VOEDINGSMIDDELEN

Pittig voedsel kan de slokdarm irriteren, wat leidt tot pijnlijke brandend maagzuur en indigestie. Als je last hebt van spijsverteringsproblemen, kun je het beste vasthouden aan zacht voedsel.

3) Vet / gebakken voedsel
shutterstock 128715329 1 - SPIJSVERTERINGSPROBLEMEN 9 TE VERMIJDEN VOEDINGSMIDDELEN

Gefrituurd voedsel beïnvloedt mensen anders. In sommige gevallen zullen ze te snel, onverteerd, door het lichaam bewegen. Dit leidt tot diarree. Maar ze kunnen ook constipatie veroorzaken, omdat ze veel vet en weinig vezels bevatten. Fiber helpt het lichaam om regelmatig stoelgang te doorstaan.

4) Gluten
shutterstock 122299498 1 1 - SPIJSVERTERINGSPROBLEMEN 9 TE VERMIJDEN VOEDINGSMIDDELEN

Gluten is een eiwit dat voorkomt in tarwe, rogge en gerst. Mensen die glutenonverdraagzaam zijn of aan coeliakie lijden, kunnen gluten niet verteren. Maar zelfs als je lichaam gluten lijkt te verdragen, is het het beste om een ​​glutenvrij dieet te volgen.

Aangezien gluten een chemisch gecreëerde substantie is, herkent onze darm het als een gifstof en begint ons spijsverteringssysteem in overdrive om zich ertegen te verdedigen. Als voedingsmiddelen door de darm worden herkend als giftig, leidt dit tot spijsverteringsproblemen zoals opgeblazen gevoel, indigestie en ontsteking.

5) Voedingsmiddelen rijk aan geraffineerde suiker
shutterstock 156420446 1 - SPIJSVERTERINGSPROBLEMEN 9 TE VERMIJDEN VOEDINGSMIDDELEN

Een manier waarop suiker de spijsvertering belemmert, is door de bacteriën in uw darm te beïnvloeden. Suiker fungeert eigenlijk als meststof voor “slechte” darmbacteriën en doodt “goede” darmbacteriën. Wanneer uw darmflora onevenwichtig is, lijdt uw spijsverteringsgezondheid. Het eten van een suikerarm dieet kan  leiden tot gas, een opgeblazen gevoel en andere GI-problemen.

6) kunstmatige zoetstoffen
Sharon Nikki McCutcheon e1445793121332 - SPIJSVERTERINGSPROBLEMEN 9 TE VERMIJDEN VOEDINGSMIDDELEN

Kunstmatige zoetstoffen worden als vergiftig voor de darm beschouwd. Ze zijn moeilijk te verteren en staan ​​erom bekend dat ze gas, een opgeblazen gevoel en diarree veroorzaken. Een van de ergste kunstmatige zoetstoffen is sorbitol.

7) Koolzuurhoudende dranken
shutterstock 335800208 1 - SPIJSVERTERINGSPROBLEMEN 9 TE VERMIJDEN VOEDINGSMIDDELEN

De kooldioxide in koolzuurhoudende dranken leidt vaak tot gas en een opgeblazen gevoel.

8) Alcohol
shutterstock 127766126 e1439908013284 - SPIJSVERTERINGSPROBLEMEN 9 TE VERMIJDEN VOEDINGSMIDDELEN

Alcohol beïnvloedt de spijsvertering op verschillende manieren. Het kan de maagwand doen ontvlammen, waardoor opname van voedingsstoffen wordt voorkomen. Het kan ook diarree en krampen veroorzaken. Dat is niet te vergeten, omdat alcohol het lichaam ontspant, ontspant het de slokdarmsfincter. Dit leidt tot zure reflux / maagzuur.

9) Koffie
shutterstock 129339416 2 e1440425916736 - SPIJSVERTERINGSPROBLEMEN 9 TE VERMIJDEN VOEDINGSMIDDELEN

Hoewel er gezondheidsvoordelen zijn verbonden aan het drinken van koffie, kan het hard zijn voor het spijsverteringskanaal. Koffie bevat bepaalde enzymen die ontstekingen, krampen, diarree en gas veroorzaken.

pinit fg en rect red 28 - SPIJSVERTERINGSPROBLEMEN 9 TE VERMIJDEN VOEDINGSMIDDELEN