Dieet en Gewichtsverlies

WHEY PROTEIN: WAT DOET HET EN WAAROM HEB JE HET NODIG?

 shutterstock 168307616 0 - WHEY PROTEIN: WAT DOET HET EN WAAROM HEB JE HET NODIG?

 WHEY PROTEIN: WAT DOET HET EN WAAROM HEB JE HET NODIG?

KRIJG HET DIEPTEPUNT OP WEI-EIWIT: WAT HET IS, HOE HET IS GEMAAKT EN OF U HET ZOU MOETEN NEMEN

Als je naar de sportschool gaat om gewichten op te heffen, cardio of beide doet, of als je regelmatig op de stoep plast voor je fitnesstoestand, zal het eten van veel proteïne je helpen om de schade aan je spieren te herstellen en te herstellen voor een sterker, slanker lichaam. Maar elke dag een stapel biefstukken eten is duur en tijdrovend, dus u hebt een snelle en eenvoudige manier nodig om uw inname te verhogen en aan uw dagelijkse behoeften te voldoen. Namelijk, een eiwitshake gemaakt met weipoeder. Dus als u een groter, sterker en slanker lichaamsbouw wilt opbouwen, overweeg dan om te investeren in een bak met kwalitatief hoogwaardig weiproteïnepoeder om uw spieren alles te geven wat ze nodig hebben om te groeien.

Wat is wei-eiwit?

Wei is een bijproduct van het kaasbereidingsproces - de vloeistof die overblijft als de melk is gestremd en gespannen. In poedervorm is het een van de populairste sportvoedingsproducten ter wereld vanwege de beschikbaarheid, kosten en effectiviteit. Eens geconsumeerde wei wordt snel verteerd en opgenomen door je spijsverteringsstelsel, zodat het snel in je bloedbaan en dan je spieren komt, wat gunstig is na de training wanneer je het herstelproces moet starten. Wei komt in vier vormen, die allemaal overvloedig aanwezig zijn in aminozuren met vertakte ketens (BCAA's) , de cruciale elementen bij het herstellen en herstellen van de spierbeschadiging veroorzaakt door trainen.

Waarom heb ik weiproteïne nodig?

Als je een trainingsprogramma volgt, of het nu gebaseerd is op gewichten, cardio- of duurtraining, dan heb je misschien meer proteïnen nodig dan de huidige aanbeveling van de Britse regering van 55g per dag. Whey biedt een snelle en eenvoudige manier om uw dagelijkse inname te verhogen, vooral na uw training als u misschien niet geneigd bent om te koken en een volledige maaltijd te eten. Maar het is belangrijk om te onthouden dat de aanwijzing in de naam van supplementen is - ze zijn ontworpen om de voedingshiaten van een compleet en gevarieerd dieet op te vullen. Het grootste deel van je dagelijkse voedingseiwit van rood en wit vlees en vis halen, is de manier om te gaan, omdat je ook de essentiële vitaminen, mineralen en andere voedingsstoffen eet die van vitaal belang zijn voor een optimale gezondheid.

Wat zijn de verschillende vormen?

Wei-eiwitpoeder bestaat in vier vormen: concentraat, isolaat, hydrolysaat en natuurlijk.

Concentraat van wei-eiwit is typisch minder vet dan andere vormen en heeft hogere niveaus van koolhydraten van lactose, het type suiker dat wordt aangetroffen in melkproducten en biologisch actieve verbindingen. Het eiwitgehalte kan variëren van 30% tot 90%.

Isolaat Weiproteïne wordt verwerkt om vet en lactose te verwijderen, maar het bevat ook minder gezondheidsbevorderende bioactieve stoffen. Het eiwitgehalte naar gewicht is ten minste 90%.

Hydrolysaat wei-eiwit wordt voorverteerd en gedeeltelijk gehydrolyseerd, wat betekent dat water wordt toegevoegd tijdens het productieproces om de samenstellende stoffen af ​​te breken zodat ze gemakkelijker te verteren zijn, maar dit verhoogt de kosten.

Natief wei-eiwit is de zuiverste vorm omdat het rechtstreeks wordt geëxtraheerd uit magere melk, in plaats van een bijproduct van het kaasproductieproces zoals concentraat en isolaat. Het bevat weinig vet, lactose en biologisch actieve verbindingen en het eiwitgehalte is meestal 95% of hoger.

Blader weiproteïnepoeder op Amazon

Hoeveel heb ik nodig?

De meeste serveringsuggesties zijn rond de 30 gram, en terecht. Onderzoek wijst uit dat dit de ideale hoeveelheid is om de schade te herstellen die is veroorzaakt door training en om de synthese van spiereiwitten te initiëren - het proces waardoor nieuw spierweefsel wordt neergelegd. Studies tonen ook aan dat een eiwitrijk dieet kan helpen om het lichaamsvetgehalte te verlagen, dus je wordt niet alleen groter en sterker, maar ook slanker.

Wanneer neem ik het aan?

Na een training is de meest voor de hand liggende tijd om weiproteïnepoeder te consumeren, omdat je spieren daar het meest behoefte aan hebben. Het drinken van een shake van wei gemengd met koud water of melk binnen 30 minuten na het beëindigen van je training zal het herstelproces starten door je bloedbaan te overspoelen met aminozuren, die snel in je spiercellen worden geschoven waar ze kunnen worden neergelegd als nieuw spierweefsel .

Je kunt ook op andere momenten whey-proteïne nemen: een lepel van je favoriete smaak mengen met een ei en een banaan voor bijvoorbeeld een eiwitrijk ontbijt of dessertpannekoeken. Het is vooral handig om de hand te hebben om te mengen met water als je onderweg bent en geen tijd hebt om een ​​goede eiwitrijke maaltijd te eten .

pinit fg en rect red 28 - WHEY PROTEIN: WAT DOET HET EN WAAROM HEB JE HET NODIG?