overig

WERK EN PRIVELEVEN BALANS HOE VIND JE HET JUISTE EVENWICHT

WERK EN PRIVELEVEN BALANS HOE VIND JE HET JUISTE EVENWICHT 

  • Hoe het evenwicht tussen werk en privé te bereiken
    • Begin met het zoeken naar een baan
    • Betaal aandacht thuis
  • Hoe het evenwicht tussen werk en privéleven te handhaven
    • Prioriteren
    • Communiceer duidelijk
    • Vraag om hulp
  • Hoe werken werk, voeding en rust het evenwicht tussen werk en privéleven?
    • Oefening
    • Dieet
    • Rest
  • Het bereiken van de balans tussen werk en leven moet holistisch zijn

De balans tussen werk en privéleven wordt bereikt wanneer u voldoening voelt zowel op het werk als buiten het werk met weinig conflict tussen het management van beide werelden.

Traditioneel is dit gesprek op moeders gericht, maar het is belangrijk voor mannen, alleenstaanden, paren en kinderen met of zonder kinderen.

Als je een baan hebt, is dit onderwerp belangrijk. Werkzekerheid is iets waar we allemaal naar moeten streven.

Werk-privébalans is iets waar we allemaal naar moeten streven.

Er zijn enkele eenvoudige, opzettelijke stappen om je daar te krijgen.

 

Hoe het evenwicht tussen werk en privé te bereiken

 

Begin met het zoeken naar een baan

 

Begin met het zoeken naar een baan die de balans tussen werk en privé bevordert .

Het beleid en de praktijken van een bedrijf zullen het eerste teken zijn.

Voordat u de positie accepteert, maakt u uzelf bekend met het voordelenpakket.

Bevat het flexibele werktijden, verlof / vrije tijd, onderwijsassistentie, assistentie bij huisvesting, kinder- en ouderenzorg, visie, tandheelkunde, telewerken, enz.?

Wordt aan uw persoonlijke behoeften voldaan of is er een gat dat u moet vullen?

Society for Industrial and Organizational Psychology (SLOP) publiceerde Work-Life Balance, een onderdeel van hun White Paper-serie, als een middel voor management en bedrijven om te weten hoe ze een gezonde evenwichtige werkomgeving voor hun werknemers kunnen creëren.

Let tijdens het lezen op de prioriteiten die een balans in je leven zouden brengen.

Dit zijn de individuele voordelen en het beleid waar u actief naar moet zoeken in uw volgende werklocatie.

Door te weten wat uw behoeften zijn en het vermogen van het bedrijf om ze te ontmoeten, wordt u vroeg in het bereiken en handhaven van deze balans.

Waarom is het belangrijk om het juiste voordeelpakket en een flexibele werkplek te hebben voor uw werkloze levensstijl?

Het volgende komt uit de 2016 Nationale Studie van Werkgevers .

“Wij ( de Nationale Studie van de veranderende beroepsbevolking ) vinden dat werknemers op meer effectieve en flexibele werkplekken waarschijnlijker zijn dan andere werknemers:

  • grotere betrokkenheid bij hun werk;
  • hogere niveaus van werkplezier;
  • grotere intenties om bij hun werkgever te blijven;
  • minder negatieve en stressvolle overloop van werk naar huis;
  • minder negatieve overloop van huis naar werk;
  • betere geestelijke gezondheid. “

De Nationale studie van werkgevers komt elk jaar met nieuwe gegevens uit.

Het is een samenwerkingsverband tussen Society for Human Resource Management, Families and Work Institute en When Work Works.

Samen hebben ze de cijfers door elkaar gehaald om statistieken van beleid te vinden en welke industrieën beter presteren in het creëren van een gezondere werkplek.

Weet waar je naar op zoek bent en de waarschijnlijkheid van het bedrijf waar je campagne voert om het te bieden.

 

Betaal aandacht thuis

 

Leer buiten de opsluiting van je functie te leven.

Je bent zoveel meer dan de titel op je cv of op je kantoordeur.

Grenzen stellen op uw thuistijd. Als je thuis bent, wees dan thuis.

Leer aanwezig te zijn. Of je nu alleen woont, kamergenoten hebt, of 6 kinderen, bewaak je persoonlijke tijd.

Werk is niet de enige plek om vervulling te vinden.

Sterker nog, als dat de enige plek is waar je naar op zoek bent, zul je erg teleurgesteld zijn.

Hobby’s en community cultiveren.

Zoek een plaats van aanbidding om contact te maken met anderen of een gemeenschapscentrum. Ga erop uit en doe vrijwilligerswerk.

Geef genereus terug aan de wereld waarin je leeft.

Zoek momenten uit om met geliefden door te brengen en hen hun waarde te laten weten.

Zoek een mentor, wees een mentor.

Besteed aandacht aan de mensen om je heen, waar ze van houden, hun passies en interesses.

Volg deze dingen met hen.

 

Hoe het evenwicht tussen werk en privéleven te handhaven

 

Wanneer de balans tussen werk en privéleven niet wordt gehandhaafd, ligt de burn-out in een of meer gebieden om de hoek.

De beste manier om burn-out te voorkomen en om voldoening te vinden op het werk en in het leven, is door opzettelijk tijd te maken voor de mensen en de activiteiten waar u het meest om geeft.

 

Prioriteren

 

Niemand kan het doen en overal 100{e53bba1030de5d23439f4ba6954652b37d97872d9284df4dd04ceeeea490ae9f} van de tijd zijn.

Je zult moeten beslissen wat het belangrijkste voor je is.

Door prioriteit te geven aan aspecten van uw persoonlijke en professionele leven, vóór de beslissingstijd, bent u beter in staat om u te concentreren op de dingen die het belangrijkst voor u zijn.

Als u weet wat uw prioriteiten zijn, kunt u zich niet schuldig voelen.

Je leert “nee” zeggen en direct zijn.

Er zullen geen last-minute cupcake-verkopen zijn voor de PTA of een laat zakelijk diner op het werk dat je ontspoort van het belangrijkste.

Als je nog nooit tijd hebt besteed aan het stellen van prioriteiten voordat het ontmoedigend kan zijn.

Hier is een snelle checklist om u op weg te helpen.

  • Maak een lijst van alles wat gedaan moet worden.
  • Markeer degene die urgent zijn (snel naderende deadlines) en onderstreep diegenen die belangrijk zijn. Hoeveel items op uw lijst zijn niet onderstreept of gemarkeerd? Kunnen deze worden geëlimineerd uit de taken van vandaag en op een ander tijdstip worden behandeld?
  • Voor alles wat belangrijk is, rangschik ze op waarde.
  • Als u nog steeds niet zeker weet wat het eerste moet gebeuren, begin dan met het moeilijkste item op de lijst en werk tot het eenvoudigste.

 

Communiceer duidelijk

 

Jij bent de gemeenschappelijke schakel tussen al je werelden.

Jij bent de enige die alle bewegende delen kent.

Zorg dat u deze communiceert met de mensen om u heen.

Als je tijd nodig hebt om voor persoonlijke zaken te zorgen, licht dan je baas op.

Ze kan je gedachten niet lezen en zal niet weten dat je onnodig opoffert om aan haar verwachtingen te voldoen.

Als u een groot project op het werk heeft en laat zult werken, laat het uw belangrijke anderen dan van te voren weten.

Terwijl tunnelvisie de taak bij de hand kan houden, kan het de relaties om ons heen vernietigen.

Zorg ervoor dat je duidelijk communiceert.

Er is een 7Cs-checklist die u kunt gebruiken om ervoor te zorgen dat iedereen die het moet weten alles te horen krijgt wat ze moeten weten.

Mindtools.com geeft een complete beschrijving van elke C met zowel goede als slechte voorbeelden van elk.

  • Duidelijk
  • Beknopt
  • Beton
  • Correct
  • Samenhangend
  • Compleet
  • Beleefd

Hoe beter je communiceert tussen de twee werelden van werk en leven, hoe meer gebalanceerd beide zullen zijn.

 

Vraag om hulp

 

Het is een leugen om te denken dat je een succesvolle carrière, een huishouden, een sociaal leven en je hobby’s alleen kunt onderhouden.

Je kunt niet alles doen. Als je je overweldigd begint te voelen, moet je om hulp vragen.

Hier zijn een paar manieren om je tijd vrij te maken om het uit te geven aan wat voor jou het belangrijkst is.

  • Als je kamergenoten hebt of samenwoont met familie, ga dan zitten en wijs karweitjes aan. Heb niet het gevoel dat je alles moet regelen. Laat je geliefden weten dat je hulp nodig hebt en dat je je overweldigd voelt.
  • Huur een schoonmaakservice. Als je je thuis overweldigd voelt en het niet bij kunt houden, zal het hebben van iemand die slechts eenmaal per maand of om de andere week naar buiten komt je tijd helpen verlichten en stress verlichten.
  • Resource-werk projecteert . Als ze zich opstapelen en je niet kunt bijhouden, overweeg dan iemand in te huren voor de kleinere klussen. Door kleinere opdrachten uit te besteden, kunt u al uw inspanningen en energie in de grote steken.
  • Bestel uw boodschappen online, laat ze bezorgen of gebruik de stoeprand ophaalservice.
  • Wees creatief en begin manieren te bedenken om je huishoudelijke taken te stroomlijnen. Maaltijdplan en vriezer vullen met vooraf bereid voedsel. Laat een wasservice de terpen van vuile kleren aanraken. Huur een dienst voor de tuin of een kind verderop in de straat om je gras te maaien en je hagen te knippen.
  • Voeg een aantal van je werelden samen. Laat vrienden je vergezellen in je hobby’s of een praatje maken met collega’s en hen voorstellen aan je familie en vrienden.
  • Als het leven overweldigend wordt, als een ziek kind of ouder je nodig heeft om te zorgen, vraag je je werkgever dan om thuiswerken.

Door klusjes weg te nemen, zul je marges in je dag vinden om bij de mensen te zijn van wie je houdt, om op te laden en om hobby’s en activiteiten na te streven waar je al een tijdje niet bij was.

Wees transparant en eerlijk over je worstelingen.

Stel jezelf niet voor mislukking in door te proberen de wereld te laten denken dat je alles bij elkaar hebt.

Jij bent de enige die je voor de gek houdt. We weten al dat je dat niet doet, omdat we dat niet doen.

 

Hoe werken werk, voeding en rust het evenwicht tussen werk en privéleven?

 

Stress in ons dagelijks leven is onvermijdelijk.

Zelfs met de tips hierboven voor het vinden van de perfecte carrière, thuis opletten, prioriteiten stellen en om hulp vragen, zult u merken dat als u niet voor uw fysieke lichaam zorgt, u niet een volledig bevredigend en evenwichtig leven zult leiden.

 

Oefening

 

De Mayo Clinic beweert dat “lichaamsbeweging in bijna elke vorm kan werken als een stressverlichter.”

Het zal je algehele stemming en prestaties verbeteren.

Harvard Health moedigt lichaamsbeweging aan om angst en depressie te bestrijden, ontspanning te bevorderen en stress te verminderen.

Zowel de Mayo Clinic als de Harvard Health moedigen de toegenomen beweging aan om een ​​evenwichtiger en gezond leven te bereiken.

Aerobics, yoga, meditatie en wandelingen zijn allemaal nuttig.

Door een dagelijkse routine van lichaamsbeweging te creëren , bereidt u uw lichaam voor op de uitdagingen en stress van de dag.

Zelfs 10 minuten lichaamsbeweging per dag zorgen ervoor dat u zich gezonder en meer alert voelt.

Je kunt in kleine routines in huis, op het werk, in afwachting van een afspraak of waar dan ook passen.

Het gaat erom de beweging te vergroten.

Na verloop van tijd zullen de kleine dingen die je doet optellen om een ​​groot verschil te maken.

 

Dieet

 

Bovendien hebben het eten dat we eten direct invloed op onze emoties en ons energieniveau.

Als we moe zijn op het werk en buiten het werk, is er geen tijd om te doen waar we van houden.

Als u ervoor kiest om gezond voedsel te eten, heeft dit invloed op uw humeur, uw energie en uw productiviteit.

10 Best Food to Eat for Stress vertelt hoe elk van de vermelde voedingsmiddelen met ons lichaam samenwerkt en een verbeterde mentale en emotionele toestand creëert.

Het gaat verder met uit te leggen waarom suikerachtig, zetmeelrijk voedsel de slechtste keuzes zijn en de negatieve invloed die ze hebben op al gestreste stemmingen.

 

Rest

 

Hoewel lichaamsbeweging en voeding een belangrijke rol spelen in een holistisch evenwicht tussen werk en privé, mogen we het belang van rust niet vergeten.

Volgens de Centers for Disease Control and Prevention is Onvoldoende slaap een probleem voor de volksgezondheid .

30{e53bba1030de5d23439f4ba6954652b37d97872d9284df4dd04ceeeea490ae9f} van de volwassenen rapporteerde gemiddeld 6 uur slaap of minder per dag.

Volwassenen hebben 7 – 8 uur nodig om op ons best te zijn.

Een gebrek aan slaap leidt tot concentratieproblemen, geheugen, interesse in hobby’s en onze prestaties op het werk.

Het maakt ons chagrijnig met onze geliefden en snel getemperd met onze collega’s.

Slaaptekort kan ook leiden tot gewichtstoename en is in verband gebracht met hypertensie, onregelmatige hartslag en verandert de immuunfunctie.

Vakantie is een belangrijk onderdeel van rust. Je hebt tijd nodig om weg te komen en op te laden.

Sta niet toe dat uw vakantiedagen gewoon wegglippen, gebruik ze.

Gebruik ze zelfs als het is om een ​​week lang thuis te blijven in je pyjama en bij te praten over een broodnodige nachtrust, een paar goede boeken en een beetje Netflix-binging.

We hebben allemaal downtime nodig. Sta jezelf toe het te nemen.

 

Het bereiken van de balans tussen werk en leven moet holistisch zijn

 

Tijd wordt het best bewaard als we het uit het oog verliezen.

Als we genieten van elk moment, of het nu op het werk is of met dierbaren, ervaren we balans.

Balans wordt bereikt in de wetenschap dat je een complexe creatie bent.

Je lichaam heeft verzorging nodig. Je geest moet worden gekweekt.

Werk kan diepe vervulling brengen wanneer we nastreven waar we van genieten, maar het kan niet aan al onze behoeften voldoen.

Wanneer een aspect van ons leven niet in overeenstemming is, heeft het een onmiddellijk effect op alle andere plaatsen.

Wanneer ons lichaam ongezond is, hebben we niet de energie of het emotionele uithoudingsvermogen om de uitdagingen op het werk het hoofd te bieden.

Wanneer het werk niet bevredigend is, brengen we frustraties en uitputting in ons huis.

Als we moe en gestrest zijn, hebben we de neiging om slechte gezondheidskeuzes te maken.

Om een ​​volledig evenwicht tussen werk en privé te bereiken, moeten we aandacht besteden aan alle hoeken van ons leven.

We moeten zelfbewust zijn om de onderliggende oorzaak te identificeren, zodat we het probleem behandelen en niet het symptoom.

WERK EN PRIVELEVEN BALANS HOE VIND JE HET JUISTE EVENWICHT

pinit fg en rect red 28 - WERK EN PRIVELEVEN BALANS HOE VIND JE HET JUISTE EVENWICHT