Voedsel

VOEDSELALLERGIEËN NATUURLIJKE BEHANDELINGEN EN REMEDIES + VOEDSELALLERGIEËN VERSUS VOEDSELINTOLERANTIE: WAT IS HET VERSCHIL?

Ondanks het risico op ernstige allergische reacties en zelfs de dood, is er momenteel geen remedie voor voedselallergieën. De aandoening kan alleen worden beheerd door allergeenvermijding of behandeling van voedselallergiesymptomen.

Gelukkig zijn er echter natuurlijke voedselallergieën en supplementen die kunnen helpen het immuunsysteem te versterken en de darmflora te versterken, waardoor de ontwikkeling van voedselallergieën en voedselallergieën verminderen . ( 1 )


Voedselallergieën versus voedselintolerantie: wat is het verschil?

Geschat wordt dat ongeveer een kwart van de bevolking tijdens hun leven een negatieve reactie op voedsel (waarvan voedselallergie slechts één type) heeft, vooral tijdens de kindertijd en de vroege kinderjaren. ( 2 ) Voedselallergieën bestaan ​​uit een reactie van het immuunsysteem op een onaangenaam voedsel. Het lichaam voelt aan dat een eiwit in een bepaald voedsel schadelijk kan zijn en een reactie van het immuunsysteem veroorzaakt, waardoor histamine wordt geproduceerd om zichzelf te beschermen. Histamine veroorzaakt allergische symptomen zoals netelroos, hoesten en piepende ademhaling. Het lichaam "herinnert" zich deze immunologische reactie - en wanneer het allergeenvoedsel weer in het lichaam komt, wordt de histamine-respons gemakkelijker geactiveerd. De best gekarakteriseerde vorm van voedselallergie wordt gemedieerd door voedsel-specifieke IgE-antilichamen.

Allergisch voor bepaalde voedingsmiddelen? Download hier mijn natuurlijke remedies.

De diagnose van voedselallergieën kan problematisch zijn omdat niet-allergische voedselreacties, zoals voedselintoleranties, vaak worden verward met voedselallergiesymptomen. Voedselallergieën en -intoleranties zijn vaak met elkaar verbonden, maar er is een duidelijk verschil tussen de twee aandoeningen.

Een voedselintolerantie is de reactie van het lichaam op het spijsverteringsstelsel op een onaangenaam voedsel. In tegenstelling tot een voedselallergie, die een immunologisch mechanisme produceert na het nuttigen van een allergeen, produceert een voedselintolerantie een niet-immunologische reactie. Een persoon kan bijvoorbeeld spijsverteringsproblemen hebben na het drinken van koemelk omdat ze de suiker lactose niet kan verteren - dit zou een voedselintolerantie genoemd worden. Als ze een immunologische reactie op de koemelk had, zou dat worden gekarakteriseerd als voedselallergie. ( 3 )

Er zijn verschillende soorten voedselintoleranties, waarvan gluten, A1-caseïne en lactose de meest voorkomende zijn . Andere voorbeelden van voedselintoleranties zijn onder meer levensmiddelenadditieven zoals kleur-, smaak- en conserveermiddelen; plus, sulfieten die worden gebruikt in gedroogd fruit, ingeblikte goederen en wijn kunnen een ontstekingsreactie veroorzaken.


Wat is een allergische reactie?

Symptomen van voedselallergie verschijnen meestal binnen enkele minuten tot twee uur na consumptie van het allergeen. Allergische reacties kunnen zijn:

  • netelroos
  • rode huid of uitslag
  • tintelend of jeukende gevoel in de mond
  • zwelling van de tong, lip, keel of gezicht
  • braken
  • diarree
  • buikkrampen
  • hoesten of hijgen
  • duizeligheid of duizeligheid
  • moeite met ademhalen
  • verlies van bewustzijn

Mensen met een bekende allergie die symptomen begint te ervaren tijdens of na het eten van een voedsel, moeten onmiddellijk een voedselallergiebehandeling starten en als de symptomen voortschrijden, moeten ze naar een nabijgelegen eerste hulpafdeling gaan.

Anafylaxie is een ernstige en mogelijk levensbedreigende vorm van door IgE gemedieerde voedselallergie waarvoor een recept voor zelfinjecteerbare adrenaline vereist is. Dit kan leiden tot vernauwde luchtwegen in de longen, ernstige verlaging van de bloeddruk en shock (anafylactische shock genoemd) en verstikking door zwelling van de keel. ( 4 )

Wanneer u worstelt met een aanhoudende, ongeïdentificeerde voedselallergie of -sensitiviteit, stuurt uw lichaam voortdurend ontstekingsreacties uit die op verschillende manieren schade kunnen veroorzaken. Voedselgevoeligheden en allergieën hangen samen met een verhoogde ontwikkelingskans:

  • chronische pijn
  • artritis
  • astma
  • voedingsstoffen tekortkomingen
  • stemmingsstoornissen
  • huid condities
  • auto-immuunziekten
  • cognitieve stoornissen
  • leerproblemen
  • slapeloosheid
  • gewichtstoename
  • migraine
  • nier- en galblaasproblemen

6 Allergieën voor voeding Behandelingen en natuurlijke remedies

Omdat voedselallergieën ernstig kunnen zijn, plus bijdragen aan andere gezondheidsproblemen, moedig ik u of uw dierbaren sterk aan om deze behandelingen met natuurlijke voedselallergieën na te streven.

 1. Vermijd al deze voedingsmiddelen

De volgende voedingsmiddelen verhogen de ontsteking in het lichaam , verzwakken het immuunsysteem en leiden tot problemen met de spijsvertering.

Verpakte voedingsmiddelen  - Verpakte, ultraverwerkte voedingsmiddelen bevatten GMO's zoals maïs, soja, canola en plantaardige oliën die voedselallergieën en -intoleranties veroorzaken. Ze kunnen ook verborgen ingrediënten bevatten die een allergische reactie kunnen veroorzaken; daarom is het belangrijk dat mensen met allergieën worden geleerd om labels zorgvuldig te lezen en te voorkomen dat ze voedsel beledigen.

Suiker  - Suiker kan slechte bacteriële overgroei veroorzaken, het immuunsysteem verzwakken en voedselintoleranties verhogen. Omdat de suikerconsumptie tot ontsteking leidt, kan het de symptomen van voedselallergie verergeren en het vermogen van uw lichaam om voedsel normaal te verdragen, beperken. ( 5 )

Kunstmatige smaakstoffen  - Kunstmatige smaakstoffen kunnen voedselallergieën verergeren. Experts zijn ervan overtuigd dat kleurstoffen die in verpakte levensmiddelen worden gebruikt schadelijke gevolgen voor de gezondheid kunnen hebben bij kinderen en mogelijk ook volwassenen. Er zijn aanwijzingen dat cochenille- extract (dat afkomstig is van de schaal van insecten en wordt gebruikt om rood voedsel te verven) allergische reacties en astma kan veroorzaken.

Sterker nog, Starbucks gebruikte altijd cochenille-extract om hun aardbeien-Frappuccino-dranken te verven tot ze overgingen op een pigment dat in tomaten voorkomt. ( 6 ) Voedseletiketten hoeven niet de chemische benaming van een aroma of een volledige lijst van alle aanwezige smaken te bevatten. Daarom ziet u soms eenvoudigweg "gekleurde" of "kunstmatige kleur" op het etiket.

Gluten  - Een aanzienlijk percentage van de algemene bevolking meldt problemen veroorzaakt door opname van tarwe en / of gluten, ook al hebben ze geen coeliakie of tarweallergie. Onderzoek toont aan dat de meeste patiënten zowel gastro-intestinale als niet-gastro-intestinale symptomen melden, die verbeteren wanneer ze een glutenvrij dieet volgen. ( 7 )

Studies tonen aan dat gluten bij 20 tot 45 procent van de volwassenen die overgevoelig zijn voor voedsel zelf de schuld krijgen als een trigger van symptomen. Symptomen geassocieerd met een glutenintolerantie kunnen ertoe leiden dat u gelooft dat u allergisch bent voor andere voedingsmiddelen als u dat echt niet bent. Daarom raad ik aan dat u het eten van voedingsmiddelen met gluten vermijdt. ( 8 )

2. Sidestep Deze allergeenstriggers

Hoewel elk voedsel een reactie kan uitlokken, zijn relatief weinig voedingsmiddelen verantwoordelijk voor de overgrote meerderheid van de significante voedselgeïnduceerde allergische reacties. Als u echt wilt profiteren van voedselallergieën, moet u weten dat meer dan 90 procent van de voedselallergieën wordt veroorzaakt door de volgende voedingsmiddelen:

Koemelk  - Allergische reacties op koemelk komen veel voor bij baby's en kinderen, met een prevalentie van 2 tot 7,5 procent. Persistentie van een koemelk voedselallergie op volwassen leeftijd is ongebruikelijk; het is echter gebruikelijk voor volwassenen om niet-immunologische reacties (die een voedselintolerantie zouden zijn) op koemelk en zuivel te ervaren. ( 9 )

Eieren  - Een recente meta-analyse van de prevalentie van voedselallergie schat dat ei-allergie 0,5 tot 2,5 procent van de jonge kinderen treft. Een eiwit in eiwitten, ovomucoïd genoemd , is het dominante allergeen in eieren gebleken. ( 10 )

Tarwe  - Tarweallergie vertegenwoordigt een type ongunstige immunologische reactie op eiwitten in tarwe en aanverwante granen. Een voedselallergie voor tarwe komt vaker voor bij kinderen en kan worden geassocieerd met een ernstige reactie zoals anafylaxie. ( 11 )

Soja  - Soja-allergie treft ongeveer 0,4 procent van de kinderen, en 50 procent van de kinderen zal hun allergie op 7-jarige leeftijd ontgroeien. ( 12 )

Pinda's  - Pinda-allergie treft ongeveer 1 procent van de kinderen en 0,6 procent van de volwassenen in de VS Bij zeer lichtgevoelige mensen kunnen kleine hoeveelheden pinda's een allergische reactie veroorzaken. ( 13 )

Boomnoten  - Boomnootallergie treft ongeveer 1 procent van de algemene bevolking. Noten die het meest verantwoordelijk zijn voor allergische reacties omvatten hazelnoten, walnoten, cashewnoten en amandelen. Degenen die minder vaak worden geassocieerd met allergieën zijn pecannoten, kastanjes, paranoten , pijnboompitten, macadamia-noten, pistache, kokosnoot, Nangai-noten en eikels. ( 14 )

Schaaldieren  - De prevalentie van schelpdierenallergie is 0,5 tot 5 procent. Schelpdierallergieën omvatten de groepen schaaldieren  (zoals krabben, kreeften, rivierkreeften, garnalen, krill, pissebedden en zeepokken) en weekdieren (zoals inktvis, inktvis en inktvis). Schelpdierenallergie is bekend dat het vaak voorkomt en persistent is bij volwassenen. ( 15 )

Vis  - De prevalentie van vinnen met kernvinvissen varieert van 0,2 tot 2,29 procent in de algemene populatie, maar ze kunnen tot 8 procent van de visverwerkende werknemers bereiken. Visallergieën ontwikkelen zich vaak later in het leven en vanwege kruisreactiviteit tussen verschillende vissoorten, moeten mensen met visallergieën alle vissoorten vermijden totdat een soort veilig kan worden bevonden om te eten.

3. Eet deze voedingsmiddelen: de niet-allergene voedsellijst 

Houd er bij het overwegen van voedselallergieën rekening mee dat deze alternatieven voor voedselallergie het minst waarschijnlijk een allergische reactie veroorzaken en uw immuunsysteem zullen helpen versterken, waardoor u voedselallergieën kwijtraakt:

Groene bladgroenten  - Bladgroenten (waaronder spinazie , boerenkool, boerenkool, romaine, rucola en waterkers) zijn uitzonderlijk rijk aan vitamines, mineralen, antioxidanten en enzymen. Groene bladverliezingen aan uw dieet toevoegen, zal uw immuunsysteem stimuleren en helpt bij het ontgiften. Onderzoek toont aan dat dagelijks het eten van vijf of meer porties fruit en groenten de antilichaamrespons aanzienlijk verhoogt, wat kan helpen om allergiesymptomen te verlichten. ( 17 )

Probiotisch rijk voedsel  -  Probiotisch voedsel ondersteunt de gezondheid van het immuunsysteem en kan helpen om een ​​beschadigde darmwand te herstellen. Gefermenteerde voedingsmiddelen zoals kefir, zuurkool, kimchi, natto, yoghurt, rauwe kaas, miso en kombucha zullen helpen om je immuunsysteem te stimuleren en kunnen de overgevoeligheid van je lichaam voor voedseltriggers die tot allergische symptomen leiden, verminderen.

Beenbouillon  -  Botbouillon gemaakt van rundvlees en kippenbouillon ondersteunt de genezing van lekkende darm , omdat het de darmen aanvult met de noodzakelijke aminozuren en mineralen die nodig zijn voor reparatie. Botbouillon is een van de meest heilzame voedingsmiddelen om te consumeren om de darmgezondheid te herstellen en daarom de functie van het immuunsysteem en een gezonde ontstekingsreactie te ondersteunen.

Kokosmelk  - Het beste alternatief voor koemelk is kokosmelk , een vloeistof die van nature wordt aangetroffen in rijpe kokosnoten, opgeslagen in kokosnootvlees. Kokosmelk is volledig vrij van zuivel, lactose, soja, noten en granen, dus het is een geweldige optie voor iedereen met zuivel-, soja- of notenallergieën, samen met lactose-intolerantie.

Amandelboter  - Voor mensen die allergisch zijn voor pinda's en pindakaas, is amandelboter een veilig en gezond alternatief. Amandelboter is gewoon gemalen amandelen en er zijn veel vitale gezondheidsvoordelen van amandelenvoeding . Amandelen bevatten weinig verzadigde vetzuren, zijn rijk aan onverzadigde vetzuren en bevatten vulvezel, unieke en beschermende fytosterolantioxidanten, vitamines zoals riboflavine en sporenelementen, zoals magnesium. ( 18 )

Zaden  - Lijnzaad, chia zaden, pompoenpitten en zonnebloempitten zorgen voor een geweldige snack en gezonde toevoeging aan salades, smoothie kommen en haver. Zaden bevatten veel omega-3-vetzuren, net als noten, maar het zijn geen algemene allergenen. Lijnzaadvoeding omvat bijvoorbeeld omega-3 vetzuren, vezels, eiwitten, vitamine B1, mangaan, magnesium, fosfor en selenium.

Glutenvrije melen / granen  - Voedingsrijke tarwevrije en glutenvrije meelsoorten omvatten kokosmeel, amandelmeel, speltmeel, havermeel en rijstmeel. Door vast te houden aan meel en granen die geen tarwe of gluten bevatten, vermindert u uw kansen op het ervaren van allergiesymptomen. Bovendien krijgt u veel vezels, gezonde vetten, vitamines en mineralen uit alternatieven zoals kokos en amandelmeel.

Moedermelk  - Studies tonen aan dat exclusieve borstvoeding een preventief effect lijkt te hebben op de vroege ontwikkeling van astma en atopische dermatitis tot twee jaar oud. Onderzoek gepubliceerd in Kindergeneeskunde Klinieken van Noord-Amerika toont aan dat moedermelk een  aanvulling is op het immuunsysteem van een baby, als aanvulling op onontwikkelde verdedigingsmechanismen met immuunfactoren terwijl het de basis vormt voor het aangeboren en adaptieve immuunsysteem. ( 19 )

4. Probeer een eliminatiedieet tegen voedselallergie

Het proberen van een eliminatiedieet kan u helpen om voedselallergieën van de hand te doen door precies te bepalen welk voedsel de boosdoeners zijn voor spijsverterings- en allergiesymptomen. Een eliminatiedieet is een kortetermijn-voedingsplan dat bepaalde voedingsmiddelen die mogelijk allergieën en andere spijsverteringsreacties veroorzaken, elimineert en vervolgens de voedingsmiddelen één voor één opnieuw introduceert om te bepalen welk voedsel wel en niet goed wordt verdragen. Omdat de enige echte voedselallergiebehandeling is om het allergeen volledig uit uw dieet te verwijderen, helpt een eliminatiedieet u precies te begrijpen welk voedsel moet worden vermeden.

Eliminatieaanvoer varieert in termen van wat exacte voedingsmiddelen zijn toegestaan ​​en geëlimineerd, maar de meeste zullen alle gangbare allergenen verwijderen, waaronder:

  • gluten
  • zuivel
  • sojasaus
  • geraffineerde / toegevoegde suiker
  • pinda's
  • maïs
  • alcohol
  • cafeïne
  • gehydrogeneerde oliën
  • citrus vruchten
  • eieren
  • alle verpakte, verwerkte of fastfoods

Eliminatiediëten duren 3-6 weken omdat antilichamen, de eiwitten die je immuunsysteem maakt wanneer het negatief reageert op voedsel, ongeveer drie weken nodig hebben om te verdrijven. Het elimineren van deze algemene allergenen gedurende minstens drie weken geeft uw lichaam de tijd om te genezen van gevoeligheden.

Voor behandelingen met voedselallergieën is het eliminatiedieet meer een trial-and-error-proces, maar na 4-6 weken moet u kunnen vaststellen welke voedingsmiddelen uw allergiesymptomen veroorzaken. Dit zijn de te volgen stappen:

  1. Verwijder gemeenschappelijk allergeen / gevoelig voedsel voor minimaal drie weken. Houd een dagboek bij om vast te leggen hoe je je voelt bij het vermijden van deze voedseltriggers.
  2. Vul je bord met verse groenten, schone eiwitbronnen (zoals grasgevoerd rundvlees  en gevogelte, in het wild gevangen vis en kleine hoeveelheden gekiemde bonen), gezonde vetten (zoals avocado's en kokosolie) en koolhydraten en fruit van het hele voedsel. . Deze ontstekingsremmende voedingsmiddelen  helpen de allergische symptomen te verminderen.
  3. Na ten minste drie weken, herintroductie van een voedselgroep tegelijk, het eten van elk nieuw voedsel voor ongeveer 1-2 weken. Noteer uw symptomen en merk eventuele veranderingen in symptomen op tussen de eliminatie- en herintroductiefasen.
  4. Als de symptomen terugkeren na het opnieuw introduceren van een verdacht voedsel, kunt u bevestigen dat dit voedsel een trigger is door het opnieuw te elimineren. Let op als de symptomen weer verdwijnen wanneer het voedsel wordt verwijderd.

Onderzoek toont aan dat als de symptomen tijdens de eliminatie verdwijnen, een voedselallergie waarschijnlijk de oorzaak van de symptomen is. De oorzaak kan worden vastgesteld door voedingsmiddelen eenmaal per keer opnieuw in te voeren. ( 20 ) In een studie uit 2015, gepubliceerd in Pediatric Allergy and Immunology , werden gegevens van 131 patiënten geanalyseerd om de tijd die nodig is om de voedselallergiesymptomen te verbeteren, te beoordelen. 129 patiënten (98 procent) verbeterden na een eliminatiedieet van vier weken en slechts twee patiënten verbeterden na 8 weken. Een statistisch significant verschil voor en na het begin van het eliminatiedieet werd waargenomen bij alle geregistreerde voedselallergiesymptomen. ( 21 )

5. Gebruik deze supplementen tegen voedselallergie

Spijsverteringsenzymen - Spijsverteringsenzymen helpen het spijsverteringsstelsel bij het volledig afbreken van voedseldeeltjes en het is een essentiële remedie tegen voedselallergie. De onvolledige vertering van voedseleiwitten kan verband houden met voedselallergieën en kan gastro-intestinale symptomen veroorzaken. ( 22 )

Probiotica - Goede bacteriën kunnen het immuunsysteem helpen om voedsel beter te behandelen. Een in 2001 gepubliceerde studie in het Journal of Allergy and Clinical Immunology wees uit dat verschillen in neonatale darmmicrobiotica voorafgaan aan de ontwikkeling van atopie, wat een rol suggereert voor commensale darmbacteriën bij het voorkomen van allergieën. Dit onderzoek had geleid tot de hypothese dat probiotica orale tolerantie kunnen bevorderen. Om de goede bacteriën in uw darm te stimuleren, neem dagelijks 50 miljard organismen. ( 23 )

MSM (Methylsulfonylmethane) -  Onderzoek gepubliceerd in het Journal of Alternative and Complementary Medicine suggereert dat MSM-supplementen kunnen dienen als een effectieve behandeling van voedselallergieën. MSM is een organische zwavelhoudende verbinding die wordt gebruikt om de immuunfunctie te verbeteren, ontstekingen te verminderen en gezond lichaamsweefsel te helpen herstellen. MSM is een nuttige remedie tegen voedselallergie omdat het ook kan worden gebruikt om spijsverteringsproblemen en huidaandoeningen te verlichten. ( 24 )

Vitamine B5 -  Vitamine B5 ondersteunt de bijnierfunctie, waardoor het een natuurlijke voedselallergiebehandeling is. Het helpt om een ​​gezond spijsverteringskanaal te behouden en het verhoogt de immuunfunctie, zodat uw lichaam minder snel overreageert om voedingsmiddelen te activeren. ( 25 )

L-glutamine -  Onderzoek toont aan dat l-glutamine kan helpen om lekkende darm en immuunsysteem te helpen herstellen. Omdat lekkende darm, of intestinale permeabiliteit, waarschijnlijk verschillende gezondheidsproblemen veroorzaakt, waaronder allergieën, werkt l-glutamine als een natuurlijke voedselallergie-remedie vanwege zijn mechanisch potentieel voor het remmen van ontsteking. ( 26 )

6. Probeer deze essentiële oliën tegen voedselallergie

Pepermuntolie -  Pepermuntolie  kan het spijsverteringskanaal kalmeren en ontstekingen verminderen die gepaard gaan met voedselallergieën. Het kan ook helpen om andere voedselallergieverschijnselen, zoals hoofdpijn en jeuk, te verlichten. Pepermunt kan plaatselijk worden aangebracht op de slapen, de buik of de onderbenen van de voeten. Om spijsverteringsproblemen te kalmeren, neem 1-2 druppels inwendig door het op het dak van de mond of in een glas een glas water te plaatsen. ( 27 )

Eucalyptusolie -  Een andere essentiële olie voor allergieën is eucalyptusolie, die de longen en sinussen opent, waardoor de bloedsomloop verbetert en de symptomen van voedselallergieën verminderen. Eucalyptus bevat citronellal, dat pijnstillende en ontstekingsremmende effecten heeft; het werkt ook als slijmoplossend middel en helpt het lichaam van gifstoffen te reinigen. Om voedselallergieën met eucalyptusolie kwijt te raken, diffuse 5-10 druppels thuis of breng 1-2 druppels plaatselijk op de borst en de slapen aan. ( 28 )


voedselallergie Laatste gedachten

  • Er is geen huidige remedie voor voedselallergieën, de aandoening kan alleen worden beheerd door allergeenvermijding of behandeling van voedselallergiesymptomen.

  • Voedselallergieën bestaan ​​uit een reactie van het immuunsysteem op een onaangenaam voedsel. Het lichaam voelt aan dat een eiwit in een bepaald voedsel schadelijk kan zijn en een reactie van het immuunsysteem veroorzaakt, waardoor histamine wordt geproduceerd om zichzelf te beschermen.

  • Om van voedselallergieën af te komen, streeft u naar voedselallergieën, zoals het vermijden van voedsel dat leidt tot ontsteking en een verzwakt immuunsysteem, zoals verpakt voedsel, suiker, kunstmatige kleurstoffen en gluten. Het is ook belangrijk om algemene allergenen te omzeilen totdat u weet welk voedsel voedselallergiesymptomen veroorzaakt.

  • Een eliminatiedieet helpt u om te bepalen welke voedingsmiddelen als allergenen dienen en helpt om voedselallergiesymptomen te verminderen. Door vast te houden aan ontstekingsremmende voedingsmiddelen, zoals bladgroenten, bottenbouillon en gefermenteerd voedsel, genees je je darm en stimuleer je de werking van het immuunsysteem.

  • Er zijn supplementen die dienen als voedselallergieën, zoals MSM, probiotica, spijsverteringsenzymen en vitamine B5. Sommige etherische oliën werken ook als remedies voor voedselallergie, waaronder essentiële oliën voor pepermunt en eucalyptus, die verkoelende effecten hebben.

pinit fg en rect red 28 - VOEDSELALLERGIEËN NATUURLIJKE BEHANDELINGEN EN REMEDIES + VOEDSELALLERGIEËN VERSUS VOEDSELINTOLERANTIE: WAT IS HET VERSCHIL?