Voedsel

TOP 8 VOEDINGSMIDDELEN MET DE HOOGSTE VITAMINE K

 

Het eten van vitamine K- voedingsmiddelen is vrij eenvoudig en belangrijk voor mensen met bepaalde gezondheidsvoorschriften of een tekort aan deze voedingsstof.

  • Wat is vitamine K?
  • Voedingsmiddelen rijk aan vitamine K
    • Groene bladgroenten
    • pruimen
    • Gedroogde basilicum
    • anders
    • Avocado
    • Komkommer
    • Spruitjes
    • Snijbiet
  • Vitamine K-dosering
  • Referenties
  • Comments

Wat Is Vitamine K?

Vitamine K is een in water oplosbare vitamine die wordt geleverd in twee hoofdvormen, K1 en K2. De bacteriën in onze darm zijn in staat vitamine K1 om te zetten in vitamine K2, die vervolgens op verschillende manieren door het lichaam kan worden gebruikt. Vitamine K1 wordt meestal in groene bladgroenten gevonden groenten , maar er zijn tal van andere voedingsbronnen.

Vitamine K heeft een indrukwekkende lijst met gezondheidsvoordelen, waaronder:

  • De botdichtheid stimuleren
  • Bescherming tegen osteoporose
  • Behoud van de cardiovasculaire gezondheid
  • Kanker voorkomen

Voedingsmiddelen Rijk Aan Vitamine K

De beste vitamine K- voedingsmiddelen zijn onder meer spruiten , gedroogde pruimen, gedroogde basilicum, avocado , boerenkool en snijbiet .

vitaminkfoods - TOP 8 VOEDINGSMIDDELEN MET DE HOOGSTE VITAMINE K

Groene bladgroenten

Als het gaat om hoge niveaus van vitamine K zijn er maar weinig dingen beter dan groene bladgroenten, die gemiddeld meer dan 400 microgram in een halve kop leveren! Dat is meer dan 4 keer de typische aanbeveling per dag.

pruimen

1 kopje gedroogde pruimen biedt 104 microgram vitamine K, wat iets meer is dan 100{e53bba1030de5d23439f4ba6954652b37d97872d9284df4dd04ceeeea490ae9f} van uw dagelijkse behoefte (met 100 microgram als de gemiddelde aanbeveling).

Gedroogde basilicum

Gedroogde basilicum heeft niet alleen een hoog gehalte aan antioxidanten en essentiële mineralen , maar bevat ook ongeveer 45{e53bba1030de5d23439f4ba6954652b37d97872d9284df4dd04ceeeea490ae9f} van uw dagelijkse behoefte in elke theelepel.

anders

Een van de groene bladgroenten met de meeste vitamine K,  een enkele kop boerenkool biedt meer dan 1100{e53bba1030de5d23439f4ba6954652b37d97872d9284df4dd04ceeeea490ae9f} van onze dagelijkse behoefte aan deze voedingsstof.

Avocado

Er zit 21 microgram vitamine K in elke 100 gram avocado, ruwweg 20{e53bba1030de5d23439f4ba6954652b37d97872d9284df4dd04ceeeea490ae9f} ​​van de inname die je elke dag nodig hebt.

Komkommer

Deze populaire groente bevat ongeveer 60{e53bba1030de5d23439f4ba6954652b37d97872d9284df4dd04ceeeea490ae9f} van de dagelijkse behoefte aan vitamine K in 1 middelgrote komkommer .

Spruitjes

Een enkele portie spruitjes bevat meer dan 240{e53bba1030de5d23439f4ba6954652b37d97872d9284df4dd04ceeeea490ae9f} van de dagelijkse behoefte aan vitamine K.

Snijbiet

Ondanks slechts 36 calorieën per portie, levert snijbiet meer dan 600{e53bba1030de5d23439f4ba6954652b37d97872d9284df4dd04ceeeea490ae9f} van de aanbevolen vitamine K-inname per dag.

Vitamine K-Dosering

Over het algemeen is er geen bovengrens voor de hoeveelheid vitamine K die men per dag kan consumeren. Hoewel het exacte bedrag kan variëren op basis van leeftijd en geslacht, wordt de meeste mensen aangeraden om elke dag tussen 75 en 120 microgram vitamine K te consumeren.

Opmerking: wanneer mensen vitamine K als supplement nemen, zijn er beperkte meldingen van allergische reacties. Het is het beste om vast te houden aan voedselbronnen van vitamine K. Neem altijd contact op met uw arts voordat u het in supplementvorm neemt.

TOP 8 VOEDINGSMIDDELEN MET DE HOOGSTE VITAMINE K

 

pinit fg en rect red 28 - TOP 8 VOEDINGSMIDDELEN MET DE HOOGSTE VITAMINE K