Gezondheid

WAT DOET MAGNESIUM ECHT VOOR U?

Woman putting cream face - WAT DOET MAGNESIUM ECHT VOOR U?WAT DOET MAGNESIUM ECHT VOOR U?

Magnesium lijkt altijd opduiken op de lijst met supplementen die voedingsdeskundigen aanraden, en terecht: ongeveer 60 procent van alle Amerikanenkrijgt niet de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid, en dat kan behoorlijk grote problemen veroorzaken.

collagen%20peptides - WAT DOET MAGNESIUM ECHT VOOR U?
Waarom zijn mensen dol op collageenpeptiden - en wat doen ze zelfs?

Maar wat is magnesium en waarom is het zo belangrijk?

Zoals je misschien nog wel weet van je middelbare school scheikunde, maar waarschijnlijk niet, is magnesium een ​​element (atoomnummer 12!) En helpt het bij het reguleren van veel van de biochemische reacties in je lichaam, inclusief dingen als zenuw- en spierfunctie, bloeddruk regulatie en eiwitsynthese. "Magnesium is een fundamentele micronutriënt voor hormoonroutes en regulering van neurotransmitters", zegt Taz Bhatia, MD. Fundamenteel is het een cruciaal onderdeel van de cocktail van mineralen die je lichaam doet kruisen.

Wat gebeurt er als je niet genoeg hebt?

Hoe meer wetenschappers zich verdiepen in de rol die magnesium speelt in verschillende organen, hoe belangrijker we ons realiseren dat dit mineraal is, vooral als het gaat om het voorkomen van ziekte. Lage magnesiumgehaltes zijn geassocieerd met alles van hypertensie tot astma tot osteoporose. En ik kan instaan ​​voor het feit dat magnesium tijdens de zwangerschap veel problemen heeft gehad. Obstipatie bijvoorbeeld, is meteen weer opgehelderd - en ja, er zijn goede aanwijzingen dat magnesium daar ook voor zorgt.

Na de zwangerschap heeft magnesium me op een cruciaal moment in mijn leven geholpen: een paar jaar geleden viel ik een trap af en eindigde ik met een hersenschudding die maanden daarna migraine veroorzaakte. Op voorstel van mijn arts nam ik dagelijks een verhoogde dosis magnesium om de frequentie van die migraine te verminderen, en ik was verbaasd dat het hielp. Dit werkte niet alleen voor mij uit wishful thinking, beide studies hebben aangetoond dat lage niveaus van magnesium kunnen worden geassocieerd met migraine.

Waarom u vatbaar bent voor een tekort (en wat u eraan kunt doen)

Dus hoe weet je of je geen genoeg krijgt van dit superkritieke mineraal? Het ongelukkige van een tekort aan magnesium is dat het meestal niet detecteerbaar is door bloedonderzoek, omdat slechts 1 procent van het magnesium in je lichaam wordt opgeslagen in je bloedserum (de rest hangt in je botten en zachte weefsels). Dat betekent dat u zich misschien niet realiseert hoe uitgeput uw magnesiumspiegels zijn, zelfs als uw arts een bloedtest bestelt.

Maar als u vaak last krijgt van gastro-intestinale problemen, veel koffie of alcohol drinkt, of last hebt van angst, bent u mogelijk bijzonder gevoelig voor een tekort , zegt Tara Campbell , ND, NAH. (Dat klinkt als de meesten van ons, TBH.)

Het goede nieuws is dat magnesium beschikbaar is in veel goed voedsel. " Magnesiumrijke voedingsmiddelen - inclusief bladgroenten, noten (vooral amandelen) en pure chocolade zijn geweldige manieren om je levels een boost te geven", zegt Bhatia.

Maar als het vullen van je dieet met noten en vis niet mogelijk is (we oordelen niet),) kun je altijd de supplementenroute kiezen. Wees voorzichtig met welke vorm je neemt. Veel mensen maken de fout om het magnesium dat ze in de reformwinkel vinden te pakken zonder het etiket te controleren. Maar sommige worden gemakkelijker opgenomen in de darm ( magnesiumlactaat, citraat, chloride en aspartaat ) dan andere (magnesiumoxide en sulfaat).

Magnesiumcitraat, dat vaak wordt gebruikt in die poederachtige nachtelijke drank die bedoeld is om je te ontspannen, kan gastro-intestinale problemen veroorzaken bij sommige mensen, zegt Campbell.

"Het aanvullen van een kleine dosis magnesium, misschien 200 mg, in een gecheleerde vorm, is een goede start," legt Bhatia uit. "Patiënten zijn vaak verrast wanneer magnesiumsupplementen op magische wijze een voortdurende slaapstoornis, PMS of constipatie lijkt te 'genezen'. Een kleine, goedkope dosis kan een diepgaand effect hebben."

pinit fg en rect red 28 - WAT DOET MAGNESIUM ECHT VOOR U?