Slaap & Dromen

WELKE SOORTEN VOEDSEL KUNNEN NACHTMERRIES VEROORZAKEN?

curry - WELKE SOORTEN VOEDSEL KUNNEN NACHTMERRIES VEROORZAKEN?

WELKE SOORTEN VOEDSEL KUNNEN NACHTMERRIES VEROORZAKEN?

Ooit in slaap gevallen om wakker te worden terwijl je door de lucht viel? Of heb je je ooit midden in de nacht voor een of andere bedreigende persoon laten wegrennen? Blijkt dat voedsel zulke nachtmerries zou kunnen aanwakkeren. Zoveel als we allemaal genieten van een beetje tussendoor snacken, kunnen bepaalde voedingsmiddelen nachtmerries veroorzaken. Dus, hier is wat te vermijden als u een goede nachtrust wilt bereiken.

Pittig voedsel

Als je ooit voor het slapengaan een curry hebt overwogen, doe het dan niet. Pittig eten is vaak gekoppeld aan nachtmerries omdat ze meer inspanning van het lichaam vergen om te verteren. Een studie  gepubliceerd in het International Journal of Psychophysiology vond dat het toevoegen van Tabasco-saus aan de diners van de maaltijden hun slaap merkbaar verstoorde. Dit komt omdat de hitte van het voedsel de lichaamstemperatuur verhoogt en daarom de hersenactiviteit kan verstoren en nachtmerries kan veroorzaken. Maar als je op een Vindaloo aandringt, geef jezelf dan een goede zes uur voordat je de lakens raakt.

Gerelateerd: Hoe om jezelf te geven nachtmerries, als je moet

 

Suikerig eten

Ironisch genoeg is het vermijden van suiker de sleutel tot zoete dromen. Voedingsmiddelen die rijk zijn aan suiker, zoals koekjes, chocoladecake, zijn ook in verband gebracht met nachtmerries. Een studie gepubliceerd in Frontiers in Psychology testte 396 studenten om te zien of er een verband was tussen dieet en dromen. Ze ontdekten dat 31% van de proefpersonen na het eten van koekjes en cake bizarre en verontrustende dromen meldde. Terwijl we allemaal voor het slapengaan genieten van de vreemde chocoladereep, wordt dit niet aangeraden omdat chocolade zowel cafeïne bevat en suiker bevat. Dat houdt je niet alleen wakker, maar kan ook leiden tot nachtmerries als je in slaap valt.

chocolate - WELKE SOORTEN VOEDSEL KUNNEN NACHTMERRIES VEROORZAKEN?

Brood en pasta

Hoewel we allemaal dol zijn op koolhydraten, kunnen bepaalde zetmeelrijke voedingsmiddelen zoals brood en pasta nachtmerries veroorzaken. Dit komt omdat ze in het lichaam worden omgezet in glucose en daarom dezelfde effecten hebben als suikerhoudend voedsel. Een studie in Plos One onderzocht de slaapkwaliteit van volwassenen na het eten van bepaalde koolhydraten. Het bleek dat pasta de slaapkwaliteit verminderde en dat brood een vrij zwakke trend vertoonde in de richting van slechtere slaapkwaliteit. Terwijl rijst de slaapkwaliteit juist verbeterde. Dus, als je een koolhydraatbeperkte koolhydraatbepaler nodig hebt, ga dan naar de rijst.

Gerelateerd: De 10 meest voorkomende nachtmerries en wat ze betekenen

pasta - WELKE SOORTEN VOEDSEL KUNNEN NACHTMERRIES VEROORZAKEN?

Alcohol

Hoewel het niet echt een type voeding is, kan alcohol ook een aantal nadelige effecten hebben op je slaap. Veel deelnemers aan de studie Frontiers in Psychology rapporteerden nachtmerries en stressvolle dromen na een paar drankjes. Dr Mercola voegt eraan toe: 'Een drankje of twee voordat je naar bed gaat, kan je slaperig maken, waardoor velen geloven dat het echt goed is voor de slaap. Maar terwijl je misschien sneller gaat doven, blijkt uit onderzoek dat alcohol drinken je meer geneigd maakt om 's nachts wakker te worden, waardoor je je' s morgens minder uitgerust voelt. '

scotch  - WELKE SOORTEN VOEDSEL KUNNEN NACHTMERRIES VEROORZAKEN?

Aanvullende adviezen

Naast het vermijden van suiker, kruiden en alle dingen die mooi zijn voor het slapengaan, zijn er nog enkele andere maatregelen die u kunt nemen om enge dromen te voorkomen. Het is niet alleen wat voor soort voedsel dat je eet, de boosdoener kan zijn, maar ook de tijd dat je het eet. Het eten van een flinke hoeveelheid voor het slapengaan verhoogt niet alleen de kans op gewichtstoename, maar ook nachtmerries. Blijkbaar geeft een snack 's avonds laat aan dat de hersenen actiever zijn, wat kan leiden tot levendiger nachtmerries.

Als u echter dringend een snack voor middernacht nodig heeft. Er zijn een paar dingen die je kunt eten die je slaap niet zullen verstoren. De truc is om uit te kijken voor melatonine of tryptofaan. Bronnen hiervan zijn kalkoen, kaas en bananen.

pinit fg en rect red 28 - WELKE SOORTEN VOEDSEL KUNNEN NACHTMERRIES VEROORZAKEN?