Dieet en Gewichtsverlies

 WAAROM KAN IK NIET AFVALLEN? 8 SLECHTE GEWOONTEN DIE U MOET STOPPEN OM AF TE VALLEN

 WAAROM KAN IK NIET AFVALLEN? 8 SLECHTE GEWOONTEN DIE U MOET STOPPEN OM AF TE VALLEN

  • Waarom kan ik niet afvallen?
  • Het drinken van light frisdrank
  • Maaltijden overslaan
  • Eet meer calorieën dan je nodig hebt
  • Alle vetten vermijden
  • Krijgt niet genoeg slaap
  • Alcohol drinken
  • Te snel eten
  • Niet genoeg water drinken
  • Conclusie

Waarom kan ik niet afvallen?

 

“Waarom kan ik niet afvallen?” Is een universele vraag geworden die je jezelf waarschijnlijk een paar keer hebt gesteld.

Op een dag keek je naar jezelf in de spiegel en besloot dat het tijd was om die extra kilo’s te laten vallen – misschien voor je gezondheid of om je beter te voelen over je fysieke uiterlijk – dus besloot je je aan te melden bij de sportschool en een dieet te beginnen.

Maar het is alweer een tijdje geleden, en hoewel je je dieet hebt gevolgd, lijkt het erop dat je geen gewicht verliest.

Dus je wisselt van dieet, en wanneer de volgende niet werkt, schakel je weer om en zo verder.

Wat doe je fout?

Afvallen kan een uitdaging zijn en misschien ben je je inspanningen aan het saboteren zonder het te weten, door je over te geven aan slechte gewoonten.

Een gewoonte is iets dat je doet zonder te stoppen om erover na te denken.

We ontwikkelen ze omdat ze ons tijd en energie besparen en ons een gevoel van comfort en beloning geven.

Slechte gewoonten zijn negatieve gedragspatronen, en hoe eerder u ze identificeert, hoe gemakkelijker het is om ze te elimineren.

Als het gaat om het verliezen van gewicht, moet je een aantal slechte gewoonten loslaten die je waarschijnlijk nog niet eens hebt geïdentificeerd.

Je denkt misschien dat oude gewoonten moeilijk te doorbreken zijn, maar het kan makkelijker dan je denkt!

Je moet ze gewoon vervangen door goede.

Hier zijn 8 slechte gewoonten die u zou moeten opgeven als u wilt afvallen.

 

Het drinken van light frisdrank

 

Het is alleen maar logisch om te denken dat het overschakelen van op suiker gebaseerde soda naar een niet op suiker gebaseerde oplossing goed moet zijn voor uw gezondheid.

Het is echter een van de ergste dingen die u kunt doen voor uw gezondheid en uw plannen voor gewichtsverlies.

Hoewel ze geen calorieën bevatten, hebben ze kunstmatige zoetstoffen, waardoor je lichaam denkt dat calorieën eraan komen.

Wanneer dit niet gebeurt, vertraagt ​​je metabolisme en wordt het vermogen van je lichaam om de eetlust te reguleren veranderd.

Volgens onderzoeken kan het nuttigen van producten die kunstmatig zijn gezoet resulteren in meer gewicht dan in het nuttigen van producten die met reguliere suiker zijn gezoet.

In aanvulling hierop, volgens een analyse van studies , is het drinken of eten van kunstmatig gezoete producten geassocieerd met hoge bloeddruk, hartaandoeningen en type 2 diabetes.

Er zijn veel drankjes die je kunt drinken om frisdrank te vervangen.

Als je wilt dat de energie zoemt zonder de gewichtstoename, kun je zwarte thee drinken.

Als u iets wilt drinken waardoor u zich voller voelt zonder de calorieën, kunt u proberen gesuikerd bruisend water te drinken.

 

Maaltijden overslaan

 

Door te denken dat het overslaan van een of meerdere maaltijden u zal helpen om af te vallen, bereikt u misschien precies het tegenovergestelde.

Het is niet alleen slecht voor het verliezen van gewicht, maar het is ook schadelijk voor uw gezondheid.

Als u een maaltijd overslaat, daalt uw bloedsuikerspiegel, waardoor u zich de rest van de dag moe en mistig zult voelen.

Het kan ook prikkelbaarheid en stemmingswisselingen veroorzaken.

Als u een maaltijd overslaat, vertraagt ​​uw metabolisme waardoor u zich hongeriger voelt.

Dus wanneer de volgende maaltijd ronddraait, heb je meer kans om te veel te eten.

In feite ontdekte een studie van het American Journal of Epidemiology dat mensen die de ochtendmaaltijd overslaan om dezelfde redenen 4,5 keer meer kans hadden om overgewicht te hebben.

Je kunt je metabolisme versnellen door gedurende de dag kleine porties voedzaam voedsel te eten, op deze manier ontvangt je organisme een constante energiebron die energie-afgifte en gewichtsverlies helpt faciliteren.

Experts raden aan 6 kleine maaltijden per dag te eten in plaats van de traditionele 3 grote maaltijden, waarbij je veel fruit en groenten moet meenemen.

 

Eet meer calorieën dan je nodig hebt

 

Als het uw doel is om af te vallen, moet u bepalen hoeveel calorieën u dagelijks eet .

Meer calorieën consumeren dan u nodig heeft resulteert in een opeenhoping van lichaamsvet en gewichtstoename, ongeacht of de calorieën afkomstig zijn van eiwitten, vetten, koolhydraten of alcohol ( 1 ).

U kunt voldoende voedingsstoffen binnen krijgen zonder overmatige calorieën te consumeren door dichte voedingsmiddelen en dranken te eten, zoals groenten, fruit, volle granen, magere zuivelproducten en mager eiwitrijk voedsel.

Houd er ook rekening mee dat, omdat de calorie-inname moet worden afgewogen tegen fysieke activiteit om de gewichtstoename te beheersen, je actief moet blijven door een sport te beoefenen, naar de sportschool te gaan, hardlopen, yoga te doen of enige vorm van lichaamsbeweging te doen.

U kunt verschillende caloriecalculators online vinden die u helpen uw caloriebehoeften te schatten op basis van uw leeftijd, gewicht, lengte en fysieke activiteit.

Er zijn ook apps en websites die u kunnen helpen bij het bijhouden en reguleren van uw dagelijkse calorie-inname.

 

Alle vetten vermijden

 

Er zijn goede vetten en slechte vetten.

De goede zijn onverzadigde vetten, die kunnen helpen om uw cholesterolgehalte te verlagen en uw risico op hartaandoeningen te verminderen.

De slechte zijn verzadigde vetten, die vooral worden aangetroffen in dierlijke producten en waarvan bekend is dat ze het risico op darm- en prostaatkanker verhogen, naast dat ze slecht zijn voor je cholesterolgehalte ( 2 ).

Talloze mensen geloven dat alle vetten slechte vetten zijn en je moet ze niet eten als je wilt afvallen.

Maar in werkelijkheid kan het eten van meer gezonde vetten je helpen af ​​te vallen, omdat ze onbedwingbare trek voorkomen, je helpen langer vol te blijven en je bloedsuikerspiegel in balans te houden.

Het is ook essentieel voor uw gezondheid, omdat ons lichaam voedingsvet nodig heeft om goed te kunnen functioneren, en het gebruik van de juiste soort vetten kan uw metabolisme en snelheidsvoedingsstoffen in uw lichaam maximaliseren, zoals vitamines, mineralen en antioxidanten die tegen radicalen vechten.

Sommige gezonde vetten die u in uw dieet moet opnemen zijn kokosnoot, avocado, donkere chocolade, noten, notenboter, hele eieren, Griekse yoghurt, wilde zalm, olijfolie, tonijn, vlas en chiazaad, eend en kaas.

 

Krijgt niet genoeg slaap

 

Een goede nachtrust is een noodzaak, geen luxe, maar veel mensen doen het niet.

Dit kan een van de redenen zijn waarom je worstelt met je gewicht.

Slaaptekort zorgt ervoor dat je overdag energie tekort komt, dus wat doe je?

Je pakt een paar kopjes koffie en een zoete snack om je een energiegebrek te bezorgen.

Je zou in staat kunnen zijn om een ​​tijdje tegen slaperigheid te vechten, maar je zult waarschijnlijk ongewenste kilo’s krijgen van het veranderen naar hoogcalorisch voedsel voor energie ( 3 ).

Studies tonen aan dat mensen die slaapgebrek hebben 55{e53bba1030de5d23439f4ba6954652b37d97872d9284df4dd04ceeeea490ae9f} meer kans hebben om zwaarlijvig te zijn dan diegenen die elke nacht een goede nachtrust krijgen.

Een gebrek aan slaap verstoort de productie van eetlusthormonen, waardoor u de volgende dag misschien hongeriger zult worden en misschien zelfs eetbuien veroorzaakt.

Dit betekent niet dat hoe meer je slaapt, hoe meer gewicht je verliest, het betekent dat als je te weinig slaapt of niet van goede kwaliteit slaapt, je metabolisme niet goed werkt.

Gemiddeld hebben we 7,5 uur kwaliteitsslaap per nacht nodig.

Als u ’s nachts moeite heeft met inslapen, moet u’ s middags geen koffie drinken, omdat u dan mogelijk slecht kunt slapen.

Oefening is aangetoond dat de slaapkwaliteit te verbeteren, dus vergeet niet om actief te blijven.

Ook moet u goed kijken voordat u naar bed gaat, want grote, zware maaltijden verhogen het risico op brandend maagzuur en andere maagproblemen die u de hele nacht wakker kunnen houden.

 

Alcohol drinken

 

Alcohol kan invloed hebben op uw gewicht vanwege meerdere.

Allereerst is alcohol hoger in calorieën dan je denkt .

Het bevat zeven calorieën per gram, terwijl eiwitten en koolhydraten ongeveer vier calorieën per gram bevatten en vet negen.

Na het werk een paar drankjes nuttigen lijkt misschien niet ongezond, maar de calorieën in die drankjes kunnen snel oplopen.

Het slechtste is dat calorieën in alcohol als “lege calorieën” worden beschouwd, omdat ze geen voedingsstoffen bevatten.

Zoals je misschien weet, heeft alcohol de neiging om een ​​domino-effect te hebben; zelfs na één drankje nemen je remmingen af ​​en neemt je eetlust toe.

Binge drinken kan geassocieerd worden met eetbuien, want zwaar drinken beïnvloedt het deel van de hersenen dat de eetlust en dorst onder controle houdt, en laat je lichaam tranen in je denken dat je honger hebt.

Dit is de reden waarom je aan het einde van de avond waarschijnlijk op een fastfood-plaats terecht komt, wat je niet helpt met je plannen om af te vallen.

Het bewust verminderen of elimineren van alcohol kan een groot verschil maken in uw gewichtsverlies.

U kunt beginnen met het elimineren van deze slechte gewoonte door elke alcoholische drank die u heeft af te wisselen met een glas water, waardoor uw drinkgedrag wordt vertraagd en u gehydrateerd blijft.

Je kunt ook op een bepaalde manier proberen alcohol te beperken, bijvoorbeeld door jezelf een keer per week een biertje toe te staan.

Het bijhouden van hoeveel je drinkt kan moeilijk zijn, maar je kunt apps vinden die je kunnen helpen je alcoholinname te reguleren en waar je doelen kunt stellen om je inname te verminderen.

 

Te snel eten

 

Het duurt ongeveer 20 minuten vanaf het moment dat je begint te eten voor je hersenen om je lichaamssignalen van volheid te sturen.

Dit betekent dat wanneer je te snel eet, je mogelijk meer eet dan wat je echt nodig hebt om je verzadigd te voelen.

Langzaam eten geeft voldoende tijd om het signaal uit je hersenen te triggeren dat je vol zit, wat betekent dat je je verzadigd voelt door minder te eten.

Bovendien, langzaam eten en opzettelijk het plezier van dineren verhogen.

Volgens Melissa Milne, auteur van The Naughty Diet , neemt de tijd om de stemming in te stellen – een paar kaarsen aansteken, wat muziek zetten, de tv uitzetten – de tevredenheid die je krijgt door te eten, waardoor je minder snel te veel zult eten.

Plezier ontspant ook je lichaam, dat spijsvertering bevordert en je metabolisme stimuleert.

Probeer bewuster te eten door afleidingen uit te schakelen en de stemming in te stellen, zelfs als je alleen bent.

Giet jezelf een glas van je favoriete wijn, gebruik je fijne porselein en let op de sensorische details in elke hap die je neemt: temperatuur, geluid, geur, textuur, mondgevoel en zelfs voedselpresentaties.

Dit is een eenvoudige manier om bewuster te eten en ponden te laten vallen.

Je moet ook proberen elke hap minstens 20 keer te kauwen en jezelf te pacing.

 

Niet genoeg water drinken

 

Gehydrateerd blijven is essentieel voor alle functies van je lichaam en studieshebben aangetoond dat hoe meer water je drinkt, hoe groter de kans is dat je dun blijft.

Drinkwater verhoogt het aantal calorieën dat je verbrandt, wat bekend staat als rust energieverbruik.

Bovendien verhoogt het drinken van koud water het energieverbruik van je rust, omdat je lichaam extra calorieën gebruikt om het water op te warmen naar je lichaamstemperatuur.

Omdat water geen calorieën bevat, is drinken gekoppeld aan een verminderde calorie-inname.

Als u water drinkt in plaats van andere dranken met vaak veel calorieën en suiker, verlaagt u uw calorie-inname met ongeveer 9{e53bba1030de5d23439f4ba6954652b37d97872d9284df4dd04ceeeea490ae9f} (of 200 calorieën) ( 4 ).

Water helpt ook om je metabolisme te versnellen en toxines te verwijderen, naast je gehydrateerd te houden en je huid en haar glanzender te maken.

De algemene regel is dat u 2 liter water per dag moet drinken (ongeveer acht 8-oz glazen), dit is echter volledig afhankelijk van het individu.

Mensen die regelmatig sporten, hebben bijvoorbeeld meer water nodig dan degenen die een zittend leven leiden.

Je moet ook onthouden dat je ook water kunt vinden in veel voedsel en dranken zoals koffie, thee, melk en vooral in fruit en groenten.

 

Conclusie

 

Hoewel afvallen zwaar kan zijn, zijn de resultaten de moeite waard.

Het kan uw zelfrespect vergroten en uw algehele gezondheid verbeteren (zolang u het niet te veel doet).

Als je al een tijdje probeert af te vallen, maar je ziet geen verschil, raak dan niet ontmoedigd.

Je hoeft alleen maar meer bewust te zijn en bewust te zijn van wat je eet en drinkt en hoe je het doet.

De eerste stap om slechte gewoonten te elimineren is door ze te herkennen.

Nu u weet welke gewoonten slecht zijn voor uw gewichtsverliesdoel en hoe u ze kunt oplossen, kunt u ze breken en hoewel het enige tijd en wilskracht kan kosten, zult u zodra u dat doet, beginnen die te laten vallen. extra kilo’s zoals hete aardappelen!

Heb je nog andere tips over afvallen?

Als u opmerkingen of suggesties heeft, laat dan hieronder een reactie achter.

 WAAROM KAN IK NIET AFVALLEN? 8 SLECHTE GEWOONTEN DIE U MOET STOPPEN OM AF TE VALLEN

pinit fg en rect red 28 -  WAAROM KAN IK NIET AFVALLEN? 8 SLECHTE GEWOONTEN DIE U MOET STOPPEN OM AF TE VALLEN